728 x 90

گردهمايي بزرگ ايرانيان,

گفتگوی سیمای آزادی با دکتر علاءالدین توران از اعضای کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران

-

دکتر علاءالدین توران از اعضای کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران
دکتر علاءالدین توران از اعضای کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران
علاءالدین توران: مقاومت ایران همه ساله در مقطع سی خرداد گردهمایی بزرگی در پاریس برگزار می‌کند. یکی از اهداف این گردهمایی گرامیداشت یاد شهیدان و زندانیان سیاسی مجاهد و مبارز که در حاکمیت دیکتاتوری آخوندی به‌شهادت رسیدند و یا در زندان و شکنجه به‌سر می‌برند، می‌باشد.
در گردهمایی بزرگ ایرانیان در پاریس هر سال شمار زیادی از برجسته‌ترین شخصیتهای بین‌المللی در زمینه‌های مختلف سیاسی از جمله پارلمانترها ـ حقوق‌بشری و اجتماعی و... شرکت می‌کنند و با حضور و سخنرانی‌هایشان همبستگی و حمایت خود را از رئیس‌جمهور برگزیده این مقاومت خانم مریم رجوی و از مقاومت ایران اعلام می‌کنند.
هر ساله با برگزاری این گردهمایی من احساس می‌کنم که این تجمع بزرگ، نشان‌دهنده تمام اقدامات، فعالیتهای و تلاشهای پنجاه ساله یک مقاومت خونبار با دو دیکتاتوری شاه و شیخ علیه دیکتاتوری و برای رسیدن به آزادی ایران‌زمین است که با حضور پرشور هموطنانمان و اشرف‌نشانها و شخصیتهای برجسته سیاسی از کشورهای مختلف جهان همه در این مراسم تبلور پیدا می‌کنند. به‌نظر من همه کسانی که در این مقاومت تلاش کردند و حتی مجاهدان شهید و آزادیخواهانی که جانشان را نثار راه آزادی و حمایت از این مقاومت کردند همه اینها نیز در این گردهمایی حضور دارند. به‌ویژه ‌این‌که علاوه بر همه حضور هموطنان و شخصیتهای برجسته سیاسی شرکت کننده یکی از اهداف برگزاری این مقاومت گرامیداشت سالگرد روز شهدا و روز زندانیان سیاسی است. به‌نظر من این روز انعکاس صدا و فریاد کسانی است که هم‌اکنون در زندانها و سیاهچالهای رژیم آخوندی در معرض شکنجه و یا اعدام قرار دارند، ... .. و همچنین این گردهمایی برآورد کننده خواسته و آرزوهای بیش از 120هزار شهید مجاهد و مبارز و بیش از سی هزار مجاهد قتل‌عام شده در سال 67 است که توسط دیکتاتوری آخوندی بشهادت رسیدند، تک‌تک آنها در این مراسم و گردهمایی حضور دارند.
همچنین به‌نظر من این برنامه محدود به صرفاً حضور شخصیتهای برجسته سیاسی و یا هموطنانمان از کشورهای مختلف جهان نیست بلکه نشان‌دهنده سیر تکاملی یک مقاومت و یک حرکت تاریخی از سی خرداد سال 60 تا امروز هست که تداوم این مقاومت را در برابر فاشیسم مذهبی دینی نشان می‌دهد.
ما در این روز پیوند مجدد با شهدای راه آزادی می‌کنیم. یکی از این شهدای والامقام شهید بزرگ حقوق‌بشر دکتر کاظم هست که تاریخ حقوق‌بشر را با خونش نوشت. و نقض حقوق‌بشر توسط رژیم ایران را تا آخرین روزهای قبل از ترور و شهادتش به‌دست تروریستهای رژیم آخوندی، افشا می‌کرد. او نیز هر سال در این مراسم حاضر و ناظر است.
در روز برگزاری این گردهمایی بزرگ در واقع ما پیوند می‌خوریم با مقاومتی که بیش از سی سال با این رژیم ضدبشری در جنگ هست. حتی دوستان خارجی شرکت کننده در این گردهمایی بیان می‌کنند که در یک چنین برنامه آنها نیز این احساس مشترک را دارند که با یک جنبش انقلابی که بیش از سی سال فریاد و صدای یک خلق در زنجیر را نمایندگی و رهبری می‌کند پیوند می‌خورند. مقاومتی در زیر شدیدترین و سخت‌ترین سرکوب و خفقان و اعدام و شکنجه... و همه توطئه‌های ارتجاعی و استعماری و جنگهای روانی علیه آن.
حال سؤال این‌جاست که به‌رغم این فشارها و سختیها و این همه سالیان مبارزه بدون وقفه با رژیم سفاک ولایت‌فقیه، چه چیزی باعث می‌شود که این مقاومت و همه حامیان و اشرف‌نشانها و هواداران مجاهدین سرشان بلند باشد و هم‌چنان استوار و بدون ذره‌یی شکاف و خلل بایستند؟ پاسخ این سؤال را باید از وضعیت رژیم دید. رژیمی که توسط این مقاومت به این نقطه از فلاکت و استیصال و غرقاب بحرانها رسیده است. رژیمی که توسط مبارزه و افشاگریهای بی‌وقفه این مقاومت در سراشیب سرنگونی قرار گرفته است.
به‌طور خلاصه در این گردهمایی ما تصویری فشرده از تاریخ پنجاه ساله یک مقاومت خونفشان با دو دیکتاتوری شاه و شیخ را می‌توانیم ببینیم. و تجدیدعهد و پیمانی کنیم با همه شهدا و زندانیان سیاسی، که راه آنان در آزادی میهن اسیرمان ایران و سرنگونی رژیم ضدانسانی آخوندی ادامه خواهیم داد. تا رسیدن به روز پیروزی.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/90bfc693-5ab2-44bc-8539-715330485661"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات