728 x 90

چهارشنبه سوري,

ناتوانی رژیم در سرکوب خیزش مردم در چهارشنبه‌سوری

-

چهارشنبه سوری - آرشیو
چهارشنبه سوری - آرشیو
در وحشت از خیزش مردم در چهارشنبه سوری مقاماتی از رژیم از جمله رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی گفته است: ”برپایی تجمع برای برگزاری آیین چهارشنبه‌سوری ممنوع بوده و اجازه این کارداده نمی‌شود“ (خبرگزاری ایسنا3اسفند 93)
معاون دادسرای موسوم به دادگاه انقلاب گیلان نیز گفته است: ”برخورد دستگاه قضایی با فروشندگان مواد محترقه درگیلان تشدید می‌شود (خبرگزاری تسنیم10اسفند 93)
در راستای این سیاست سرکوبگرانه و ضد‌مردمی نهادهای سرکوب رژیم در روزهای اخیر برخورد با فروشندگان مواد محترقه وجوانانی که به پیشواز چهارشنبه‌سوری می‌روند را تشدید کرده‌اند.
البته مردم و به‌ویژه جوانان هیچ وقعی به این تمهدیدات سرکوبگرانه رژیم نمی‌گذارند و در تداک وسیع برای برگزاری جشن چهارشنبه‌سوری هستند که این خود بیانگر این است که به‌رغم شرایط بد معیشت زندگی، اما مردم مرعوب جو یاس و مرگی که رژیم می‌خواهد بر جامعه بگستراند نشده و نمی‌شوند.
در این این زمینه گزارشهای متعدد و مختلفی از درگیری مردم و به‌ویژه جوانان با نیروهای سرکوبگر رژیم در مناطق کشور وجود دارد که همه روزه با نیروهای امنیتی رژیم و به‌ویژه نیروی انتظامی درگیر می شوند و حربه تهدید و ارعاب رژیم را به یک حربه زنگ‌زده تبدیل کرده‌اند.
از جمله روز شنبه 16اسفند فروشندگان مواد محترقه در منطقه سبزه میدان و اطراف بازار تهران مشغول خرید و فروش مواد آتش‌زا برای چهارشنبه‌سوری بودند که با تهاجم نیروی انتظامی روبه‌روشدند. در جریان این تهاجم فروشندگان و مردم حاضر در صحنه با مزدوران انتظامی درگیر شدند.
جمعه 15اسفند در منطقه هفت‌حوض تهران نیز زمانی که یک دستفروش در حال فروش لوازم چهارشنبه‌سوری بوده، مأموران بسیج رژیم قصد گرفتن اجناس او را با زور داشته‌اند که منجر به درگیری با فروشنده می‌شود، مردم رهگذر و شاهد صحنه به حمایت از دستفروش می‌روند و مأموران بسیج ناگزیر می‌شوند صحنه را ترک کنند.
جمعه 15اسفند در خیابان مفتح شمالی عده‌یی بسیجی مشغول گشت و بازرسی بوده‌اند که 2موتورسوار یک نارنجک دستی را به سمت آنان پرتاب می‌کنند. پس از انفجار نارنجک مأموران رژیم به دست و پا می‌افتند و چندین موتورسوار یگان ویژه به محل می‌آیند اما پرتاب کنندگان نارنجک موفق به فرار از صحنه می‌شوند.
روز جمعه 15اسفند همزمان با روزهای پایانی اسفند ماه و نزدیک شدن مراسم چهارشنبه‌سوری، تعداد فروشندگان لوازم مربوط به این مراسم افزایش داشته است و به‌رغم حضور نیروی انتظامی و تلاش آنان برای جلوگیری از خرید و فروش این لوازم، مردم و فروشندگان این لوازم به اقدامات نیروی سرکوب رژیم اهمیتی نمی‌دهند و کار خودشان را پیش می‌برند.
جوانان شرق تهران نیز از 7اسفند ماه به پیشواز چهارشنبه‌سوری رفته‌اند و بازار خرید و فروش مواد محترقه و نارنجک برای برگزاری جشن چهارشنبه‌سوری به‌طور وسیعی در جریان است.
جوانان مناطق نارمک و تهران پارس و بومهن از12اسفند تا کنون در کوچه‌ها و خیابانها و محلات به خرید و فروش مواد محترقه مشغول هستند و صدای ترقه و نارنجک در مناطق تهران پارس و نارمک به‌طور مستمر و به‌ویژه در شب‌ها شنیده می‌شود.
در این رابطه یک دانشجوی ساکن تهران پارس گفته است: ”تهدید جوانان و اعلام ممنوعیت چهارشنبه‌سوری توسط نیروی انتظامی واقعاً مسخره و کشک است. الآن مثل پیراشکی توی کوچه و محلات ترقه و نارنجک و... . می‌فروشند و بر و بچه‌های مناطق شرق تهران الآن دوهفته است که فعال هستند. نیروی انتظامی هم هیچ جرأت وارد شدن به محله‌ها را ندارد جوانان کار خودشان را می‌کنند“
در خرم آباد نیروی انتظامی ناگزیر شده است در وحشت از مردم و برگزاری جشن چهارشنبه‌سوری توسط آنان، مانور وحشت برگزار کند و در این رابطه عصر روز شنبه 16اسفند ساعت 17 بعد ازظهر نیروهای یگان ویژه و یکان موتوری و مزدوران بسیج و سرکوب انتظامی در اقدامی هراس آلود، در مقابله با فعالیتهای جوانان برای برگزاری مراسم چهارشنبه‌سوری در خیابانهای خرم‌آباد، اقدام به برگزاری مانور وحشت کردند و تلاش کردند که با ایجاد سر و صدا و دود و دم، باعث ایجاد رعب و وحشت در بین مردم و جوانان شوند.
در آستانه شب چهارشنبه‌سوری مردم و جوانان کردستان نیز به پیشواز چهارشنبه‌سوری رفته‌اند و در سنندج بازار خرید و فروش لوازم چهارشنبه‌سوری از جمله مواد محترقه داغ است.
از روز شنبه 16اسفند ماه صدای ترقه و نارنجک دستی و نیز روشن کردن آتش در محله‌های سنندج جریان دارد.
یک هموطن سنندجی در این رابطه گفته است: ”چهارشنبه سوری مثل همه ساله با شور و هیجان در کردستان جشن گرفته می‌شود و تابه‌حال هم نیروی انتظامی نتوانسته جلوی جوانان را در این شهر بگیرد“
جوانان و مردم مریوان کردستان از یک هفته پیش به پیشواز چهارشنبه‌سوری رفته‌اند. بازار فروش ترقه و مواد محترقه و نیز آماده‌سازی چهارشنبه‌سوری در این شهر فعال است. طی روز و به‌خصوص عصرها از ساعت 7 به بعد صدای ترقه و انواع مواد محترقه در سطح شهر به‌خوبی شنیده می‌شود. نیروی انتظامی رژیم نیز تا کنون جرأت جلوگیری از فعالیت جوانان را در این شهر نداشته و از هر گونه درگیری و شلوغی پرهیز می‌کنند.
یقینا خشم متراکم مردم در روز چهارشنبه‌سوری روزگار را بر رژیم آخوندی و نیروی سرکوبگر آن تلخ خواهد کرد، چرا که از هم‌اکنون با تمامی اقدامات سرکوبگرانه ضد‌مردمی رژیم نتوانسته است از تهیه تدارکات این شب توسط مردم و جوانان جلوگیری کند و در آن شب نیز رژیم و نیروهای سرکوبگرش در برابر خروش مردم هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.
مردم به‌ویژه جوانان پرشور میهن جشن چهارشنبه‌سوری را با عزم و همت خود به نمادی از تجلی اراده پرقدرت مردم ایران در برابر رژیم آخوندی و نیروهای سرکوب آن تبدیل خواهند کرد و همانند سالهای گذشته این رژیم آخوندی و نیروهای سرکوبگرش هستند که بور و کور شده و پیروز میدان مردم و به‌ویژه جوانان پرشور میهن خواهند بود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/36fcfb82-8eab-4a6f-a38d-66372fcbd322"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات