728 x 90

اخبار اروپا,

زیگمار گابریل، وزیر اقتصاد آلمان: صبر اروپا درباره یونان رو به اتمام است

-

یورو  واحد پول اروپا
یورو واحد پول اروپا
26خرداد 94 - وزیر اقتصاد آلمان که معاون آنگلا مرکل صدراعظم و رهبر حزب سوسیال‌دموکرات نیز هست، در یادداشتی نوشت که آلمان می‌خواهد یونان هم‌چنان در واحد پول اروپایی باقی بماند، اما ’هم فرصت رو به پایان است هم صبر تمام اروپا’.
این موضعگیری در حالی منتشر می‌شود که مذاکره یونان با وام‌دهندگان اصلی به این کشور هنوز به سرانجام نرسیده است.
کارشناسان، مقاله این مقام آلمانی را نوعی هشدار تلقی کرده‌اند به‌خصوص این‌که حزب سوسیال‌دموکرات آلمان تا به‌حال بیشتر از سایر احزاب با یونان همراهی نشان داده است.
یونان به‌خاطر کمبود شدید نقدینگی، تلاش می‌کند در توافقی پرداخت یک و نیم میلیارد یورو، قسط بدهی خود به صندوق بین‌المللی پول، که تا پایان این ماه میلادی (دو هفته دیگر) مهلت دارد را به تأخیر بیندازد.
مقامات دولت یونان و حزب حاکم سیریزا در طی ماه گذشته بارها گفته‌اند که این کشور نمی‌تواند قسط وامهای خود را پرداخت کند چون این پول را ندارد.
یونان مدتهاست که مشغول مذاکره با اتحادیه اروپا، بانک مرکزی اروپا و صندوق بین‌المللی پول است تا ۷.۲ میلیون یورو باقیمانده از دو وام ۲۴۰ میلیارد یورویی را که برای نجات اقتصاد یونان از ورشکستگی اختصاص داده شده آزاد کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/235f7950-aabb-41d4-9749-c805b387bee8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات