728 x 90

اعتياد و مواد مخدر,

نقش مواد مخدر در ساختار و سیاست رژیم

-

مواد مخدر
مواد مخدر
به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، رحمانی فضلی وزیر کشور دولت روحانی روز شنبهٴ گذشته تصریح کرد: «‌بخش عظیمی از فساد اخلاقی در کشور به موضوع ورود پول‌های کثیف (حاصل از مواد مخدر) به سیاست بازمی‌گردد». معنی این حرف چیست؟

تلویزیون شبکه 2رژیم 2اسفند93 مصاحبه با رحمانی فضلی وزیر کشور رژیم در مورد مواد مخدر:
مجری: ”فرآیند گردش مالی آن چقدره آقای دکتر؟ ”
رحمانی: ”آثار این مسأله را وقتی نگاه می‌کنیم، بحران می‌گوییم، آثار اجتماعی آن، آثار اقتصادی آن، آثار فرهنگی آن، آثار سیاسی و قدرت… ”

مجری: ”و ضرری که می‌زند… ”
رحمانی: ”و آثار امنیتی آن، من یکی یکی اینها را می‌گویم، ببینید 10هزار میلیارد تومان کف گردش نقدینگی مواد مخدر در کشور است، با کالا من عرض کردم 20هزارمیلیارد، ما یک شبکه‌یی را در دو ماه قبل گرفتیم، یک فرد را گرفتیم، 35سال سن دارد، 5کلاس سواد دارد، ظرف 2سال در حسابهای وی 2هزار میلیارد تومان گردش مالی داشته است، 400تن مواد مخدر وارد کرده که خود این (فرد) 7، 8 مجموعه زیر مجموعه داشته است که الآن همه این شبکه‌ها دارد گرفته می‌شود، ببینید یک فرد فقط!.. بنابراین این پول 10هزار میلیارد تومان وارد هر جریان اقتصادی بشود، قاچاق کالا، بورس بازی، سفته بازی، دلالی، در هر کجا وارد بشود می‌تواند جریان پول کثیف، جریان کثیف اقتصادی ایجاد کند. در حوزه سیاسی من یک مثالی زدم برای شما، دیدم بعضی از شبکه‌های خارجی برداشت، نه برداشت، عمداً مغرضانه و با یک تحلیل عمدی که بخواهند وضع ایران را دگرگون نشان بدهند“...

وزیر کشور در یک سمینار در این زمینه اعترافهای کرده بود که جلو دوربین تلویزیون آنها را سانسور کرد، او مدعی است که گویا شبکه‌های خارجی حرفهای او را غلط برداشت کرده‌اند در حالی که منابع خود رژیم اظهارات او را که کاملاً روشن است و نیازی به «برداشت» مغرضانه ندارد، منعکس کرده‌اند. تیترهای بعضی از روزنامه‌های حکومتی در این رابطه گویاست:
شهروند: رد پولهای کثیف در سیاست
حمایت: گردش مالی افیونی، معادل دو سوم بودجه کشور
اطلاعات: وزیر کشور: پولهای کثیف نباید وارد جریان قدرت و سیاست شود

شرق: وزیر کشور: تزریق پول کثیف به انتخابات
خبرگزاری دولتی ایرنا نیز گزارش داد که وزیر کشور در آن سمینار تصریح کرد: «‌بخش عظیمی از فساد اخلاقی در کشور به موضوع ورود پول‌های کثیف به سیاست بازمی‌گردد».

به‌رغم این، رحمانی در مصاحبه با شبکه 2 می‌گوید: ”من عرض کردم وقتی این پول کثیف می‌آید در جریان اقتصاد کشور قرار می‌گیرد، می‌تواند در حوزه‌های سیاست دخالت بکند. می‌تواند در انتخابات دخالت بکند، می‌تواند در خرید و فروش آرا دخالت بکند، می‌تواند در خرید و فروش نشریات دخالت کند، در همه مسائل… پول کثیف دنبال حفظ خودش هست ”

وزیر کشور در آن همایش، درباره مکانیسمها هم توضیحاتی داده بود که جلو دوربین تلویزیون آنها را درز گرفت. وی گفته بود: «به‌عنوان مثال فردی که به‌عنوان کاندیدای شورای شهر وارد این عرصه شده بود برای جریان انتخاباتی خود دو میلیارد تومان هزینه کرده و مدعی است دوستان و رفقایش این هزینه‌ها را متقبل شده‌اند ولی سؤال این‌جاست که دوستان و رفقای وی چه نذری داشته‌اند که این پول را برای انتخابات این فرد هزینه کردند».

جالب این‌که وزیر کشور که خود اعتراف می‌کند مواد مخدر وارد سیاست و ساختار قدرت در رژیم شده، اما در همین مصاحبه سعی می‌کند همهٴ گناه گستردگی اعتیاد و مواد مخدر را به گردن کشورهای همسایه بیندازد:
مجری: ”اگر یکی در خیابان از شما بپرسد که‌ چی شد که ما به این بحران رسیدیم، شما چی جواب می‌دهید؟ ”

رحمانی: بزرگترین دلیلش همسایگی ما در شرق کشور با کشوری است که 90درصد مواد مخد را دارد، تولید می‌کند. دوم عدم احاطة دو کشور در شرق ما به مرزهای کشورشان، یعنی تقریباً هیچ احاطه و سلطه‌یی به مرزهای خودشون ندارند. سومین مسأله آن، ترانزیتی بودن موقعیت ایران است به طرف اروپا که در اروپا مواد مخدر شاید بیش از 50برابر ارزش افزوده دارد. همهٴ اینها مسائلی است که ایران را در یک موقعیت بسیار بسیار خطیر قرار داده و همهٴ اینها موجب شده که ایران نتواند آن‌چنان که باید و شاید با این مسأله مقابله کند“.

اما این دروغ آشکار است، زیرا تنها 28درصد مواد مخدر موجود در ایران از افغانستان وارد می‌شود و بر اساس آمارهای موجود تریاکی‌ترین کشور جهان است و بررسیهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رژیم نشان می‌دهد که سالانه حدود ۴۵۰ تن تریاک در ایران مصرف می‌شود که ۴۲ درصد مصرف کل تریاک در جهان را تشکیل می‌دهد و به این ترتیب ایران با فاصلهٴ بسیار اولین مصرف کننده تریاک در جهان است با گردش مالی سالانه ۲۰ هزار میلیارد تومان است که معادل دوسوم بودجه عمرانی کشور است. آیا حتی اگر وزیر کشور هم اعتراف نکرده بود، آیا قابل تصور است که چنین حجمی از مواد مخدر و چنین پولی بدون دخالت مستقیم سران رژیم و ارگانهای سرکوبگر بتواند در کشور جابه‌جا شود؟.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8a5a83af-de26-474e-837f-542727962146"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات