728 x 90

-

شهادت مجاهد خلق اصغر شریفی از مجروحان حمله موشکی 25خرداد ۱۳۹۲ به لیبرتی

-

مجاهد خلق اصغر شریفی
مجاهد خلق اصغر شریفی
ظهر جمعه 10بهمن 1393 در شب وفات حضرت معصومه علیها سلام و در سالگرد شهادت اولین شهید مجاهد خلق احمد رضایی، مجاهد خلق اصغر شریفی، از فرزندان مردم قم و از مسئولان قدیمی سازمان مجاهدین خلق ایران و عضو شورای ملی مقاومت، با 45سال سابقه سیاسی و مبارزاتی، در بیمارستان در آلبانی به‌شهادت رسید.
او زندانی سیاسی زمان شاه، مهندس نفت از دانشکده نفت آبادان بود و تا آخرین نفس زندگی به عهدی که با خدا و خلق قهرمان ایران در مجاهدت برای آزادی بسته بود، با استواری و ثبات قدم و فا کرد و سرفرازانه به همرزمان شهیدش پیوست.

اصغر شریفی که در حمله موشکی 25خرداد 1392 از ناحیه سر و صورت و گردن مورد اصابت واقع و به‌شدت مجروح شده بود، از 25روز قبل از شهادت، در حالت کما به‌سر می‌برد.
هم‌چنان که در اطلاعیه شماره 3 دبیرخانه شورای ملی مقاومت درباره حمله موشکی در 25خرداد 92 آمده است، اصغر پس از جراحت شدید از لیبرتی به بیمارستان یرموک بغداد منتقل شد اما به گفته پزشکان عراقی بیرون آوردن ترکشها از جمجمه، امکانپذیر نبود.
او به همین خاطر با سر دردهای شدید و مستمر مواجه بود و سرانجام با یک ماه تأخیر با تلاشهای بسیار به آلبانی منتقل گردید و تحت درمان قرار گرفت.
وضعیت مجروح از نیمه دی ماه 93 به‌خاطر جراحت و آثار ترکشها به وخامت گرایید و مجدداً در تیرانا در بیمارستان بستری شد در حالی‌که ضایعات ناشی از ترکشها در سراسر مغز منتشر شده بود. سرانجام این مجاهد والامقام پس از 25روز که در حالت کما به‌سر می‌برد ظهر روز جمعه دهم بهمن ماه به کاروان شهیدان آزادی و مقاومت ایران پیوست.

اصغر شریفی متولد 1328 در شهر قم، از دوران دانشجویی در آبادان در سال 1348 در صفوف مبارزه علیه دیکتاتوری رژیم دست‌نشانده سلطنتی قرار گرفت و از سال 1350 به مجاهدین پیوست. در سال 1353 توسط ساواک شاه دستگیر و تحت شکنجه قرار گرفت و 3سال و نیم را در زندان سپری کرد.
مهندس اصغر شریفی بعد از انقلاب ضدسلطنتی ریاست اداره بررسی و همکاریهای مطبوعاتی وزارت ارشاد را در دولت بازرگان به عهده گرفت اما چند ماه بعد در اعتراض به سرکوب آزادیها و اختناق فزاینده آخوندی، این وزارتخانه را ترک کرد.
اصغر در مرحله مبارزات افشاگرانه سیاسی علیه رژیم آخوندی و سپس در فاز نظامی و زندگی مخفی و بعد از آن در ارتش آزادیبخش ملی مسئولیتهای متعددی را در کمال شایستگی به انجام رساند.
روز 25خرداد 1392، ساعتی قبل از اعلام نتایج نمایش انتخابات ریاست‌جمهوری رژیم آخوندی، لیبرتی با زمینه‌سازیهای سیاسی پیشین از جانب اطلاعات آخوندها و همدستان و مزدوران رژیم، هنگام ظهر و تجمع مجاهدین برای ناهار، به دستور خامنه‌ای هدف حمله جنایتکارانه موشکی قرار گرفت که طی آن مجاهدان خلق کلثوم صراحتی و جواد نقاشان به‌شهادت رسیدند و اصغر شریفی و شماری دیگر از مجاهدین مجروح شدند.

مجاهد خلق اصغر شریفی چهار روز پس از حمله موشکی، به کمیسر عالی حقوق‌بشر ملل‌متحد نوشت:
«ما برخلاف میل مان به لیبرتی منتقل شدیم. به ما وعده داده می‌شد که در کمپ لیبرتی از امنیت و سلامت بیشتر برخوردار خواهیم بود. ما متعجب هستیم که چگونه است که تا کنون بر علیه دو حمله جنایتکارانه موشکی که در 9فوریه و 15ژوئن 2013 توسط عوامل رژیم ایران و با همکاری کامل دولت عراق علیه ما صورت گرفت و طی آن 10نفر از خواهران و برادران ما کشته و صدها نفر دیگر مجروح شدند موضعگیری نکردید. طی این مدت، هیچ اقدامی از سوی شما در این خصوص صورت نگرفت. مانیتورهای یونامی و به‌خصوص دورانی (افغانی) که ما بارها در رابطه با وی برای شما نامه نوشته‌ایم تا قبل از حمله موشکی مستمراً به اماکن ما مراجعه کرده و ضمن مزاحمت برای ما از اماکن مختلف بی‌جهت عکس می‌گرفت. این شخص و تیم او چندین بار به سالن غذاخوری ما آمده و عکس آن را از داخل و بیرون گرفته بودند. ما نمی‌دانیم این عکسها را برای چه کاری می‌خواست. متأسفانه همین سالن مورد اصابت قرار گرفت و ما نیز در همین محل مجروح شدیم. ما عکسهایی از سالن و مراجعه تیم یونامی به این سالن را ضمیمه می‌کنیم. ما از شما می‌خواهیم این عمل جنایتکارانه را که جنایت علیه بشریت است محکوم نموده و خواهان انجام تحقیقات بیطرفانه، مستقل و فوری در این باره شوید و اجازه ندهید که رژیم ایران و دولت عراق از سکوت شما برای ادامه جنایاتشان سوء‌استفاده کنند».

رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت، خانم مریم رجوی، مجاهد خلق اصغر شریفی را مظهر وارستگی و پاکبازی و نمونه‌ای از بزرگمردان انقلابی توصیف کرد که با گذشتن از همه چیز خود، با پایداری و مقاومت همه جانبه، تمام هستی خود را صرف تحقق آرمان رهایی و آزادی مردم ایران می‌کنند، قهرمانانی که نویدبخش بخش آینده‌ای درخشان و عاری از ستم و نابرابری برای مردم و تاریخ ایران هستند.
مریم رجوی شهادت این رزمنده والامقام آزادی را به خانواده بزرگ مقاومت ایران، به همه مجاهدین و رزم آوران آزادی به‌ویژه فرزند مجاهدش احسان شریفی در زندان لیبرتی و به دیگر اعضای خانواده شریفی از جمله دخترش مریم و نیز به مردم و جوانان قم تسلیت گفت و تأکید کرد جوشش همین خونهای پاک طومار رژیم پلید آخوندی را در هم می‌پیچد و آزادی و حاکمیت مردمی را در میهن اسیر برقرار می‌کند.
خانم رجوی بار دیگر وظایف و تعهدات مکتوب و مکرر آمریکا و سازمان ملل را در قبال امنیت و سلامت ساکنان لیبرتی خاطرنشان کرد و خواستار اقدامات بلادرنگ برای ممانعت از قربانیان بیشتر گردید.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d5b5300c-368e-4630-9f79-a3e5c526a09d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات