728 x 90

حمايت جهاني از مقاومت ایران,

فراخوان هفت نمایندهٴ پارلمان اروپا رد هر گونه سازش با رژیم ایران در زمینه حقوق‌بشر

-

فراخوان هفت نمایندهٴ پارلمان اروپا-
فراخوان هفت نمایندهٴ پارلمان اروپا-
هم‌زمان با روز جهانی حقوق‌بشر هفت نمایندهٴ پارلمان اروپا، از اعضای کمیته دوستان ایران آزاد در این پارلمان طی مقاله‌یی در یورو اکتیو سایت خبری اتحادیه اروپا که به 27 زبان منتشر می‌شود، تداوم و تشدید نقض فاحش حقوق‌بشر توسط رژیم آخوندی به‌ویژه جنایتهای رژیم علیه زنان و افزایش موج وحشیانهٴ اعدامها در دوران آخوند روحانی را محکوم کردند و اتحادیه اروپا را فراخواندند، هر گونه گسترش روابط با رژیم را به بهبود وضعیت حقوق‌بشر در ایران مشروط کند.
هفت نمایندهٴ پارلمان اروپا که این مقاله را نوشته‌اند، عبارتند از:
ژرارد دپره، وزیر دولت از بلژیک، عضو پارلمان اروپا و رئیس کمیته دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا
ریچارد چارنسکی نایب‌رئیس پارلمان اروپا
ادوارد کوکان، نمایندهٴ پارلمان اروپا از اسلواکی، وزیر خارجه پیشین
ژوزه بووه، نمایندهٴ پارلمان اروپا از فرانسه
تونه کلام، نمایندهٴ پارلمان اروپا از استونی
جولی وارد، نمایندهٴ پارلمان اروپا از انگلستان
رینا رونجا کاری، نمایندهٴ پارلمان اروپا از دانمارک
سایت خبری اتحادیه اروپا در مقدمه مقاله نمایندگان پارلمان اروپا، نوشته است: «در روز بین‌المللی حقوق‌بشر، ۱۰ دسامبر، دوستان ایران آزاد می‌نویسند، باید توجه خود را به یکی از بدترین ناقضان حقوق‌بشر در جهان جلب کنیم».

هفت نمایندهٴ پارلمان اروپا در این مقاله نوشته‌اند:
در دورهٴ روحانی، ایران کشوری است که حقوق‌بشر نه تنها در آن نقض می‌شود، بلکه اغلب به‌معنای واقعی کلمه، (حقوق‌بشری) وجود ندارد.
ماه گذشته مجمع عمومی سازمان ملل برای شصت و یکمین بار (رژیم) ایران را به‌دلیل نقض آشکار و سیستماتیک حقوق‌بشر محکوم کرد.
به‌رغم تمامی تبلیغات توسط پشتیبانان (حکومت) تهران، وضعیت حقوق‌بشر در ایران تحت ریاست‌جمهوری روحانی نسبت به سلف بدنام او احمدی‌نژاد با سرعت بیشتری رو به وخامت است.
دست‌کم ۱۱۰۰ اعدام طی ۱۵ ماه دوران روحانی انجام گرفته که بیش از هر دورهٴ مشابه در ۲۵ سال گذشته است. قربانیان شامل مخالفان سیاسی مانند غلامرضا خسروی هستند که به‌دلیل کمک به سازمان مجاهدین خلق ایران گروه اصلی اپوزیسیون رژیم اعدام شد.
(رژیم) ایران دارندهٴ رکورد بالاترین تعداد اعدامها به نسبت جمعیت در جهان است و بزرگ‌ترین اعدام‌کننده جوانان به‌شمار می‌رود. مجازات مرگ برای اقلیتهای قومی و مذهبی به‌شکل چشم‌گیری افزایش یافته است. تعدادی کشیش به‌دلیل دفاع از اعتقادات خود زندانی شده‌اند.
بنا‌ به گفته گزارشگران بدون مرز، رژیم ایران، یکی از سرکوبگرترین رژیمها در رابطه با آزادی اطلاعات است. ”این حکومت یکی از بزرگترین مشتریان سانسور اینترنتی و تجهیزات فیلترینگ و بلوکه‌کردن حدود ۵ میلیون وب سایت می‌باشد و به سختی کار می‌کند تا محتوای وب لاگها و رسانه‌های اجتماعی را بلوکه کند.
بدرفتاری با زنان در قلب این رژیم مذهبی قرار داشته است. در اکتبر، باندهای سازماندهی‌شده در ارتباط با حکومت مذهبی با مصونیت کامل مرتکب اسید پاشی به زنان و دختران ایرانی شدند که منجر به کشته‌شدن حداقل یک زن، نابینا شدن چندین نفر و چهره‌های سوخته و تغییر یافته شماری از زنان شد.
در 25اکتبر در اقدامی که درخواستهای بین‌المللی را نادیده گرفت، حکومت روحانی ریحانه جباری یک دختر 26ساله را به‌خاطر دفاع از خود در مقابل یک مأمور اطلاعات که تلاش کرده بود به وی تعرض کند اعدام کرد.
در نوامبر، در شهر جنوبی جهرم، نیروهای بسیج به حدود 12 دانشجوی دختر با چاقو (حمله کردند).
در روز جهانی حقوق‌بشر، حیاتی است که ما اروپایی‌ها توجه ویژه‌یی به این سوء رفتارهای (رژیم) ایران طی سه دهه گذشته بکنیم.
مریم رجوی رهبر اپوزیسیون ایران تأکید کرده است که رژیم تمامی 30 مادهٴ منشور جهانی حقوق‌بشر را زیر پا له کرده است. وی طی سخنرانی‌های مختلف خود در پارلمان اروپا، جنایات وحشتناکی را که حکومت ایران مرتکب شده، عامل نامشروع‌بودن ادامه روابط سیاسی، دیپلوماتیک و تجاری با دیکتاتوری حاکم دانسته است.
ما با وی موافقیم که امتیاز دادن به آخوندها فقط آنها را تشویق می‌کند تا به جنایات خود ادامه بدهند و آن‌را تشدید کنند. اتحادیه اروپا نمی‌تواند در قبال جنایات وحشتناکی که (رژیم) ایران علیه مردم خود مرتکب شده، ساکت بماند. مذاکرات اتمی نباید بهانه‌یی برای نادیده‌گرفتن نقض فاحش حقوق‌بشر باشد.
رژیم ایران هم‌چنین، مرکز گسترش تروریسم و بینادگرایی در سراسر منطقه بوده و صلح و امنیت جهانی را به‌خطر می‌اندازد.
زمان آن است که اروپا از خود استحکام نشان دهد. فدریکا موگرینی، رئیس جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا، باید به نقض وحشتناک حقوق‌بشر در ایران توجه ویژ‌ه‌یی کند و هر گونه گسترش بیشتر روابط را به بهبودی روشن (وضعیت) حقوق‌بشر مشروط نماید.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/98645496-75e4-423d-a28c-a5b8d8de052e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات