728 x 90

تشدید سرکوب ,

تشدید سرکوب در دانشگاه تبریز و محکومیت پنج دانشجو

-

حرکت اعتراضی دانشجویان تبریز - آرشیو
حرکت اعتراضی دانشجویان تبریز - آرشیو
در دانشگاه تبریز کمیته‌ انضباطی این دانشگاه در مهر و آبان امسال پنج عضو هیأت تحریریه‌ نشریه دانشجویی ”آستانه“ را به اتهامهاي ”اخلال در نظم دانشگاه“ ، ”برگزاری تحصن“ ، و ”اعتراض و انتقاد به شخصیتهای سیاسی کشور“ احضار و آنها را به ”تعلیق از تحصیل“ و ”محرومیت از خدمات رفاهی“ محکوم کرد.
بر اساس احکام صادر شده، سه دانشجوی این دانشگاه هر کدام به دو ترم ”تعلیق از تحصیل با احتساب سنوات“ محکوم شده‌اند. کمیته‌ انضباطی همچنین دو تن دیگر را با یک ترم ”تعلیق از تحصیل با احتساب سنوات“ محکوم کرده است.
علاوه بر این، تمامی این دانشجویان به ”محرومیت از خدمات رفاهی تا پایان دوره تحصیل“ محکوم شده‌اند.
بر اساس این گزارش، احکام بدوی صادر شده در هفته‌های گذشته پس از اعتراض این دانشجویان، مورد بازبینی قرار گرفتند ولی هیچ‌گونه تغییری در آن اعمال نشد و قرار است از نیم‌سال تحصیلی آینده به اجرا در بیایند.
یکی از این پنج دانشجو، هفته گذشته از سوی دادگاه انقلاب شهرستان مریوان، به یک سال حبس تعزیری محکوم شده است.
شایان ذکر است فرهادی وزیر علوم حسن روحانی به شرط تداوم سرکوبها از مجلس ارتجاع رأی اعتماد گرفت.
به گفته‌ دانشجویان فضای دانشگاه تبریز پس از روی کار آمدن دولت حسن روحانی و با وجود تغییر رئیس این دانشگاه هم‌چنان به‌شدت امنیتی است و برخوردهای صورت‌گرفته با دانشجویان نسبت به سالهای گذشته شدیدتر شده است.
از جمله در روزهای قبل از ۱۶ آذر با دهها دانشجو یا خانواده‌های آنان تماس گرفته و نسبت به برگزاری هر گونه مراسمی در این روز به آنها هشدار داده بودند.
این برای چندمین بار از زمان روی کار آمدن دولت روحانی در مرداد ۱۳۹۲ است که دانشجویان از سوی کمیته‌های انضباطی دانشگاهها با محکومیتهای شدید مواجه می‌شوند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/15f766ee-0496-4e0b-ad40-74f12ef1fbff"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات