728 x 90

اعتياد و مواد مخدر,

گسترش اعتیاد و وفور مواد مخدر

-

اعتیاد جوانان و کودکان
اعتیاد جوانان و کودکان
اعتیاد و وفور مواد مخدر در ایران تحت حاکمیت آخوندها، به نحو بی‌سابقه و سرسام‌آوری در حال گسترش است.
وفور مواد مخدر در خیابانهای تهران آن‌چنان است که به گفته یک نماینده مجلس آخوندی خرید مواد مخدر در شهر تهران «از خرید نقل هم آسانتر» است. خریدار نقل باید شهر را جستجو کند اما مواد مخدر «به‌راحتی یافت می‌شود و در پارک‌ها به‌راحتی مواد مخدر می‌فروشند».
مواد مخدر در بازار آنقدر فراوان است که در سال 92 قیمت آن روند نزولی داشت و بهای «شیشه» و «هروئین» به‌عنوان «پرمصرف‌ترین مواد مخدر»، به‌شدت کاهش پیدا کرد. در آذرماه سال گذشته سایت حکومتی جام جم آنلاین گزارش داد یک ”منبع آگاه“ در ”شورای هماهنگی ستاد مبازره با موادمخدر” گفت در آذرماه، قیمت عمده‌فروشی هر کیلو شیشه و هروئین در ایران به ترتیب به ۱۵ و ۱۰ میلیون تومان رسید که نسبت به شش ماه نخست امسال کاهش یافته است.“
به گفته یکی از مقامات ارشد ستاد مواد مبارزه با مواد مخدر در سال گذشته در تهران شیشه را می‌شد در «‌کمتر از پنج دقیقه» تهیه کرد.
به گفته کارشناسان مصرف ”ترامادول، شیشه و الکل“ در کشور بی‌سابقه بوده و استفاده از شیشه ظرف ماههای اخیر شیوع پیدا کرده است و در حال فراگیر شدن است.
گسترش اعتیاد به‌نحوی است که سن اعتیاد به‌طور مستمر در حال کاهش است به حدی که کودکان نیز در زمرهٴ قربانیان رو به افزایش این فاجعه اجتماعی هستند. در این زمینه فرماندار رژیم در کاشمر از کاهش سن مصرف مواد درکاشمر به 11سال تا 13سال خبر داد (روزنامه جمهوری 10آذر93).
با گسترش اعتیاد به مواد صنعتی میزان مرگ و میر ناشی از استفاده از مواد مخدر نیز افزایش پیدا کرده است و در این رابطه قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر رژیم24آذر93 در یک نشست خبری اعلام کرد طی هشت ماهه اول امسال، 1762نفر به علت مصرف موادمخدر جان خود را از دست داده‌اند و افزود: ”اعتیاد پس از تصادفات دومین عامل مرگ‌ و میر است و این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8. 6 درصد رشد را نشان می‌دهد. (خبرگزاری ایسنا24آذر93)
این کارگزار رژیم با ارائه آماری در مورد تعداد معتادان گفت: ”یک میلیون و ۳۲۵ هزار معتاد در ایران وجود دارد که ۱۰ درصد آنها زن هستند. اما ما آماری در مورد نوزادان و کودکان در اختیار نداریم چرا که کف سنی که ما بررسی می‌کنیم ۱۵ سال است. “
استفاده از مواد مخدر و اعتیاد به‌اندازه‌ای شیوع پیدا کرده که پس از حوادث رانندگی، دومین عامل مرگ و میر در کشور است.
بر اساس آمار ستاد موسوم به مبارزه با مواد مخدر، بیش از ۲۱درصد معتادان کشور تحصیلات دانشگاهی دارند؛ ۶۳ درصد آنها متاهل و ۵۳ درصدشان شاغلند؛ عامل ۵۵ درصد طلاق‌ها نیز اعتیاد است.
بر اساس این آمار، بین ۳۰ تا ۳۵ درصد از کارگران مراکز صنعتی، کارگاهی و تولیدی، بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار نفر معتادند.
طبعا نمی‌توان به آمار و ارقام کارگزاران رژیم در هیچ زمینه‌یی اعتماد کرد زیرا در زمینه مسایل و مشکلات اجتماعی به‌طور معمول آمار و ارقام کوچک‌نمایی می‌شود و آنجا که آمار و ارقام مربوط به ”دست آوردها“ است به حد نجومی رقم سازی می‌شوند. به فرض این‌که همین آمار ارائه شده از طرف کارگزاران رژیم مبنا قرار بگیرد، معضلات اجتماعی نظیر فقر و بیکاری و دسترسی آسان به مخدر، دلایل افزایش چشمگیر شمار معتادان به مواد مخدر است. اما رژیم آخوندی به‌عنوان یک شیوه سربکوگرانه عامدانه جوانان را به سمت اعتیاد سوق می‌دهد، به این ترتیب که عوامل رژیم با راه‌انداختن باندهای مواد مخدر به هدف شومشان که به انحراف کشاندن جوانان و کسب سودهای سرشار است می‌رسند.
سرنخ تجارت کثیف و خرید و فروش مواد مخدر در کشور عمدتاً باندهای قاچاق وابسته به حاکمیت هستند و عناصری از سرکردگان سپاه ضدخلقی به‌طور گسترده‌یی در قاچاق و ترانزیت مواد مخد‌ر در سطح بین‌المللی درگیر هستند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/868a624a-1a73-4162-b628-7e7c86950b2f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات