728 x 90

اخبار سوريه,

موشک‌باران مواضع نیروهای اسد در دمشق و درعا

-

رزمندگان سوریه
رزمندگان سوریه
تلویزیونهای الجزیره و اورینت:
رزمندگان ارتش آزادی ضربات جدی به نیروهای دشمن در دمشق و در درعا وارد کردند.
بر اساس تصاویری که الجزیره به دست آورده است آثار هدف قرار گرفتن برخی از نقاط پایتخت مشاهده می‌شود. رزمندگان اعلام کردند موشکهای آنان مناطق امنیتی رژیم اسد را در منطقه کفر سوسه و مزه و مواضعی در شهر لاذقیه را هدف قرار داده است.
رزمندگان به وعده خود برای موشک باران مواضع اسد در دمشق عمل کردند، آنها بعد از این‌که نیروهای اسد مناطق و شهرکهای غوطه شرقی را بمباران کردند و شهروندان زیادی را کشتار کردند وعده داده بودند که انتقام می‌گیرند و مواضع دشمن در پایتخت را درهم می‌کوبند. آنها اعلام کرده بودند با شلیک 100 موشک گراد مقرهای امنیتی اسد در دمشق را هدف قرار می‌دهند.
بر اساس گفته شبکه حقوق‌بشر سوریه مواضع دشمن در مناطق مزه، ابو رمان، صالحیه، شیخ سعید، محله مالکی و مزرعه هدف موشک باران رزمندگان قرار گرفت، رزمندگان به همین اکتفا نکرده و مواضع نیروهای اسد در لاذقیه و فرودگاه نظامی ضمیر در حومه دمشق و یکی از پادگانها اسد در شهرک قطیفه را هم هدف قرار دادند.
شاهدان گفتند همزمان با فرود آمدن موشکها نیروهای اسد از بخش امنیتی کفر سوسه محله‌های مسکونی دمشق را به‌صورت کور خمپاران باران کردند.
اما در جبهه دیگر رزمندگان مرکز فرماندهی تیپ 82 ضدهوایی نیروهای اسد در حومه درعا در جنوب سوریه را تسخیر کردند. رزمندگان همچنین برای تصرف ایستگاه برق درعا و سویدا و مرکز گردان موسوم به آتش در اطراف شیخ مسکین، عملیات خود را گسترش دادند.
بعد از نبردهای شدیدی که چندین ماه ادامه داشت رزمندگان موفق شدند تیپ 82 ضدهوایی در اطراف شیخ مسکین را تسخیر کنند.
رزمندگان تقریباً دو ماه پیش شهر شیخ مسکین را آزاد کرده بودند اما نیروهای اسد باتمام قوا از مرکز تیپ 82 دفاع می‌کردند و در این کار از مزدوران حزب‌الشیطان و پاسداران رژیم آ] خوندی نیز کمک می‌گرفتند. اما سرانجام در مقابل تهاجم پی‌درپی رزمندگان دوام نیاوردند. این تحول مهم به رزمندگان این امکان را می‌دهد که شهر ازرع را زیر دید خود داشته باشند. شهر ازرع به‌عنوان یکی از مهمترین مراکز تجمع نیروی اسد و خط دفاعی دمشق به‌شمار می‌آید.
تصرف تیپ 82 با نبرد آزادسازی گردان موسوم به آتش و شهرک سحیلیه و مواضع مهم در حومه شمالی درعا همزمان شد
رزمندگان به پیشروی خود ادامه می‌دهند تا جاده بین‌المللی و سپس مسیر کمک‌رسانی به نیروهای اسد در درعا را قطع کنند. امری که پیشروی گام به گام به سمت دمشق را زمینه‌سازی خواهد کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9642a250-0221-4f15-887a-db478bdf4718"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات