728 x 90

فقر در ایران,اخبار اقتصادی,

ایران در انتظار بیش از ۵ میلیون بیکار با تحصیلات دانشگاهی

-

 -
-
رسانه‌های حکومتی (جهان نیوز) به گوشه‌یی از عواقب سیاستهای ویرانگر رژیم آخوندی در زمینه آموزش عالی اعتراف کرده است.
این منبع نوشته است: «مدرک‌ گرایی، و بی‌توجهی به نیازهای بازار کار، هجوم میلیون‌ ها نفر تنها برای ورود بی‌هدف به دانشگاه‌ ها و شفاف نبودن خواسته‌ های واقعی بنگاه‌ ها در دهه‌ های گذشته باعث انباشته شدن ۲٫۵ میلیون تقاضا برای کار شده که از این تعداد ۱٫۷ میلیون نفر ۱۵ تا ۲۹ ساله هستند».
این سایت حکومتی در ادامه می‌نویسد: «اما در حال حاضر، تعداد کل بیکاران مطلق کشور از سوی مرکز آمار ایران ۲ میلیون و ۵۰۰ هزارنفر اعلام شده است. معاون وزیر کار می‌گوید ۳۱ درصد از این تعداد یعنی ۷۷۵ هزارنفر دارای تحصیلات دانشگاهی هستند.
 
به نظر می‌رسد معضل بیکاری جوانان دارای تحصیلات دانشگاهی؛ یکی از بزرگترین مسائل و چالشهای پیش روی دولت در بازار کار باشد، حال در صورتی که بازار کار و اشتغال ایران برای ۷۷۵ هزار تحصیل کرده دانشگاهی توان ایجاد پذیرش ندارد، وزارت کار اعلام کرده به‌زودی ۴ میلیون و ۵۰۰ هزارنفر دیگر نیز به این جمعیت افزوده می‌شوند.
... کارخانه‌های تولید مدرک کشور تا آنجا این کار را ادامه داده‌اند که امروز تولیدات آنها خریدار چندانی ندارد و این موضوع به یک بحران در کشور تبدیل شده است. اساساً دانشگاهها می‌گویند وظیفه‌ای در پایش نیازهای بازار کار ندارند و وظیفه آنها تنها پرداختن به امور تحصیل دانشجویان است».
بنا‌ به اذعان سایتهای حکومتی همین رژیم، در ایران تحت حاکمیت آخوندی دست‌کم ۵.۲ میلیون نفر بیکار در سطح تحصیلات دانشگاهی خواهد داشت. طبعاً بحران اقتصادی رژیم و کاهش روزافزون قیمت نفت نیز بر این بحران افزوده شده و بار این معضل اجتماعی روی دوش مردم ایران قرار خواهد گرفت.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/28336820-9bf5-4185-9a39-b27c7a80035f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات