728 x 90

-

گفته‌ها و ناگفته‌ها از میان روزنامه‌های رژیم ۲۲ دی ۱۳۹۳

-

گفته‌ها و ناگفته‌ها - رسانه‌های رژیم
گفته‌ها و ناگفته‌ها - رسانه‌های رژیم
مهم‌ترین عنوان روزنامه‌های حکومتی در روز دوشنبه 22 دی، به صف‌بندی در مورد دعوای باندی در مجلس ارتجاع اختصاص دارد:

ابتکار: احتیاج مجلس به تنفس / جنجال نمایندگان نطق علی مطهری را ناتمام گذاشت

ابتکار: حرمت امامزاده با متولی است

کارون: ضرب و شتم علی مطهری در صحن علنی مجلس / یک نماینده: به آزادی بیان نمایندگان حمله شد

جمهوری اسلامی: چند نفر از نمایندگان با حمله به مطهری مجلس را به تعطیلی کشاندند

آرمان: نطقهای نیمه تمام از بازرگان تا مطهری

خراسان: نطق علی مطهری مجلس را متشنج کرد

کیهان: تجلیل گسترده رسانه‌های ضدانقلاب از علی مطهری

کیهان: هماهنگی با نشریات زنجیره‌یی برای جنجال در مجلس

اعتماد: نطق «مطهر» / سخنان علی مطهری درباره حصر با اعتراض و فریادهای «مرگ بر فتنه‌گر» برخی نمایندگان قطع شد

شرق: مطهری و حق آزادی بیان

در صفحات داخلی روزنامه ابعاد دیگری از درگیری دیروز در مجلس ارتجاع و عمق تخاصمات دو باند نشان داده شده است، در کانون این تخاصم کماکان هشدارهای آشکار و پنهان باندها به یکدیگر از خطر مردم برجسته است:

ابتکار: مردم انتظار ندارند مجلسی که خود قانون گذار است و نظم را برای جامعه تعریف می‌کند نسبت به جایگاه خودش که از مصونیت برخوردار است، واکنش هیجانی نشان بدهد چرا که این اقدام موجب متشنج شدن فضای سیاسی کشور می‌شود و همگان آگاه هستند که در این شرایط بحرانی منطقه، کشور ما بیش از هر زمان دیگری نیازمند ثبات و وحدت است.

اعتماد: غلامحسین کرباسچی: اتفاق دیروز در مجلس یک اتفاق غیرمنتظره نبود...در مجلسی که صبح آن روز، خشونت در یک جای دیگر دنیا را محکوم می‌کنند چنین خشونتی با شخصیتی هم‌چون علی مطهری که خود و خانواده‌اش برای همگان شناخته شده است صورت می‌گیرد... . تکرار می‌کنم که این رفتارها نتیجه تلاش برخی چهره‌ها برای فراموش کردن حمایتهای‌شان از دولت سابق است.

کیهان: روزنامه‌های زنجیره‌یی افراطی مدتهاست علی مطهری را تر و خشک می‌کنند و از وی برای متشنج کردن فضا و احیای اموات فتنه‌گر بهره می‌برند چرا که او تظاهر به اصول‌گرایی و وفاداری به نظام و انقلاب می‌کند اما در عمل حاضر است برای تیتر و دیده‌ شدن، جنجالهای مورد نیاز روزنامه‌های نقش‌آفرین در دو فتنه و آشوب 78 و 88 را فراهم کند.

کیهان: حسین شریعتمداری: بدون کمترین تردیدی می‌توان نتیجه گرفت که اظهارات ایشان به خودی خود برای دشمنان بیرونی و دنباله‌های داخلی آنها کمترین ارزش و اهمیتی ندارد و اگر چنین بود، چرا وقتی مشابه همین اظهارات از سوی دیگران مطرح می‌شود، به آن اعتنایی نمی‌کنند؟ پاسخ فقط به فقط در انتساب آقای علی مطهری به بیت شریف استاد بزرگوار، آیت‌الله شهید مطهری است. .. به سختی می‌توان حتی یک نمونه را یافت که قید یاد شده را نداشته باشد

روزنامه‌های باند خامنه‌ای پای رفسنجانی را هم به این تخاصم کشاندند:

رسالت: یکی از نمایندگان مجلس گفت: هر وقت بحث محاکمه یکی از آقازاده‌ها مطرح می‌شود سر و صدایی هم بلند می‌شود. ظاهراً حکم دادگاه نزدیک است. باید سر و صداهایی هم در کشور بلند شود. این یکی از آن صداهاست.

در روزنامه‌های باند خامنه‌ای وحشت از استفاده مردم از فضای ایجاد شده در اثر بلند کردن چماق همه‌پرسی روحانی علیه خامنه‌ای، هم‌چنان ادامه دارد:

رسالت: کمال سجادی سخنگوی جبهه پیروان: هیچ بن‌بستی در کشور نیست که بخواهد با همه‌پرسی حل شود

رسالت: احمد خاتمی: مسئولان و کسانی که تریبون در اختیار دارند هرازگاهی حرفهایی نزنند که موج ایجادکند. چون ایجاد موج خود به خود در خدمت کردن خلل به وجود می‌آورد.

کیهان: تابوشکنی انتحاری یا گریستن بر تابوت بدون مرده

محافل حامی روحانی در داخل و خارج تحلیلهای جالبی درباره اظهارات هفته گذشته وی در همایش اقتصاد ایران منتشر کردند... در همین حال صادق زیباکلام در مصاحبه با تابناک و درباره رفتارهای پوپولیستی روحانی گفت: من نمی‌خواهم توجیه‌گر اقدامات دولت روحانی باشم. معتقدم متأسفانه گاهی عملکرد و رفتار آقای روحانی خیلی با احمدی‌نژاد تفاوت نداشته است.

در روزنامه‌های هر دو باند دعوای زهر خوران در مذاکرات هسته‌یی گوشه‌های جدیدی را از پرده بیرون انداخته است:

وطن امروز: آنچه هم که به‌شدت از بیان آن جلوگیری می‌شود و ظاهراً بناست اجازه داده نشود افکار عمومی هرگز به کنه آن پی ببرد این است که دعوای اصلی اساساً هرگز بر این نبوده – و الآن هم نیست- که عده‌یی هوادار توافق هسته‌یی هستند و عده‌یی توافق را نفی می‌کنند بلکه دوقطبی واقعی میان کسانی است که طرفدار توافق هسته‌یی بدون لغو تحریمها هستند و آنها که توافق هسته‌یی را با لغو تحریمها می‌خواهند. جناحی درون دولت و جریان اصلاحات امروز طرفدار توافق هسته‌یی بدون لغو تحریمهاست.

بحرانهای اقتصادی و گرانیهای در پیش رو همراه فساد گسترده مضمون سایر عنوانهای روزنامه‌های حکومتی است:

رسالت: ایران‌کد، رتبه ایران را در شاخص تجارت فرامرزی تنزل داد

رسالت: حقیقی رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا از حجم 20میلیارد دلاری قاچاق کالا خبر داد و گفت: قاچاق کشف شده دو برابر بودجه عمرانی کشور است

رسالت: به‌علت نبود زمینه اشتغال در سیستان و بلوچستان تعداد بیکاران به بیش از 40 درصد افزایش یافته است

ابتکار: دستگیری 75هزار نفر به‌دلیل قاچاق کالا و ارز

کار و کارگر: آزادسازی قیمت نان کلیدخورد: سنگک ساده 1300 تومان، کنجددار 1500 تا 2000 تومان

کار وکارگر: رشد 15 درصدی تعداد قربانیان حوادث شغلی / حوادث حین کار جان 51نفر را در همدان گرفت

کار وکارگر: ایران رکورد‌دار حوادث کار ساختمانی در دنیاست

کار و کارگر: دبیر اجرایی خانه کارگر کاشان: تغییربرخی از مواد قانون کار ساکت نخواهند ماند

اسرار: محسن رضایی: تحریمها درآمد ارزی ایران را یکصد میلیارد دلار کاهش داد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2fd84a92-a536-450a-9540-7172bda57769"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات