728 x 90

بنیادگرایی اسلامی,كنفرانس استراسبورك - 26 ژانويه,

خانم مریم رجوی در اجلاس رسمی فراکسیون حزب مردم اروپا - شورای اروپا - استراسبورگ

-

 -
-
روز دوشنبه، 6بهمن 93 (26ژانویه 2015)، خانم مریم رجوی که به‌دعوت گروه‌های سیاسی مجمع پارلمانی شورای اروپا متشکل از سناتورها و نمایندگان پارلمانهای 47کشور اروپا و آسیای مرکزی، به استراسبورگ سفر کرده بود، در اجلاس رسمی گروه حزب مردم اروپا که بزرگترین فراکسیون مجمع پارلمانی شورای اروپاست، شرکت کرد.
اجلاس رسمی گروه حزب مردم اروپا به‌ریاست سناتور پدرو اگرامونت عضو سنای اسپانیا و رئیس فراکسیون حزب مردم اروپا در مجمع پارلمانی شورای اروپا برگزار شد. سناتور پدرو اگرامونت در شروع این جلسه گفت: این دومین باریست که مریم رجوی در اجلاس فراکسیون حزب مردم اروپا همراه ماست. همه خانم رجوی را می‌شناسند از آن جا که ما نیز اکنون با بحث بنیادگرایی اسلامی در اروپا مواجهیم مطمئنم که وی می‌تواند نکات زیاد و بسیار جالبی را در این رابطه به ما بگوید.

در اجلاس حزب مردم اروپا خانم مریم رجوی که مهمان ویژه این جلسه بود با اشاره به نگرانیهای بین‌المللی در رابطه با بنیادگرایی تحت نام اسلام به تشریح ریشه‌های این پدیده شوم و راه‌حل مقابله با آن پرداخت. وی گفت:
اولاً: بنیادگرایی اسلامی یک پدیده مهاجم است. اعدامهای خیابانی، سنگسار و چشم از حدقه در آوردن در ایران، بربریت گروه داعش و این سربریدنها، پاکسازی قومی و نسل‌کشی توسط شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران در عراق و حملات جنایتکارانه در پاریس همه، وجوه مختلف از یک جنگ واحد است. جنگ بنیادگرایی با بشریت و دستاوردهای آن.
ثانیاً: این پدیده در ایران با به‌ قدرت رسیدن آخوندها متولد شد و به‌صورت ایدئولوژیکی و مادی توسط آخوندها تغذیه و به پیش برده شد. البته تفاوتها و حتی رقابت بین گروه‌های مختلف سنی و شیعه وجود دارد، اما نظریه امپراتوری اسلامی یا ولایت‌فقیه توسط خمینی در جهان امروز عرضه شد. بدون حاکمیت رژیم کنونی در ایران، جریانهای پراکنده و عقب‌مانده چنین ظرفیت و فرصتی پیدا نمی‌کردند که به‌صورت یک نیروی سیاسی مخرب سر بلند کنند.
 
 
ثالثاً: این یک تصور غلط است که بنیادگرایی سنی خطرناکتر از بنیادگرایی شیعه است و می‌توان به کمک دومی به جنگ اولی رفت، یا هر گونه جداسازی بین انواع بنیادگرایی اسلامی ایجاد کرد. این منعکس‌کننده فقدان فهم این پدیده است و توجهات را از تهدید اصلی و استراتژیک ثبات در منطقه یعنی گروه‌های تروریستی شبه‌نظامی وابسته به رژیم ایران منحرف می‌کند.
چرا که آنها از حمایت دولتی برخوردارند. استراتژی رژیم ایران برای گسترش بنیادگرایی و ایجاد یک جبهه افراطی‌گری ریشه مشکل و مهمترین تهدید استراتژیک است.
رابعاً: تجربه نشان داده است که رژیم ایران برای بقای خود به صدور بنیادگرایی و تروریسم نیاز دارند.

خانم مریم رجوی سپس به راه‌حل این مشکل جهانی و چشم‌انداز تغییر در ایران اشاره کرد و گفت: راه‌حل نهایی برای این تهدید جهانی، تغییر رژیم در ایران است. باید این هیولا را در سرچشمه‌اش نابود کرد. برخلاف تبلیغات آخوندها، تغییر در ایران در دسترس است.
ما دولتها را فرا می‌خوانیم که به بازنگری سیاستشان در قبال ایران و منطقه بپردازند. به بهانهٴ روابط دیپلوماتیک و تجاری به رژیم ایران کمک نکنید و آن را مشروع نکنید و در طرف مردم ایران و خواست آنها برای حقوق‌بشر، دموکراسی و حکومت قانون قرار بگیرید.

در پایان این جلسه، خانم رجوی به سؤالات نمایندگان پاسخ داد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9f49c1dc-474a-4539-8c3a-491691e2f26e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات