728 x 90

اخبار علمی و فناوری,ترس رژيم ایران از قیام,

این همه وحشت از فضای مجازی؛ چرا؟

-

وحشت از فضای مجازی
وحشت از فضای مجازی
وزیر کشور دولت آخوند حسن روحانی در یک اعتراف آشکار به عجز رژیم در مقابله با رسانه‌های اجتماعی و فضای مجازی به تلویزیون شبکه خبر رژیم 28اردیبهشت 94 گفت: ”الان جرایم سیاسی و امنیتی در فضای سایبری کشور دارد اتفاق می‌افتد“.
همچنین وزیر کشور رژیم اعتراف کرد که وظیفه پلیس فتای رژیم مبارزه با جرایم سیاسی و امنیتی است: ”حتی جرایم سیاسی و امنیتی توی فضای سایبری اتفاق می‌افتد یکطرفش پلیس هست که باید کنترلهای لازم ردگیریهای مناسب رو انجام بدهد“.
در این زمینه محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان رژیم در گفت وگو با تلویزیون شبکه خبر رژیم 13اسفند 93 اعتراف کرد: ”در فضای مجازی جمهوری اسلامی نتوانسته اعمال اراده کند چون بیرون مرزها، ما نتوانستیم ماهواره رو نفی کنیم و از طریق برخورد انتظامی و امنیتی این رو بخواهیم پاکش بکنیم پس پاک شدنی نیست“.
یکی دیگر از کارگزاران رژیم به نام جلیلی درگفت وگو با تلویزیون شبکه 3 رژیم 4اسفند93 در مورد نقش رسانه‌های اجتماعی وفضای مجازی و عجز رژیم از کنترل آن گفته است: ”به مرور ارتباطات به سمت رمز شدن پیش می‌رود و کار سخت‌تر می‌شود، امروز فیلترشکنهایی در بازار وجود دارد که افراد می‌توانند نصب کنند و هر آنچه که قانون اعمال می‌کند را دور بزنند“.
فصلنامه علمی – پژوهشی متعلق به ارتش رژیم در یک تحقیق در مورد فعالیتهای براندازانه در فضای مجازی به این نتیجه رسیده است که اپوزیسیون ضد نظام از فناوری اطلاعات و ارتباطات، نقش موثری بر تغییر افکار عمومی جامعه ایران داشته، و رژیم نتوانسته است با محدودیتهایی که برای مقابله با آن ایجاد می‌کند، از پس این فعالیت در فضای مجازی برآید.
تحقیق انجام شده از سوی رژیم توسط مجموعه‌ای از محققان و کارشناسان امنیتی – اطلاعاتی رژیم در ارتش انجام شده است که در این تحقیق به این نتیجه رسیده‌اند که فعالیتهای مخالفان نظام از سال 1358 تا کنون به این حد گسترده نبوده است... .
اگر نتیجه تحقیق این نهاد اطلاعاتی – امنیتی رژیم در کنار آه و فغان مهره‌ها و رسانه‌های رژیم در زمینه فعالیتهای براندازانه سازمان مجاهدین خلق ایران در فضای مجازی قرار داده شود، تصویر بهتر و واقعی‌تری از واقعیت و عمق وحشت رژیم از فعالیتهای ضد نظام آخوندی در فضای مجازی به دست می‌آید.
آخوند سالک رئیس کمیسیون فرهنگی رژیم با وحشت از این‌که جنگ نرم با ابزار فضای مجازی باورهای ارتجاعی رژیم آخوندی را نشانه رفته است، از فعالیت سازمان مجاهدین خلق ایران علیه رژیم در فضای مجازی آه فغان می‌کند.
خبرگزاری سپاه (فارس) 14اسفند 93 از قول آخوند سالک که در جمع آخوندهای شاغل در نیروهای مسلح و سازمان تبلیغات اسلامی رژیم سخن می‌گفته، می‌نویسد: ”وی در مورد اقدامات صورت گرفته از ناحیه گروه‌های ضدانقلاب چون منافقین در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، متذکر شد: تنها راه تقابل با این ابزار و توطئه دشمن، تقویت حضور نیروهای انقلابی در فضای سایبری و مجازی است“.
تلویزیون شبکه یک رژیم 19اردیبهشت 94 تحت عنوان ”چشم کاربران فضای مجازی و دود هشتکهای خارجی“ می‌گوید: ”هشتکهایی که مثل گرد و باد شایعه‌سازی می‌کنند، رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور که به گروهک تروریستی منافقین وابسته‌اند، تقریباً یک شکل و یک رنگ به شایعات دامن زدند. تا این‌که بعضی از کاربران تا حدی تحریک شدند که دود شایعات سر از هتل در آورد“.
واقعیت این است که وحشت رژیم قبل از هر چیز از اپوزیسیون برانداز (سازمان مجاهدین خلق ایران) نظام است که وقتی با اعتراضات اجتماعی پیوند می‌خورد، برای رژیم غیرقابل تحمل است ضمن این‌که همبستگی و گستردگی اعتراضات اقشار مختلف جامعه ایران، به‌دلیل استفاده از فضای مجازی، این نگرانی را مضاعف می‌کند.
اعتراض گسترده، سراسری و موفقیت‌آمیز معلمان، خیزش مردم مهاباد و سایر مناطق کردستان، نمونه‌های مشخص و عینی این واقعیت هستند. و اگر رژیم این همه نگران فضای مجازی است هم‌چنان‌که به زبان صریح می‌گویند نگران امنیت نظام هستند.
در جریان خیزش مهاباد رادفر معاون امنیتی رژیم در استانداری آذربایجان غربی به صراحت به این مسأله اعتراف کرد و گفت: ”به‌دنبال فضاسازی رسانه‌های معاند، متأسفانه عده‌یی از جوانان مهابادی تحریک شده و دیروز جلوی هتل تارا تجمع و اقدام به آتش زدن هتل نمودند». این کارگزار باوحشت از تاثیرگذاری رسانه‌های اجتماعی و فضای مجازی گفت: «رسانه‌های معاند سعی دارند با فضاسازی و ارائه اخبار کذب، چهره مهاباد را مخدوش و زمینه آشوب را در این شهرستان فراهم کنند“.
همان‌طورکه مهره‌های رژیم به صراحت اعتراف می‌کنند، نگرانی حاکمیت آخوندی از مسأله امنیت نظام است که مشخصاً بعد از خیزشهای هماهنگ و گسترده چند ماهه اخیر، که محصول ارتباط گسترده در فضای مجازی بوده است، کاملاً برجسته شده و بحران دیگری بر بحرانهای رژیم افزوده است. از آنجا که رژیم در سانسور و فیلترکردن فضای مجازی شکست خورده است، قطعاً با پیامدهای روزافزون امنیتی آن روبه‌روست. و این همان مساله‌ای است که رژیم را به‌شدت به وحشت انداخته است در حالی‌که از کنترل و بستن فضای مجازی عاجز است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5aee8450-c268-4356-9822-79375dfbdbcf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات