728 x 90

اخبار آمریکای جنوبی,

سی.ان.ان: مرگ نیسمن، آرژانتین را لرزاند

-

تظاهرات در محکومیت مرگ نیسمن
تظاهرات در محکومیت مرگ نیسمن
70 درصد از مردم آرژانتین اعتقاد دارند دادستان آرژانتینی به قتل رسیده است، آنها در مراسم خاکسپاری وی شعار می‌دادند ”نیسمن این‌جاست.“

تلویزیون سی.ان.ان:
مراسم خاکسپاری برای مردی که شرایط خاص و مشکوک مرگش، مردم کشورش را بهت‌زده کرده است، مرگ نیسمن، آرژانتین را لرزاند.
هنگامی که پیکر وی محل برگزاری مراسم را ترک می‌کرد، مردم در دو طرف خیابان صف کشیده بودند و شعار می‌دادند ”نیسمن این‌جاست“. هنوز هیچ نتیجه‌گیری رسمی درباره اسرار مرگ نیسمن وجود ندارد. رئیس تیم تحقیق در تلاش است که مشخص کند که مرگ او خودکشی بوده است یا قتل و در هر کدام از این حالتها چه کسانی احتمالاً پشت قضایای این مرگ بوده‌اند. همچنین بسیاری از مردم آرژانتین احساس می‌کنند که دولت به‌خصوص شخص رئیس‌جمهور در انجام تحقیقات به میزان زیادی دخالت می‌کند. آنها همچنین به سیستم قضاییه کشور اعتماد ندارند.
دادستان ویژه آلبرتو نیسمن شخصاً حمله تروریستی در مرکز یهودیان در 20سال پیش را تحت تحقیقات قرار داده بود، اما این پرونده هرگز به نتیجه نرسید و هیچ‌کس هرگز در رابطه با این پرونده زندانی نشد. پس مردم به‌صورت قابل فهمی نگران هستند. این پرونده همچنین می‌تواند از مسیر درستش منحرف شود و یا مثل بسیاری از پرونده‌های مشابه دیگر، از دور تحقیقات خارج شود.

سی.ان.ان: به‌نظر تو چه تعداد از مردم آرژانتین بر این باورند که مرگ نیسمن برای لاپوشانی یا تلاشی برای لاپوشانی حقایقی در این پرونده می‌باشد؟ داستان این لاپوشانی داستانی است که اکنون به‌وضوح دارد پیچیده می‌شود چرا که مرتبط با نقش رژیم ایران در بمب‌گذاری سال 1994 می‌باشد.

گزارشگر سی.ان.ان: یک نظرسنجی در سطح کشور در این باره وجود دارد. 70 درصد گفتند باور ندارند که این خودکشی بوده باشد. پس به‌وضوح تردید و گمانهای زیادی در موضوع مرگ نیسمن وجود دارد. این مسأله همچنین بسیار دغلکارانه است چرا که واقعاً این موضوع یک خودکشی نبوده است و مردم سؤال می‌کنند پس چه کسی آن را انجام داده است. نیسمن اخیراً رئیس‌جمهور و مقامات بالای کشور را متهم به لاپوشانی نقش رژیم ایران در بمب‌گذاری مرکز یهودیان کرده بود. به‌نظر می‌رسد هر کسی که در این ماجرا دخیل است بنوعی می‌خواهد همه این ابهامات و اسرار پرونده را از خودش دور کند، بهمین دلیل الآن قضیه برای مردم آرژانتین بسیار پیچیده شده است. خود من از کسانی نیستم که طرفدار ایده خودکشی باشم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3f40625f-4a51-4201-b97c-aef72086eb9e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات