728 x 90

-

گفته‌ها و ناگفته‌ها از میان روزنامه‌های رژیم ۲۶خرداد ۱۳۹۴

-

گفته‌ها و ناگفته‌ها
گفته‌ها و ناگفته‌ها
در روزنامه‌های رژیم در روز سه‌شنبه 26خرداد؛ با نزدیک شدن ضرب‌الاجل مذاکرات هسته‌ای، تخاصمات و تک و پاتک های باندی در تمام عرصه‌ها بالا گرفته است:


مردم‌سالاری: معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری: دلواپسان، دلواپس سیاست های نابخردانه گذشته باشند


جوان: روز حاشیه‌سازی مشاوران- حرفهای بیهوده و غیرتخصصی، اولویتهای مشاوران در زمان نگرانی رئیس‌جمهور برای جیب مردم - ترکان: مجاهدان شنبه را تحریم کنید! – بونسی: مشکل ازدواج از تحریم است!

آرمان: ترکان مشاور روحانی: پست گرفتن مجاهدان شنبه قابل‌قبول نیست

ابتکار: دولت قبل 47میلیارد دلار بدهی برای وزارت نفت باقی گذاشته است

رسالت: حداد عادل: باید بر احوال کسانی که به غرب ریاکار خوش‌بین هستند گریست

حملات به شخص روحانی و تیم مذاکره و جریان مذاکرات طیف گسترده‌یی از مقالات روزنامه‌های باندخامنه‌ای و دلواپسان را در برگرفته که با بهانه‌های مختلف از حرفهای روحانی گرفته تا تشییع استخوانهای بازمانده از قربانیان جنگ برای حمله استفاده کرده‌اند، حفظ توان هسته‌یی نظام و بازگشت به رویای حفظ هسته‌یی و شل کردن طناب تحریمها از گلوی نظام، در کانون دغدغه دلواپسان و باند خامنه‌ای است:


کیهان: باید از رئیس‌جمهور محترم پرسید، اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی در فاصله سالهای 2003 تا 2005 کدام نتیجه مثبت و قابل قبولی را به‌دنبال داشته است که حضرتعالی با استناد به آن، اجرای دوباره پروتکل الحاقی را به نفع کشور تلقی کرده و توصیه می‌فرمائید؟!

حمایت: در زمینه اقتصادی که متأسفانه به‌رغم تأکیدات دلسوزان نظام و انقلاب برای تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی، تبدیل به پاشنه آشیل کشور شده است، هم‌چنان شاهد فشار دشمن از این ناحیه هستیم. برخلاف انتظار، برخی مسئولان نیز به ادّعای دشمن دامن زنده و این‌گونه وانمود می‌کنند که کلید حل تمام مشکلات کشور اعم از اقتصادی و امنیتی در گرو حل مسائل اقتصادی است.

رسالت: یکی از توافقات صریح ژنو و لوزان، غنی‌سازی زیر پنج درصد بود. اکنون خبر می‌رسد که آن را به دو درصد کاهش داده‌اند. معلوم نیست روز توافق، همین دو درصد را هم بپذیرند. آمریکاییها علاوه بر دبه جدید، در مورد چهار موضوع هم دبه درآوردند؛ 1- تعداد ماشینهای فردو 2- زمان‌بندی تحقیق و توسعه 3- زمان‌بندی لغو (بخوانید تعلیق) تحریمها

-4 مکانها و افرادی که باید آژانس به آنها دسترسی پیدا کند. آمریکاییها با دبه درآوردن ها مشغول نمدمالی خطوط قرمز ایران در مذاکرات هستند.

رسالت: نبویان عضو مجلس: با تعهداتی که تیم مذاکرهک‌ننده به غربیها داد ه‌اند، سیستم هسته‌یی تعطیل، امنیت کشور رو به خطر و 85 درصد تحریمها نیز بر جای خود باقی می‌ماند

روزنامه‌های باند رفسنجانی- روحانی فضاحتهای انتشار امضاهای حمایت از برگة موسوم به «گزاره برگ ملی» یا همان فکت شیت دلواپسان را رو کرده و به ضرورت زهر خوران تأکید کرده‌اند:


ابتکار: بیشتر نام‌هایی که پای این گزاره برگ بود، عمدتاً به فعالان رسانه‌یی ارتباطی نداشت. از بازیگران سینما و تلویزیون ورزشکاران و موسیقی دانها گرفته تا اسامی عجیب و غریبی هم‌چون «ذاکر اهل بیت»، «نام و نام خانوادگی» و... به‌عنوان فعالان رسانه‌یی پای این گزاره برگ منتشر شده بود.
همه همکاران آشنای من که نامشان منتشر شده بود، تکذیب کردند که چنین نوشته‌ای را امضا کرده باشند. مخالفان تلاش دارند تا دغدغه‌های خود را به نام عموم ملت ایران به ثبت برسانند و برچسب ملی را بر روی خواسته‌هایشان می‌چسبانند، چیزی که هم‌چون طرح سه فوریتی، تجمعهای اعتراضی علیه مذاکرات و همچنین این گزاره برگ همیشه با شکست مواجه می‌شود

رو کردن فسادهای مالی در ابعاد نجومی در تخاصمات باندی در روزنامه‌های هردو باند بالا گرفته است:


قانون: کشف جدید از مناسبات مالی دولت احمدی‌نژاد؛ 35میلیارد دلار در حساب نیکوست، ترکان: وزارت نفت وارث 47میلیارد دلار بدهی است

کیهان: آقای جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور گفته است: «100 میلیارد دلار از محل واگذاریهای انجام شده در دولت گذشته معلوم نیست، کجاست؟» رحمانی فضلی در زمان تصدی خود در دیوان محاسبات که تخلف آقای جهانگیری هنگام تصدی وزارت صنایع در سنوات 81 تا 84 را در رصد داشته و دریافت و پرداخت‌های خلاف قانون منتهی به تضییع حقوق دولت را به‌مبلغ ۶۰.۸۲۵.۳۷۸.۰۰۰ رصد می‌کرده چگونه واگذاریها در مقیاس 100 میلیارد دلار را رصد نمی‌کرده است؟ مردم از خود سؤال می‌کنند فایده این سیاه‌نمایی‌ها از گذشته چیست؟ آیا می‌تواند آثار تلخ اعلام محکومیت مهدی هاشمی را که در یک فرآیند دادرسی شفاف اعلام شده بپوشاند؟ آیا می‌تواند وعده‌های دولت در بهبود اوضاع و استفاده صحیح از کلید در قفل مشکلات کشور را واتاب دهد؟

اذعان به ناکارآمدیها و بحرانهای اقتصادی اجتماعی، در کنار هشدارهای خودیهای باند رفسنجانی به بی‌عملیهای روحانی، تصویر دیگری از کشتی به گل نشستهٴ نظام را در روزنامه‌های حکومتی روز سه شننبه 26خرداد نشان داده است:


قانون: فاجعه‌ای که علیه کودکان خیابانی اتفاق می‌افتد؛ نمی‌توانیم بگوییم چه دیده‌ایم

آرمان: مردم مهار تورم را احساس نکرده‌اند

ابتکار: راغفر: هشدار! مردم نباید ناامید شوند

اقتصاد پویا: قیمت همه کالاها گران شد به جز دخانیات

جهان اقتصاد: سکون بخش انرژی بادی به‌خاطر نبود اراده

رسالت: مصباح مقدم: روحانی فکر می‌کرد حل مشکلات کشور آسان است

شهروند: انتقاد معاون اول رئیس‌جمهوری از کنایه به تاثیر تحریمها بر منابع طبیعی؛ بحران آب لطیفه نیست

کیهان: وزیرجهاد کشاورزی: فاصله 40درصدی قیمت برنج از تولید تا بازار.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/54dddfb2-531d-4fdc-928e-b0da4211e678"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات