728 x 90

تشدید سرکوب ,

سرکوب به بهانه آخوند‌ساخته ”روزه‌خواری ”

-

دستگیری جوانان توسط نیروهای جنایتکار و سرکوبگر نیروی انتظامی
دستگیری جوانان توسط نیروهای جنایتکار و سرکوبگر نیروی انتظامی
نظام پوسیده ولایت ‌فقیه در تلاطم بحرانهای سلسله‌وار، همواره به‌دنبال دستاویزی برای تشدید سرکوب می‌گردد تا به‌زعم خودش در تنگنای بحرانها، فرصت بیشتری برای بقای حیات ننگین خود بخرد و مانع فوران آتشفشان خیزشهای اجتماعی بشود. یکی از این دستاویزها که همواره از ابتدای روی کارآمدن آخوندها وسیله‌ای برای سرکوب مردم و به‌طور خاص نسل جوان است، بهانه‌های آخوند‌ساخته‌ای نظیر بدحجابی و روزه‌خواری است. امسال هم با شروع ماه رمضان، دوباره مزدوران رژیم از چند روز قبل، شروع به خط‌ و نشان کشیدن برای مردم و جوانان کرده‌اند.

آخوند علوی گرگانی از مراجع حکومتی در قم، با بیان این‌که «مبارزه با بداخلاقی و بدحجابی وظیفه نیروی انتظامی است» تهدید کرده که «اگر فردی در مکانهای عمومی روزه‌خواری کرد نیروی انتظامی نباید بی‌تفاوت باشد و در ابتدا باید امر به معروف کنند و اگر تعدی کرد بر اساس قانون با آنها برخورد شود». منظور از «قانون» هم که در فرهنگ وحشیانهٴ آخوندها برکسی پوشیده نیست. دادستان جنایتکار کرمان آن را این چنین معنی می‌کند: «افرادی که مرتکب روزه‌خواری شوند به حبس و شلاق محکوم خواهند شد». برای عملی کردن این طرح سرکوبگرانه هم کلی هزینه کردند و با راه‌اندازی گشتهای سرکوبگر در خیابانها به‌اصطلاح «طرح برخورد با ’روزه‌خواری’ » را در صدر کار نیروی سرکوبگر انتظامی قرار دادند. خبرگزاری حکومتی ایسنا در این رابطه می‌نویسد: «گشتهای سیار انتظامی پایتخت با حضور در سطح معابر و پارک‌ها با تظاهر آشکار به روزه‌خواری برخورد می‌کنند» و «آن دسته از افرادی که اقدام به استعمال دخانیات در ملاء عام، نوشیدن آب و مایعات و یا خوردن تنقلات و غذا می‌کنند مورد برخورد قرار می‌گیرند». روشن است که برای حاکمیت ننگینی که ارکان وجودیش را بر سوء‌استفاده از دین بنا کرده، هدف چیزی جز بالا بردن فشار سرکوب و غلظت اختناق در سطح جامعه نیست. روزه و حجاب و پوشش هم هر کدام بهانه و دستاویزی است که بتواند بوسیله‌ی آن اعتراضات اجتماعی را به‌صورت مقطعی هم که شده سرکوب کند و فشار را به درجاتی از روی نظام پایین بیاورد. اما باز هم نتیجه از پیش روشن است. جوانهای دلیر و شجاع ایران همان طورکه طرحها و قوانین آخوند ساخته‌ی «حمایت از آمران به معروف وناهیان از منکر» را طی ماههای گذشته به شکست کشاندند، آماده‌اند که با رویاروییهای مستمرشان در هر فرصت و هر زمان و مکان درسهای جدیدی به آخوندها و دارو دسته آنها بدهند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d791e09e-8016-42d2-baee-548cb619e45d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات