728 x 90

اذيت و آزار زندانيان,زندانیان سیاسی,

بازجویی از همسر و دختر رسول بداقی معلم زندانی در اوین

-

زندان اوین -رسول بداقی
زندان اوین -رسول بداقی
سوم خرداد 94 - به قرار اطلاع در حالی که مدت کمی به آزادی زندانی سیاسی رسول بداقی مانده است، دژخیمان وزارت بدنام اطلاعات، با احضار همسر و فرزند این زندانی سیاسی، قصد توطئه و پرونده‌سازی جدیدی برای وی دارند. روز شانزدهم اردیبهشت زمانی که رسول بداقی را برای بازجویی مجدد به انفرادی منتقل کرده بودند مأموران اطلاعاتی رژیم به منزل او رفته و آنجا را مورد تفتیش قرار می‌دهند، در تفتیش منزل، فرزندان خردسال دو قلوی رسول بداقی از شدت ترس حالت تهوع داشته‌اند، مأموران لب تاپ، کامپیوتر، تعدادی سی دی، دوربین و با خود می‌برند، بعد همسر و دختر بزرگ او را روز هفدهم اردیبهشت به شعبه ششم بازپرسی برای بازجویی احضار می‌کنند، مزدوران قصد داشته‌اند از دختر رسول بداقی به‌زور اعتراف بگیرند، با اعتراض مادر وی ناگزیر از عقب‌نشینی می‌شوند. در حال حاضر رسول بداقی در انفرادیهای بند اطلاعات اوین نگهداری می‌شود.
رسول بداقی، عضو هیأت مدیرهٔ کانون صنفی معلمان ایران است که در دهم شهریورماه سال ۸۸ پس از احضار به اداره آموزش و پرورش اسلامشهر بازداشت و به شش سال حبس تعزیری و پنج سال محرومیت از فعالیتهای اجتماعی محکوم شد. در تجمعات اعتراضی سراسری معلمان کشور، آزادی رسول بداقی یکی از خواسته‌های اصلی آنان بود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7f0918ea-3a2d-481e-b9b0-0d411dc7508c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات