728 x 90

-

گفته‌ها و ناگفته‌ها از میان روزنامه‌های رژیم ۷ دی ۱۳۹۳

-

گفته‌ها و ناگفته‌ها - رسانه‌های رژیم
گفته‌ها و ناگفته‌ها - رسانه‌های رژیم
روزنامه‌های حکومتی در روز یکشنبه 7 دی، مهم‌ترین عنوانهای خود را به جدالهای باندی در عرصه‌های مختلف اختصاص داده‌اند، ابراز وحشت از قیام مردم و سرنگونی نظام در کانون این تخاصمات، اذعان به برجسته‌ترین دغدغه نظام در قبال مردم و مقاومت مردم است:

وطن امروز: مسلم است فتنه ۸۸ فراتر از یک اختلاف بود، چرا که پشت صحنه آن تصمیماتی برای ضربه‌ زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران مطرح بود، پس نمی‌توان منکر این حقیقت شد که هدف دشمن در این جریان، رساندن آسیب‌های اساسی به نظام جمهوری اسلامی بود.

رسالت: نماینده ولی‌فقیه در سپاه آنچه که در سال 88 و در قالب فتنه شکل گرفته بود را یک جریان براندار قدرت طلب خواند و تصریح کرد: این جریان ناسالم با همراهی نیروهای داخلی و خارجی حرکت خرنده‌ای را برای براندازی انقلاب اسلامی شکل داده بود.

رسالت: حبیبی دبیرکل مؤتلفه: ما در حزب مؤتلفه اسلامی از 6ماه قبل از انتخابات رسانه‌های خارجی را رصد کردیم و طی جزوه‌ای 200 صفحه‌یی به اطلاع مسئولان رساندیم که می‌خواهند فتنه برای براندازی نظام انجام دهند.

حملات مستقیم و غیرمستقیم روزنامه‌های باند خامنه‌ای به رفسنجانی و باند او در کانون این تخاصمات، حاکی از بالا گرفتن جنگ قدرت در رأس نظام است:

رسالت: علم الهدی: رهبری در آبان سال 87 یعنی مدتها قبل از انتخابات و اعلام کاندیداتوریها در یکی از سخنرانی‌هایشان از سیاستمداران خواستند در زمین دشمن بازی نکنند چه ببرند و چه ببازند به نفع دشمن است

رسالت: سیدمحمود نبویان در همایش فصلی شورای نگهبان اظهار کرد:
فتنه‎گران و مخالفان نظام برای مجلس خبرگان آینده برنامه‎ریزی کرده‌اند و صریحاً گفته‌اند که خبرگان آینده خبرگان رهبرساز است.

رسالت: قاضی‌زاده نماینده مجلس از مشهد: ما چیزی با عنوان خواص بی‌بصیرت نداریم بلکه ساکتین فتنه 88 کسانی بودند که به‌دلیل منفعت طلبی خود سکوت کرده و این افراد خائنان نظام برشمرده می‌شوند.
این افراد تا زمانی در کنار ولایت و نظام می‌مانند که خود در قدرت سهمی داشته باشند و در غیراین صورت فتنه‌انگیزی می‌کنند، برخی انقلاب را تا زمانی دوست دارند که منافع قدرت طلبی خودشان در آنجا مطرح باشد.

حمله به رفسنجانی و باندش حتی به بهانهٴ دفن استخوانهای قربانیان جنگ ضدمیهنی، در روزنامه‌های باند ولی‌فقیه، بیانگر از هم گسیختگی رأس نظام است:


کیهان: یادداشت روز: آنها که مانع وصال مردم یزد با فرزندان گمنامشان بودند، اینگونه بهانه می‌آورند که محل دفن یعنی میدان امیر چخماق «میراث تاریخی» است و دفن شهیدان در آن، به هویت بنای تاریخی لطمه می‌زند و مانع ثبت آن در یونسکو می‌شود!
این ادعاها در استان و در مرکز، از سوی کسانی مطرح می‌شد که پیش از این نیز متولی میراث فرهنگی کشور بودند و ساخت برج جهان‌نما در حاشیه میدان امام اصفهان از افتخارات عصر مدیریت آنهاست، همانها که در همگامی با کارگزاران سازندگی بیت‌المال مسلمین را در پروژه‌های مختلف به دوستانشان بخشیدند

در روزنامه‌های حکومتی اوجگیری تخاصمات باندها به تک و پاتک در عرصه‌های بودجه و اقتصاد نیز کشیده شده است:


تعادل: رد پای بنگاههای خصولتی در نابودی صنایع مرغ کشور

وطن امروز: سخنگوی دولت عذرخواهی نکرد، توجیه ۴.۱میلیارد دلاری

مردم‌سالاری: معاون اول رئیس‌جمهور: واردات 720میلیارد دلار به کشور طی 10سال گذشته

رسالت: 80 درصد تولید ناخالص ملی ناشی از فعالیت بانکهاست

ابرار: عضو کمیسیون برنامه و بودجه: درآمدهای مالیاتی می‌تواند جایگزین بخشی از درآمدیهای نفتی شود!

ابرار اقتصادی: وزیر اقتصاد هم به دلالان ارز «سر نخ» داد؛ نگران افزایش قیمت ارز نیستیم!

ابتکار: برداشت ۴.۱میلیارد دلاری دولت از صندوق توسعه ملی خبری بود که برخی نمایندگان مجلس با طرح آن اصرار داشتند که دولت در این زمینه تخلف کرده است و باید در این زمینه از مردم عذرخواهی کند. سخنگوی دولت در چند موقعیت مختلف به تکذیب این ادعا پرداخت، با این حال تکرار این اتهام ادامه یافت. این در حالی است که سناریوی اتهام‌زنی و متخلف خواندن دولت در حوزه‌های مختلف ادامه دارد

بحران اجتماعی از جمله ناشی از معضلات اقتصادی و ناکارآمدی حکومتی در کنار تخاصمات در رأس و بدنه نظام؛ مضمون سایر عنوانهای روزنامه‌های حکومتی است:

آرمان: اصغر زاده: احمدی‌نژادیها در پستو برای روحانی نقشه می‌کشند

مردم‌سالاری: التهابات در بازار ارز و نگرانی از رشد قیمتها

رسالت: 100 فروند هواپیما زمینگیر هستند

ابرار: مؤسس انجمن حمایت و یاری آسیب دیدگان اجتماعی: 40 درصد کودکان خیابانی مبتلا به HIV هستند

ابرار: کاهش شدید قیمت مواد مخدر در افغانستان؛ ثبات قیمت در ایران

ابرار: یک نماینده مجلس: زعفران ایرانی در دنیا به نام زعفران اماراتی عرضه می‌شود

ابرار اقتصادی: عقب‌ماندگی پارس جنوبی در تولید 50 میلیون مترمکعب گاز.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/de12f194-03bd-46a5-a6d1-67fb36f42549"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات