728 x 90

حمايت جهاني از مقاومت ایران,

مجمع پارلمانی شورای اروپا کنفرانس و دو استماع پارلمانی با حضور مریم رجوی - قسمت سوم

-

 -
-
کارمن کینتانیا - عضو مجمع پارلمانی شورای اروپا از اسپانیا

 
با تشکر بسیار زیاد از آقای ساسی. خانم رجوی گرامی، همکاران عزیز، خانم‌ها، آقایان، می‌خواهم اولین جملاتم، تبریک و حمایت بی‌قید و شرط از خانم رجوی، پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران باشد که امروز در کنار ما هستند. او یک زن مسلمان است، او زنی است که برای یک کشور دموکراتیک می‌جنگد، برای آزادی و برای رهایی می‌جنگد و فراتر از همهٴ اینها پرچم حقوق‌بشر زنان ایرانی را برافراشته است.
(مریم رجوی) نمایندهٴ یک فریاد است برای آزادی، یک فریاد برای دموکراسی، فریادی که به‌عنوان یک مسلمان، برای صلح و آزادی تلاش می‌کند.
همچنین نمی‌توانیم از نقض حقوق‌بشر افراد که در شکل‌های خاصی ارائه می‌شوند، چشم بپوشیم. نمی‌توانیم به نقض حقوق زنان رضایت بدهیم. در ایران حقوق زنان را نقض می‌کنند.
در ایران زنان را با اسید می‌سوزانند و به آنان تعرض می‌کنند، آن‌هم تحت عنوان جرایم ناموسی.
به‌همین دلیل خانم رجوی شما حمایت بی‌قید و شرط من‌ را دارا هستید. شما نمایندهٴ کلمات برابری، آزادی و دموکراسی هستید و بالاتر از همه، نمایندهٴ این هستید که هرگز و هرگز حقوق زنان نقض نخواهد شد.
همچنین در پایان می‌خواهم حمایت خودم را از افرادی که در کمپ لیبرتی هستند و برای دموکراسی و آزادی می‌جنگند بیان کنم.
دوستان عزیز، در دورانی زندگی می‌کنیم که ترس و ترور می‌توانند آزادی و دموکراسی ما را تهدید کنند، بیش از هر زمان دیگر باید پرزیدنت رجوی را حمایت کنیم که برای دموکراسی و آزادی تلاش می‌کند.
اکنون امید به این شورا و امید به اجلاس پارلمانترهای شورای اروپا بیش از هر زمان دیگری است.
خانم رجوی متشکرم از این‌که برای آزادی، دموکراسی و حقوق زنان تلاش می‌کنید.
بسیار متشکرم.

سناتور برنارد فورنیه عضو کمسیون خارجی سنا فرانسه

 
با تشکر، وقایع در آغاز این سال به‌ویژه در فرانسه، هر کس را وا می‌دارد تا تهدید جدیدی را که علیه ارزشهای مشترک در برابر ما ظاهر شده جدی بگیرد. تهدید افراط‌گرایی مذهبی، زمان برای تعمق روی آنها جهت یافتن راه‌حل فرا رسیده و ما منتخبان به‌طور خاص در این رابطه نقش داریم. ریشه‌های مشکل در جای دیگری است، بنابراین نمی‌توان فقط در چارچوب محلی و ملی دنبال راه‌حل بود. باید توانایی‌های خودمان را هماهنگ کنیم و در قدم اول دست در دست یکدیگر عمل کنیم، همراه با نیروهایی که امروز در خاورمیانه در صحنه هستند و با این معضل معاصر مبارزه می‌کنند. به‌طور خاص نسبت به این موضوع حساس متوجه شدم بیست سال پیش جنبش خانم رجوی در کتابی که در ایالات متحده منتشر شد اعلام کرد، بنیادگرایی مذهبی تهدید جدید جهانی خواهد بود. امروز شاهد هستیم که اشراف به این موضوع باید پیش از این به رهبران جهان هوشیاری می‌داد. امروز خطر قاطی‌کردن مسلمانان و افراط‌گرایان می‌تواند برخی افکار را مشوش کند، ولی باید بدانیم که مسلمانان خود قربانیان اصلی این افراط‌گرایی هستند. همچنین این خود آنها هستند که طی سالیان با این پدیده مبارزه کرده‌اند، به‌ویژه در ایران. بایستی به دیدگاه مقاومت ایران توجه داشت و در مقابل افراط‌گرایی اسلامی انعطاف‌ناپذیر بود. نمی‌توان به افراط‌گرایی یک چهرهٴ میانه‌رو داد. خبرهای نقض وحشیانهٴ حقوق‌بشر در ایران، تقریباً به‌طور روزانه این را به ما اثبات می‌کند. با تشکر

دکتر نذیر حکیم – دبیر هیأت سیاسی ائتلاف ملی سوریه

 
نمایندگان عزیز، دوستان، من امروز در برابر شما هستم به‌یاد قربانیان تروریسم در هر محل و هر مکان. امروز من به‌عنوان یک سوری در برابر شما صحبت می‌کنم، ما تا به امروز قیمت 300هزار کشته، 500هزار معلول را پرداخته‌ایم و 11 میلیون جابه‌جا شده و مجبور به تبعید به خارج، که تنها دلیل، تروریسم است.
باید دلیل این تروریسم را جویا شد و این‌که شیوه پرداختن به آن به‌صورت جمعی چیست؟ من می‌توانم به شما اطمینان بدهم که رژیم سوریه و داعش همان سکه با دو چهره هستند.
نقش رژیم ایران را فراموش نکنید
پروژه (رژیم) ایران در سوریه، زندانها را پر کرد، مردم را سرکوب کرد و در نهایت امروز، وقتی مردم سوریه با جنبش مدنی مسالمت‌آمیز خود بلند شدند و فقط در پی کرامت خود هستند، جواب آنها مرگ است.
در همین اثنا وقتی اپوزیسیون سوریه به تحقق تغییر دموکراتیک در سوریه نزدیک شد، ایران به هر دو نسخه حزب‌الله، لبنانی و یمنی و نیز نسخه عراقی آن (موسوم به) ابوالفضل العباس دستور داد که از رژیم سوریه حمایت کنند. و وقتی دیدند که این سه نیرو کفایت نمی‌کند، از بازوی نظامی خود سپاه پاسداران درخواست کردند که به سوریه بیاید.
امروز ما در برابر یک واقعیت سرسخت قرار داریم. تروریسم فقط در سوریه و ایران نیست. حتی در فرانسه نیز ظاهر شد. و قبل از آن در انگلستان و اسپانیا. و نمی‌دانم فردا در کجا خواهد بود. خطر به پشت درهای شما رسیده است.
امروز ما از شما می‌خواهیم آقای نماینده، من از خواهرم مریم نمی‌خواهم چون او با من در یک جبهه جنگ و آزادی است، اولین نکته اپوزیسیون سوریه است که توسط 114 دولت به‌رسمیت شناخته شده است. این ائتلافی است که دارای پشتوانهٴ مردمی واقعی در سوریه است. این اولین نیرویی است که با داعش وارد جنگ شد. در ماه ژانویه همین امسال، سال 2014، روزی که ما ادلب و حلب را آزاد کردیم، کمک‌ها متوقف شد و دیگر نمی‌توانستیم ادامه بدهیم. من از خودم سؤال کردم، چرا دوستانمان حداقلها را برای نبرد با تروریسم و افراط‌گرایی از هر نوعش، به ما نمی‌دهند؟ در حالی‌که رژیم ایران به‌مدت 4سال، ما سند 32میلیارد دلار را داریم که بابت کمک به رژیم سوریه داده شده است، آن هم بدون حساب کمک نظامی. 32میلیارد! و من از شما می‌خواهم که حساب کنید، چقدر به مردم سوریه داده شده است؟
نکته دوم، از پشتیبانی اپوزیسیون دموکراتیک صحبت می‌شود. متشکرم، این خیلی حرف خوبی است. اما تا به‌حال برای اپوزیسیونهای ایران و سوریه چه‌کار کرده‌اند؟ برای اپوزیسیون عراق چه‌طور؟ هیچ. فقط گذاشتند دیگران آزادی را سلب کنند یا در سوریه دست به کشتار بزنند و به این‌سو و آن‌سو تبعید کنند. به عکس (رژیم) ایران موفق شد و همهٴ امکانات خود را برای تضمین ادامه رژیم ترور در سوریه و رژیم ایران به‌کار گرفت.
نکته سوم، اگر خیلی خوب ندانیم که رژیم ترور کیست، همواره در آدرس آن اشتباه می‌کنیم. رژیم آخوندهای حاکم بر ایران همه کار کرد برای این‌که این ترور را ایجاد کند. من سوری هستم و ایرانی نیستم، ولی خیلی خوب می‌دانم وقتی خامنه‌ای می‌گوید، ترجیح می‌دهم خوزستان را از دست بدهم، ولی دمشق را از دست ندهم، چون اگر دمشق را از دست بدهم، تهران را از دست خواهم داد، یعنی بحث منافع در میان خواهد بود. پس ما باید قدرتمان را در هم ضرب کنیم. از سه طریق: با کمکهای واقعی برای نیرویی که با تروریسم در محل مبارزه می‌کند. دوم، با هم کار کنیم، به‌خصوص در زمینه تبادل اطلاعات. در این صورت باید تلاش کنیم با هم و به‌طور واقعی کار کنیم، برای انتقال اطلاعات و متوقف‌کردن تروریسم قبل از این‌که شروع و خارج بشود. و نکته سوم، نیاز به‌کار برای از بین‌ بردن افراط‌گرایی داریم. این گروه‌های کاری، یک مسئولیت مشترک است. کمیسیون شما، کشور شما همراه با ما مسئول است. ما اولین قربانیان تروری هستیم که در ایران شروع شد و به سوریه ختم شده و نمی‌دانم که بعد به کجا خواهد رفت. در این صورت امروز من از تلاشهای شما و جلسه شما تشکر می‌کنم.
با تشکر.

امیل بلسیک- نماینده -شهردار پیشین شهر ساورن
خانم ر‌ئیس‌جمهور رجوی، می‌خواستم خودم را در تمام آنچه که گفته شد شریک بدانم و از تعهد طولانی‌مدت شما در مبارزه علیه نقض حقوق‌بشر در ایران، در مورد انتشار تروریسم و در مبارزه با بنیادگرایی مذهبی یاد بکنم. سالهای متمادی است که شما به اروپا و به تمام دنیا در مورد خطر بنیادگرایی اسلامی هشدار می‌دهید و گفته بودید که این بنیادگرایی صد بار خطرناک‌تر از تهدید بمب هسته‌یی است. این‌که ما در کنار شما هستیم به این دلیل است که شما یک اسلام دموکراتیک بر اساس آزادی، بر اساس برابری زن و مرد و جدایی دین از دولت را ارائه می‌دهید، به بیان دیگر یک معیار دموکراسی. و امروز باید از دولتهایمان و به‌ویژه از دولت فرانسه بخواهیم که در مذاکرات با رژیم ایران دو شرط گذاشته شود، شرط اول توقف اعدامها در ملاء عام، بهبود وضعیت حقوق‌بشر و دوم برای بازسازی روابط و پایان تحریمها، موضوع اعضای مقاومت ایران در کمپ لیبرتی یعنی لغو محاصره پزشکی، به‌رسمیت‌شناختن استاتوی این کمپ تحت پوشش کمیساریای عالی پناهندگان. به‌نظر من این حداقلی است که باید از دولت خودمان بخواهیم،

فردیک ریس - نماینده مجلس ملی فرانسه

از خانم رجوی تشکر می‌کنم به‌خاطر نظر اجمالی که در رابطه با شرایط و دیدگاهشان درباره آینده دادند و برای مبارزه‌یی که ما از آن حمایت می‌کنیم. اگر این‌جا هستم به این خاطر است که نمی‌توانم نسبت به آنچه در خاورمیانه‌ روی می‌دهد بی‌تفاوت و بدون واکنش بمانم. تعهد ما در رابطه با مردم ایران ناظر به بحران وخیمی است که مجموعه خاورمیانه را در می‌نوردد. چون آنچه که در این بخش متلاطم از دنیا روی می‌دهد و آیندهٴ آن، رابطه مستقیم دارد با جامعه ما و با جوانان ما و مستلزم یک بسیج بزرگ از طرف ما است. در حالی‌که رژیم ایران و آخوندها مسئول انتشار افراط‌گرایی در منطقه هستند، معضل بنیادگرایی اسلامی مرزهای خاورمیانه را در می‌نوردد و امنیت کلیه کشورهای دموکراتیک را مورد تهدید قرار داده است. این تروریسم کور و وحشی که توسط ایدئولوژی‌ها و برخی دولتها از انتشار نفرت نسبت به غرب یک دم باز نمی‌ایستد، در پی تحمیل یک مذهب به‌ضرب سلاح به دیگران است و از این منظر، رژیم دیکتاتوری و مذهبی ایران یعنی آخوندها، یک مسئولیت سابقه‌دار دارد. این تروریسم وحشی و کور که امروز فرانسه و همچنین اسپانیا، انگلستان و آمریکا را هدف قرار داده است، یک تروریسم وحشی و کور با ادعای بنیادگرایی اسلامی است که اولین و پرشمارترین قربانیان آن مؤمنین به دین اسلام هستند. معتقدم در ورای تدابیر نظامی و امنیتی، ریشه‌کنی پدیده نفرت‌انگیز بنیادگرایی اسلامی، باید ابتدا به ساکن توسط مسلمانان میانه‌رو صورت گیرد که معتقد به جهان‌شمول بودن اصول حقوق‌بشر و قادر به ارائهٴ یک آلترناتیو فرهنگی در برابر یک معضل خواهند بود که در حال در هم پیچیدن کشورهای اسلامی تا اطراف شهرهای ما است. امیدوارم آینده به ما اجازه بدهد در ایران شاهد راه‌حلهای دموکراتیک و صلح‌آمیز با احترام متقابل ملتهای ما به یکدیگر و به همهٴ انسانها باشیم.

اسکات سیمزنماینده پارلمان کانادا

خیل متشکرم. فقط خیلی خلاصه خواهم گفت. از دیدن مجدد تان خوشحالم. همان‌طورکه من شما را در پاریس سال قبل دیدم من جذب سخنرانی‌تان شدم، سخنرانی‌تان بسیار انگیزاننده بود. افراد شما در سراسر جهان در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری حضور دارند و به‌طرز چشمگیری افزایش یافته‌اند خیلی از انگیزه‌ها از جانب خودتان به‌طور مستقیم ایجاد می‌شود. از جانب کاناداییها ما می‌گوییم متشکریم به‌خاطر تمامی آنچه که انجام داده‌اید و آنچه که جامعه ایرانیها به ما ارائه می‌کنند. لطفاً فعالیتتان را ادامه دهید به‌طور خاص به‌خاطر کسانی که در حال حاضر در عراق در کمپ در محاصره قرار دارند.
خیلی متشکرم.

کیمو ساسی رئیس کمیته مالی پارلمان فنلاند، عضو شورای اروپا
خانم رجوی، انسانها می‌توانند جهان را تغییر دهند و ما نیز می‌توانیم آن‌را تغییر دهیم. همگی ما می‌دانیم که ایران به تغییر نیاز دارد. ایران به دموکراسی، حقوق‌بشر، صلح و پیشرفت اقتصادی نیاز دارد و این هدف ما و وظیفه ما است که کمک کنیم تا آن تغییر صورت گیرد. خانم رجوی سمبل آزادی برای ایران است. جنبش شما، شورای ملی مقاومت ایران، جنبش پیشتازی است که دموکراسی را برای ایران به‌ارمغان می‌آورد. شما تشکیلات دارید، شما نشست و اجتماعات دارید، شما کمیته‌هایی دارید برای مردم که تصمیمات دموکراتیک بگیرید. این یک مثال خوب برای این است که چگونه فرد باید به‌پیش برود. بنابراین ما برای شما آرزوی توانمندی و بهترین‌ ها را می‌کنیم و در همهٴ کشورهای عضو از شما حمایت می‌کنیم و من انتظار دارم که سالهای زیادی طول نکشد تا دموکراسی و حقوق‌بشر در ایران برقرار شود و شما در رهبری آن کشور قرار بگیرید. من بهترین آرزوها را برای شما دارم و برای سخنرانی عالی‌تان کمال تشکر را دارم. متشکرم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e4174f38-d211-4b11-a16b-6ded86bb571a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات