چند روز است که رژیم در منتهای درماندگی برای تخفیف فشارها و بنبستهایی که از هر طرف احاطهاش کرده، دوباره به استخوان گرداندن روی آورده است. بهطوریکه چند روز پشت سر هم تابوتهایی را که مدعی است حامل استخوان غواصان کشته شده در جنگ است، در خیابونها میچرخانند و میگویند که با اینکار «پیام دورن مقدس!» را «به نسل بعد» منتقل میکنند. آنها همچنین مدعیاند که بسیاری از نسل جوان برای تماشای این نمایش مسخره حضور پیدا کردهاند. اما جالب اینکه یک قدم بعد خود رسانههای حکومتی اعتراف میکنند که این کارناوال به قدری مضحک بوده که بهطور خاص از طرف نسل جوان مورد تمسخر قرار گرفته است. مثلاً روزنامه حکومتی رسالت به تاریخ 27خرداد مینویسد: «عکسی از سوی یکی از کاربران فضای مجازی در شبکههای اجتماعی منتشر شده است که… زیر پا گذاشتن ارزشها را نشان میدهد… این جوانان با کشف حجاب خود در مقابل چشم مردم از کنار هر عکس شهیدی که گذشتند، انگشت خود را به سمت عکس گرفته و بلند خندیدند». این روزنامه حکومتی در ادامه ناله میکند که «قباحت کار این افراد به جایی رسیده که اگر تذکری هم به آنها داده شود با کمال آرامش به فردی که تذکر میدهد توهین کرده و یا تذکر وی را نادیده میگیرند» و با ابراز وحشت از اقدامات این جوانان اضافه میکنه «مطمئناً روزانه مانند صحنه بالا به کرّات در خیابانهای پایتخت مشاهده شده است».
آری این است استقبال نسل جوان! از کارناوالی که تلویزیون رژیم هدفش را «ارعاب و وحشت دشمن» اعلام کرده بود. تنها همین اعتراف روزنامههای حکومتی گویای این حقیقت است که در شرایطی که جامعه مثل بشکهی باروت آمادهی جرقهای برای انفجار است، دوران این قبیل نمایشکها برای سرپوش گذاشتن برفقر و بیکاری و گرانی و اعدامهای روزمره بهسر آمده است. بهخصوص جوانهای آگاه و دلیری که فاز پایانی و دوران قرار گرفتن نظام آخوندها بر لبهی پرتگاه سرنگونی را خوب گرفتهاند، نه تنها این نمایشهای مسخره را به هیچ میگیرند، بلکه دنبال گسترش فرصتهای خیزش و اعتراض علیه رژیم هستند.
آری این است استقبال نسل جوان! از کارناوالی که تلویزیون رژیم هدفش را «ارعاب و وحشت دشمن» اعلام کرده بود. تنها همین اعتراف روزنامههای حکومتی گویای این حقیقت است که در شرایطی که جامعه مثل بشکهی باروت آمادهی جرقهای برای انفجار است، دوران این قبیل نمایشکها برای سرپوش گذاشتن برفقر و بیکاری و گرانی و اعدامهای روزمره بهسر آمده است. بهخصوص جوانهای آگاه و دلیری که فاز پایانی و دوران قرار گرفتن نظام آخوندها بر لبهی پرتگاه سرنگونی را خوب گرفتهاند، نه تنها این نمایشهای مسخره را به هیچ میگیرند، بلکه دنبال گسترش فرصتهای خیزش و اعتراض علیه رژیم هستند.