728 x 90

اخبار يمن,

شورای امنیت حمله حوثی‌ها به کاخ ریاست‌جمهوری یمن را محکوم کرد

-

شورای امنیت
شورای امنیت
شورای امنیت سازمان ملل‌متحد شب گذشته 30دی حمله شبه‌نظامیان حوثی به کاخ ریاست‌جمهوری یمن را محکوم کرد و «‌پشتیبانی قاطع» خود را از عبد ربه منصور هادی رئیس‌جمهور این کشور اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، ۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل طی بیانیه‌یی اعلام کردند «‌منصور هادی رئیس‌جمهور مشروع کشور است و همه گروهها باید در کنار وی بایستند تا کشور در مسیر ثبات و امنیت قرار گیرد.
نماینده ویژه سازمان ملل که به صنعا پایتخت یمن سفر کرده است، به شورای امنیت گزارش داده است که گروه حوثی با «‌حملات گسترده و استفاده از سلاحهای سنگین» به کاخ ریاست‌جمهوری یورش برده است.
بان کی‌مون دبیرکل سازمان ملل نیز با ابراز «‌نگرانی شدید» از یورش حوثیها به کاخ ریاست‌جمهوری یمن خواستار آتش‌بس فوری در این کشور شد
سرکرده حوثیها در واکنش به موضعگیری شورای امنیت گفت: «‌آماده رویارویی با هر اقدام شورای امنیت است» و «‌تبعات آن را می‌پذیرد».
حوثی‌ها که مورد حمایت تسلیحاتی و مالی رژیم ایران هستند از مهرماه سال جاری حملات به پایتخت یمن را شدت بخشیدند و بخش عمده‌ای از آن را اشغال کردند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/17a5d9f2-8b7f-4f58-8f5b-bfc67ce360c6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات