728 x 90

اخبار آمریکای جنوبی,

معامله نفت در قبال لاپوشانی نقش آخوندها در انفجار آمیا

-

آلبرتو نیسمن دادستان پرونده آمیا
آلبرتو نیسمن دادستان پرونده آمیا
متن کامل کیفرخواست آلبرتو نیسمن دادستان پرونده آمیا فشار بر رئیس‌جمهور و وزیر خارجه آرژانتین را افزایش داده است.
این کیفرخواست شامگاه روز سه‌شنبه 30 دی ماه منتشر شد و در آن رئیس‌جمهور و وزیرخارجه آرژانتین متهم شده‌اند که مانع پیگرد قضایی عاملان انفجار بمب‌گذاری آمیا شده‌اند.
انفجار آمیا در سال 1994 در پایتخت آرژانتین 85 کشته و حدود 300 مجروح بر جای گذاشت.
در کیفرخواست ۲۸۹ صفحه‌یی آلبرتو نیسمن که حال به‌طور کامل منتشر شده است، از کریستینا فرناندز (رئیس‌جمهور) و هکتور تیمرمن (وزیر خارجه) به‌عنوان جزیی از یک ”نقشه‌ی تبهکارانه“ یاد شده است.
نیسمن در کیفرخواست خود به مذاکراتی محرمانه و همچنین غیرمحرمانه میان مقامات آرژانتین و رژیم ایران اشاره می‌کند که در جریان آن، طرفین به این مورد توافق رسیده‌اند که تقاضای پیگیرد و بازداشت متهمان توسط پلیس بین‌المللی، اینترپل، پس گرفته شود.
به باور دادستان ویژه پرونده ”آمیا“ انگیزه انجام این ”نقشه‌ی توطئه‌آمیز“ حفظ منافع و روابط تجاری دوطرفه میان رژیم ایران و آرژانتین از جمله در عرصه تأمین انرژی بوده است.
آلبرتو نیسمن هفته گذشته رئیس‌جمهور آرژانتین را متهم کرده بود که در گفتگو با آخوندها وعده داده، در ازای صادرات گوشت و محصولات غذایی به رژیم ایران در برابر دریافت نفت، برای لغو احکام بازداشت اینترپل علیه مقامهای رژیم ایران تلاش کند.
آلبرتو نیسمن در سال ۲۰۰۶ شماری از مقامهای ارشد رژیم آخوندی را متهم کرده بود که طراح و آمر کشتار یهودیان در بوئنوس‌آیرس هستند و این کار را با هماهنگی سفیر تروریست رژیم آخوندی در آرژانتین به‌وسیله شبه‌نظامیان حزب‌الله به انجام رسانده‌اند.
با این‌که رژیم آخوندی دخالت در حوادث تروریستی در آرژانتین را بارها رد کرده است، دادستان ویژه پرونده و همکارانش موفق شدند در سال ۲۰۰۷ از طریق پلیس بین‌المللی (اینترپل) حکم بازداشت سران رژیم، از جمله رفسنجانی، احمدی وحیدی، علی فلاحیان، پاسدار رضایی و فرمانده سپاه قدس را دریافت کنند.
در پی مرگ مشکوک آلبرتو نیسمن فضای حاکم در آرژانتین و همچنین مسأله رسیدگی به پرونده ”آمیا“ دوباره خبرساز و پرتنش شده است.
شماری از مردم در بوئنوس‌آیرس روز پنجشنبه (۲۲ ژانویه) خواستار کشف حقیقت و روشن شدن چگونگی مرگ نیسمن شده است.
تظاهر کنندگان که پلاکاردهایی را حمل می‌کردند، به سرودخوانی و دادن شعارهایی مبادرت کرده و تلویحاً برخی مقامات دولتی را به دخالت در ”قتل“ نیسمن متهم کردند.
مقامات دولتی گفته‌اند که آلبرتو نیسمن با استفاده از یک اسلحه کمری کالیبر ٢٢ خودکشی کرده اما اعضای خانواده و دوستان نیسمن گفته‌اند که جزئیات مرگ او موضوع خودکشی را منتفی می‌کند. به گفته آنان، روی دست نیسمن اثری از باروت یافت نشده و در نتیجه خود او گلوله‌ای شلیک نکرده، و همچنین یک کلیدساز که مأموران پلیس برای باز کردن در آپارتمان محل مرگ نیسمان احضار کرده بودند گفته است که بر خلاف اظهارات مقامات قضایی، در آپارتمان از داخل قفل نبوده و ورود به آن امکان داشته است.
علاوه بر این، گفته می‌شود که به استثنای در اصلی، راههای ورودی دیگری به مجتمع آپارتمانی و آپارتمان محل سکونت آلبرتو وجود داشته است که یکی از آنها، از طریق خانه همسایه بوده است که مدتی قبل ”فردی با تابعیت خارجی“ آن را اجاره کرده بود. بعدازظهر پنجشنبه 2بهمن خبرگزاری فرانسه خبر داد که بالاخره رئیس‌جمهور آرژانتین پذیرفته است که مرگ دادستان ویژه آلبرتو نیسمن بر اثر خودکشی نبوده است.
مرگ آلبرتو نیسمن و انتشار گزارشی که قرار بود به کنگره آرژانتین ارائه دهد به بروز یک بحران سیاسی جدی در آرژانتین منجر شده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/62e4e366-c522-493f-b634-1fdcb6a45008"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات