انتخاب ریاست مجلس خبرگان آخوندی در اسفند ماه آینده، به یکی از موضوعات اصلی جنگ وجدال باندهای رژیم تبدیل شده است.
برای تصاحب ریاست خبرگان، آخوندهای دانه درشت این مجلس آخوندی آنچنان به جان هم افتادهاند که از رو کردن دست همدیگر هیچ ابایی ندارند.
باند رفسنجانی روحانی با تمام قوا تلاش میکند که رفسنجانی را برکرسی ریاست خبرگان بنشاند و آخوندهای دانه درشت باند خامنهای نیز در خبرگان، در مقابل رفسنجانی قد علم کردهاند تا به هر ترتیب که شده نگذارند او بر این منصب تکیه زند.
آخوند علمالهدی نماینده خامنهای و امام جمعه مشهد ضمن اشاره به خیز رفسنجانی برای قبضه کردن مجلس خبرگان آخوندی و زدن زیرآب ولایت خامنهای توسط باند رفسنجانی- روحانی گفت ”اقلیتی درصدد تغییر اوضاع خبرگان به نفع یک گروهاند. با استراتژی فتح سنگر به سنگر در اندیشه تصرف مجلس خبرگان هستند عدهیی کارکرد مجلس خبرگان را متوجه نیستند و فکر میکنند آنها میتوانند رهبری را مواخذه کنند“ (سایت جهان نیوز22 دی 93)
آخوند احمد جنتی دبیر شورای نگهبان نیز روز جمعه 19دی در گردهمایی باند ولیفقیه در شیراز، با نگرانی از وضعیت متزلزل خامنهای و تلاش باند رقیب برای متزلزل کردن هر چه بیشتر موقعیت او گفت: «برخی جریانها بهدنبال قبضه کردن انتخابات مجلس خبرگان سال آینده هستند. جریانهایی در کشور وجود دارد که مواضع رهبری را نمیپسندند و با وجود جمعیت کم، اما شیطنتهای زیادی دارند. سالهاست که دشمن طمع به آینده کشوری بسته که موضوع رهبری را امری انتخاباتی قلمداد کند. عدهیی سرشناس از قدیم از حاکمیت ولیفقیه ناراضی بودند و میگفتند چرا باید در مقابل دولت قدرت دیگری وجود داشته باشد و معتقد بودند که مملکت تنها یک قدرت و حکومت میخواهد و با دو قدرت نمیشود کار کرد ”
باند مقابل نیز بیکار ننشسته و برای ریاست رفسنجانی زمینهسازی میکند. روزنامه ابتکار22 دی 93 از قول آخوند محمد بجنوردی یکی از اعضای باند مجمع روحانیان مبارز و از منسوبان بیت خمینی نوشت:”به نظر من اگر بخواهیم در ترکیب کنونی مجلس خبرگان، اصلح را عنوان کنیم، قطعاً مناسبترین فرد حضرت آیتالله هاشمی رفسنجانی است. قطعاً آقای هاشمی مناسبترین فرد است. الآن در میان اعضای شریف و بزرگوار خبرگان، آقای هاشمی را سراغ دارم که میتواند واجد این صفات باشد. آقای هاشمی اصلح است.“
لازم به یادآوری است وقتی مهدوی کنی در بیمارستان بستری و هنوز نمرده بود، بحث جانشینی او در میان اعضای خبرگان خمینی بالا گرفت که در این بین رفسنجانی اعلام کرد اگر افرادی که برای ریاست خبرگان نامزد میشوند ناصالح باشند او نیز خود را نامزد خواهد کرد.
آخوند علمالهدی نسبت به این اظهارات رفسنجانی واکنش نشان داد و گفت: «تعبیر ایشان تعبیر درستی نیست؛ جریانهای سیاسی که در خط قدرتیابی هستند به تمام مبانی قدرت نظام از جمله رهبری طمع خواهند داشت. این جریانهای فکر میکنند اگر بتوانند در خبرگان نفوذ کنند شاید بتوانند در جریان رهبری نفوذ کنند یا بتوانند مسیر رهبری را در یک خطی تنظیم کنند که در راستای منافع آنان باشد“
روزنامه جوان ارگان بسیج در مرداد ماه گذشته گفت وگویی با آخوند خزعلی داشت که در آن خزعلی تلویحاً گفت باند خامنهای مقابل ریاست احتمالی رفسنجانی در خبرگان خواهند ایستاد: ”دشمن درباره این مجلس، در مقام فتنهانگیزی است. یکی از علل فتنهانگیزی زود هنگام اینها این است که الآن جناب آیتالله مهدوی کنی، رئیس خبرگان بیمارند… در چنین شرایطی کسی که نایبرئیس خبرگان هست، باید ریاست داشته باشد و دیگران و مخصوصاً کسی که فتنهگران به او تمایل دارند، نمیتواند ریاست را بگیرد“
روزنامه ابتکار 4مرداد 93 تحت عنوان «هشدار درباره صندلیهای قرمز»، از قول آخوند محمد مؤمن عضو شورای نگهبان نوشت: «شورای نگهبان در انتخابات (آینده مجلس خبرگان) مراقب خواهد بود تا نامزدهایی که قرار است انتخاب شوند آدم بیپدر و مادری نباشند» و «همه اعضای کنونی مجلس خبرگان رهبری برای انتخابات آینده تأیید صلاحیت نخواهند شد».
روزنامه اعتماد یکی دیگر از رسانههای وابسته به باند رفسنجانی-روحانی16دی 93 به تلاش باند خامنهای برای منصرف کردن رفسنجانی از کاندید شدن برای ریاست این مجلس آخوندی اشاره میکند و مینویسد ”دنبال راهی میگردند که هاشمی را از صرافت کانداتوری بیندازند و از کنار خطر ریاست هاشمی عبور کنند. نگرانند که مبادا خبرگان ناغافل هاشمی را انتخاب کنند و همه رشتهها را پنبه کنند. وقتی از رأی و نظر خبرگان اطمینان ندارند، از رأی و نظر ملت به طریق اولی اطمینان ندارند“.
سایت خبرآنلاین وابسته به باند رفسنجانی- روحانی درهفته گذشته هشدار داده بود که ممکن است سپاه در قضیه خبرگان آخوندی وارد شود: ”بیم آن میرود که در انتخابات مجلس خبرگان و انتخاب رهبری آینده نیز احساس وظیفه و تکلیف شرعی نماید“.
نزاع وجدال باندها و مهرههای خبرگان آخوندی بر سر ریاست آن در حالی است که آخوند علمالهدی از اساس زیرآب این مجلس آخوندی را میزند و خامنهای را بالا دست خبرگان میگذارد و میگوید: ”فرض کنید کل خبرگان هم با رهبری مسأله داشته باشند، در اینجا هیچ کاری نمیتوانند انجام دهند چرا که ما نمیتوانیم در مقابل حکم مجتهد جامعالشرایط اقدام میکنیم“.
البته علمالهدی بیراهه نرفته است، زیرا وقتی شورای نگهبان منصوب ولیفقیه، صلاحیت کاندیداهای خبرگان را مشخص میکند و اصلیترین شاخص صلاحیت هم سرسپاری آنها به خامنهای است، در این صورت به قول آخوند علمالهدی دست پختی به نام خبرگان در مقابل حکم ولیفقیه هیچ کاره است و به زائده ولیفقیه تبدیل شده است.
به قول معروف وقتی متولی (آخوندهای خبرگان) حرمت خمینیزاده (مجلس خبرگان) را نگاه نمیدارند، آنچه باقی میماند نهاد تشریفاتی ورشکستهای بیش نیست که وقتی هم تشکیل میشود، بر منوال روضهخوانی آخوندها از هر دری صحبت میکنند جز وظیفه اصلی که ظاهراً تحت عنوان نظارت بر اعمال رهبری رژیم تعریف شده است.
شکاف نهادینه شده درخبرگان آخوندی و جنگ و جدالها حول ریاست آن بیانگر ضعف مفرط ولیفقیه و رژیم آخوندی است.
موقعیت کنونی رژیم شبیه بیماری است که بر اثر پیشرفت مرض، به مرور اجزاء بدنش یکی یکی از دور خارج میشود و نهایتاً منجر به از کار افتادن مغز یعنی عضو اصلی و کنترل کننده بدن میشود.
اکنون نیز پیکره نحیف و فرتوت نظام ولایت به چنان وضعیتی گرفتار شده که نهاد مربوط به رهبری آن به چنین وضعیت نزاری افتاده است. نهادی نمایشی و ورشکسته که در اصل تیول ولیفقیه نظام است و بحث از نقش نظارتی و کنترلی آن مضحکهای بیش نیست.
برای تصاحب ریاست خبرگان، آخوندهای دانه درشت این مجلس آخوندی آنچنان به جان هم افتادهاند که از رو کردن دست همدیگر هیچ ابایی ندارند.
باند رفسنجانی روحانی با تمام قوا تلاش میکند که رفسنجانی را برکرسی ریاست خبرگان بنشاند و آخوندهای دانه درشت باند خامنهای نیز در خبرگان، در مقابل رفسنجانی قد علم کردهاند تا به هر ترتیب که شده نگذارند او بر این منصب تکیه زند.
آخوند علمالهدی نماینده خامنهای و امام جمعه مشهد ضمن اشاره به خیز رفسنجانی برای قبضه کردن مجلس خبرگان آخوندی و زدن زیرآب ولایت خامنهای توسط باند رفسنجانی- روحانی گفت ”اقلیتی درصدد تغییر اوضاع خبرگان به نفع یک گروهاند. با استراتژی فتح سنگر به سنگر در اندیشه تصرف مجلس خبرگان هستند عدهیی کارکرد مجلس خبرگان را متوجه نیستند و فکر میکنند آنها میتوانند رهبری را مواخذه کنند“ (سایت جهان نیوز22 دی 93)
آخوند احمد جنتی دبیر شورای نگهبان نیز روز جمعه 19دی در گردهمایی باند ولیفقیه در شیراز، با نگرانی از وضعیت متزلزل خامنهای و تلاش باند رقیب برای متزلزل کردن هر چه بیشتر موقعیت او گفت: «برخی جریانها بهدنبال قبضه کردن انتخابات مجلس خبرگان سال آینده هستند. جریانهایی در کشور وجود دارد که مواضع رهبری را نمیپسندند و با وجود جمعیت کم، اما شیطنتهای زیادی دارند. سالهاست که دشمن طمع به آینده کشوری بسته که موضوع رهبری را امری انتخاباتی قلمداد کند. عدهیی سرشناس از قدیم از حاکمیت ولیفقیه ناراضی بودند و میگفتند چرا باید در مقابل دولت قدرت دیگری وجود داشته باشد و معتقد بودند که مملکت تنها یک قدرت و حکومت میخواهد و با دو قدرت نمیشود کار کرد ”
باند مقابل نیز بیکار ننشسته و برای ریاست رفسنجانی زمینهسازی میکند. روزنامه ابتکار22 دی 93 از قول آخوند محمد بجنوردی یکی از اعضای باند مجمع روحانیان مبارز و از منسوبان بیت خمینی نوشت:”به نظر من اگر بخواهیم در ترکیب کنونی مجلس خبرگان، اصلح را عنوان کنیم، قطعاً مناسبترین فرد حضرت آیتالله هاشمی رفسنجانی است. قطعاً آقای هاشمی مناسبترین فرد است. الآن در میان اعضای شریف و بزرگوار خبرگان، آقای هاشمی را سراغ دارم که میتواند واجد این صفات باشد. آقای هاشمی اصلح است.“
لازم به یادآوری است وقتی مهدوی کنی در بیمارستان بستری و هنوز نمرده بود، بحث جانشینی او در میان اعضای خبرگان خمینی بالا گرفت که در این بین رفسنجانی اعلام کرد اگر افرادی که برای ریاست خبرگان نامزد میشوند ناصالح باشند او نیز خود را نامزد خواهد کرد.
آخوند علمالهدی نسبت به این اظهارات رفسنجانی واکنش نشان داد و گفت: «تعبیر ایشان تعبیر درستی نیست؛ جریانهای سیاسی که در خط قدرتیابی هستند به تمام مبانی قدرت نظام از جمله رهبری طمع خواهند داشت. این جریانهای فکر میکنند اگر بتوانند در خبرگان نفوذ کنند شاید بتوانند در جریان رهبری نفوذ کنند یا بتوانند مسیر رهبری را در یک خطی تنظیم کنند که در راستای منافع آنان باشد“
روزنامه جوان ارگان بسیج در مرداد ماه گذشته گفت وگویی با آخوند خزعلی داشت که در آن خزعلی تلویحاً گفت باند خامنهای مقابل ریاست احتمالی رفسنجانی در خبرگان خواهند ایستاد: ”دشمن درباره این مجلس، در مقام فتنهانگیزی است. یکی از علل فتنهانگیزی زود هنگام اینها این است که الآن جناب آیتالله مهدوی کنی، رئیس خبرگان بیمارند… در چنین شرایطی کسی که نایبرئیس خبرگان هست، باید ریاست داشته باشد و دیگران و مخصوصاً کسی که فتنهگران به او تمایل دارند، نمیتواند ریاست را بگیرد“
روزنامه ابتکار 4مرداد 93 تحت عنوان «هشدار درباره صندلیهای قرمز»، از قول آخوند محمد مؤمن عضو شورای نگهبان نوشت: «شورای نگهبان در انتخابات (آینده مجلس خبرگان) مراقب خواهد بود تا نامزدهایی که قرار است انتخاب شوند آدم بیپدر و مادری نباشند» و «همه اعضای کنونی مجلس خبرگان رهبری برای انتخابات آینده تأیید صلاحیت نخواهند شد».
روزنامه اعتماد یکی دیگر از رسانههای وابسته به باند رفسنجانی-روحانی16دی 93 به تلاش باند خامنهای برای منصرف کردن رفسنجانی از کاندید شدن برای ریاست این مجلس آخوندی اشاره میکند و مینویسد ”دنبال راهی میگردند که هاشمی را از صرافت کانداتوری بیندازند و از کنار خطر ریاست هاشمی عبور کنند. نگرانند که مبادا خبرگان ناغافل هاشمی را انتخاب کنند و همه رشتهها را پنبه کنند. وقتی از رأی و نظر خبرگان اطمینان ندارند، از رأی و نظر ملت به طریق اولی اطمینان ندارند“.
سایت خبرآنلاین وابسته به باند رفسنجانی- روحانی درهفته گذشته هشدار داده بود که ممکن است سپاه در قضیه خبرگان آخوندی وارد شود: ”بیم آن میرود که در انتخابات مجلس خبرگان و انتخاب رهبری آینده نیز احساس وظیفه و تکلیف شرعی نماید“.
نزاع وجدال باندها و مهرههای خبرگان آخوندی بر سر ریاست آن در حالی است که آخوند علمالهدی از اساس زیرآب این مجلس آخوندی را میزند و خامنهای را بالا دست خبرگان میگذارد و میگوید: ”فرض کنید کل خبرگان هم با رهبری مسأله داشته باشند، در اینجا هیچ کاری نمیتوانند انجام دهند چرا که ما نمیتوانیم در مقابل حکم مجتهد جامعالشرایط اقدام میکنیم“.
البته علمالهدی بیراهه نرفته است، زیرا وقتی شورای نگهبان منصوب ولیفقیه، صلاحیت کاندیداهای خبرگان را مشخص میکند و اصلیترین شاخص صلاحیت هم سرسپاری آنها به خامنهای است، در این صورت به قول آخوند علمالهدی دست پختی به نام خبرگان در مقابل حکم ولیفقیه هیچ کاره است و به زائده ولیفقیه تبدیل شده است.
به قول معروف وقتی متولی (آخوندهای خبرگان) حرمت خمینیزاده (مجلس خبرگان) را نگاه نمیدارند، آنچه باقی میماند نهاد تشریفاتی ورشکستهای بیش نیست که وقتی هم تشکیل میشود، بر منوال روضهخوانی آخوندها از هر دری صحبت میکنند جز وظیفه اصلی که ظاهراً تحت عنوان نظارت بر اعمال رهبری رژیم تعریف شده است.
شکاف نهادینه شده درخبرگان آخوندی و جنگ و جدالها حول ریاست آن بیانگر ضعف مفرط ولیفقیه و رژیم آخوندی است.
موقعیت کنونی رژیم شبیه بیماری است که بر اثر پیشرفت مرض، به مرور اجزاء بدنش یکی یکی از دور خارج میشود و نهایتاً منجر به از کار افتادن مغز یعنی عضو اصلی و کنترل کننده بدن میشود.
اکنون نیز پیکره نحیف و فرتوت نظام ولایت به چنان وضعیتی گرفتار شده که نهاد مربوط به رهبری آن به چنین وضعیت نزاری افتاده است. نهادی نمایشی و ورشکسته که در اصل تیول ولیفقیه نظام است و بحث از نقش نظارتی و کنترلی آن مضحکهای بیش نیست.