728 x 90

اختلافات سیاسی در ایران,اختلاس در ایران,

اعتراف به ”فضای سیاست داخلی“ فساد پرور

-

جنگ قدرت بین رفسنجانی و خامنه ای
جنگ قدرت بین رفسنجانی و خامنه ای
ظرف سالهای اخیر در جریان جنگ و جدال بین باند رفسنجانی- روحانی از یک طرف و باند خامنه‌ای از طرف دیگر، مواردی از دزدیهای سرسام‌آور عوامل هر دو باند برملا شده است. محاکمه و دستگیری محمدرضا رحیمی معاون احمدی‌نژاد، محاکمه مهدی هاشمی پسر رفسنجانی و بازداشت حمید بقایی یکی دیگر از معاونین احمدی‌نژاد به جرم دزدی و فساد مالی، از جمله این پرونده‌های رو شده در جنگ جناحی است.
اما سران نظام حواسشان کاملاً جمع است که این افتضاحات دامن کل نظام را نگیرد و با دم تیغ قرار دادن دزدان پایین‌تر دزدان اصلی یعنی سر فاسد نظام در امان بماند.
بدیهی است که رأس این نظام فسادپرور، فاسد است که ظرفیت لازم را برای ظهور چنین دزدهایی فراهم می‌کند و خلاصه این‌که چنین دزدان فاسدی تحت چنین حاکمیتی رشد پیدا کرده‌اند.
روزنامه حکومتی شرق به گوشه‌یی از ابعاد وسیع فساد نهادینه در نظام اشاره کرده و تلویحاً اعتراف می‌کند که بستر پرورش این دزدان، نظام آخوندی و رأس فاسد آن است. شرق می‌نویسد: ”حمید بقایی نه اولین نفر و نه آخرین نفر از مدیران احمدی‌نژاد است که احضار و احتمالاً زندانی خواهد شد. واقعاً بی‌انصافی است همه تقصیر این وقایع را به گردن احمدی‌نژاد و دولتش بیندازیم. بالاخره آنچه بدیهی است فضای سیاست داخلی ایران است که مستعد پرورش و بروز این‌گونه خلاقیتهاست. در سازوکار سیاست داخلی ایران چه شکاف‌هایی پدید آمده است که منجر به بروز این دست‌درازی‌ها می‌شود؟“ (شرق 19خرداد94)
اگر ‌چه این روزنامه وابسته به باند رفسنجانی- روحانی عامدانه و آگاهانه خواسته است که واقعیت اصلی یعنی نظام فاسد را در لفافه ”فضای سیاست داخلی ایران“ پرده‌پوشی کند، اما کیست که نداند که سرمنشا این فساد، شخص ولی‌فقیه و دیگر سردمداران رژیم نظیر رفسنجانی هستند، که ثروت افسانه‌ای آنها سربه فلک می‌کشد، و در این رابطه سال گذشته خبرگزاری رویتر ثروت افسانه‌ای و 95میلیارد دلاری خامنه‌ای را افشا کرد.
در مورد رفسنجانی نیز باند ولی‌فقیه در بسیاری از مواقع که می‌خواهند او را زیرضرب بگیرند به ثروت او وخاندانش اشاره می‌کنند.
خبرگزاری سپاه (فارس) 21خرداد سال88 در یک افشاگری بی‌سابقه از دزدی و غارت نجومی باند رقیب، به گوشه‌یی از چپاولهای رفسنجانی و خانواده‌اش اشاره کرد و از خانواده رفسنجانی تحت عنوان ”مافیای ثروت و قدرت “، ”عالی جنابان مافیایی“ و ”یک غده چرکین و مهلک “ نام برد و در یک گزارش ”ایجاد سیطره بر شریانهای حیاتی کشور، از جمله بخش صنعت، گردش پول، بخش انرژی، صادرات و واردات کالا، بخش مسکن و... “ را از جمله اقدامهای «خاندان هاشمی رفسنجانی“ برشمرد.
در سال 2003 مجله فوربس ثروت رفسنجانی را بالای یک میلیارد دلار تخمین زد که در ایران رقمی نجومیست... (سایت گاردین، 16می، 2013).
البته با توجه به افشاگری خبرگزاری سپاه در مورد ثروت خاندان رفسنجانی برآورد مجله فوربس از دارایی و ثروت رفسنجانی بسیار محتاطانه و محافظه کارانه است.
طبیعی است وقتی به قول روزنامه شرق ”فضای سیاسی ایران“ (بخوانید نظام آخوندی) مستعد بروز استعدادهایی! مانند محمدرضا رحیمی، مهدی هاشمی، حمید بقایی و... است، فقر اکثریت مردم نهادینه می‌شود، شکاف طبقاتی بیداد می‌کند، و فقر و گرسنگی آن‌چنان تسمه از گرده اکثریت مردم می‌کشد که بعضاً رسانه‌ها و کارگزاران رژیم نیز نسبت به عواقب این وضعیت به هراس می‌افتند.
نتیجه این‌که وقتی حاکمیت و رأس آن فاسد است هزار توی چپاول ثروت مردم امکانپذیر است و کارگزاران و مهره‌های رژیم نیز با دست باز و خیالی آسوده به لطایف الحیل اموال مردم را به یغما می‌برند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5ec6beaa-4f79-4fe2-a456-dce74d166cad"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات