728 x 90

گفته ها و نا گفته ها,

گفته‌ها و ناگفته‌ها از میان روزنامه‌های رژیم ۱۷آذر ۱۳۹۳

-

گفته‌ها و ناگفته‌ها - رسانه‌های رژیم
گفته‌ها و ناگفته‌ها - رسانه‌های رژیم
روزنامه‌های حکومتی در یک هماهنگی ناشی از وحشت‌زدگی از خیزش دانشجویی سراسر کشور و تهدید ناشی از آن برای کل نظام؛ کوچکترین انعکاسی از موج گسترده تظاهرات ضدحکومتی دانشجویان در روز16آذر و شعارهای مرگ بر دیکتاتور آنان نداده‌اند. اما تقلاهای رسوا برای مصادرهٴ روز 16آذر و دعواهای باندی پیرامون آن ازعنوانهای مهم روزنامه‌های هر دو باند حکومتی است:

آرمان: وارونه نمایی تازه منتقدان دولت؛ موج «لغو» جعلی! فرافکنی سیاسی درباره جلسات خیالی

ابتکار: حمله رسانه‌یی به 16آذر
رسالت: احمد توکلی: لغو سخنرانی منتقدان با اعتدال و قانون نمی‌خواند
سخنرانی اصول‌گرایان در روز حضور فتنه‌گران در دانشگاهها لغو شد

ادعاهای روحانی در دانشگاه و پاسخ باند رقیب از جملهٴ مهم‌ترین عنوان روزنامه‌های حکومتی بود که حول آن وحشت رژیم از قیام دانشجویان بیرون زده است:

کیهان: تازه به دوران رسیده‌ها جدیدترین لقب دولت به منتقدین؛ دولت تدبیر از خجالت منتقدان درآمد

ابتکار: روحانی: وزیر علوم، ادامه دهنده راه گزینه‌های قبلی است

کیهان: روحانی به همه بد گفت جز آمریکا!

اعتماد: حداد عادل: محال است برای آمریکا فرش قرمز پهن شود

کیهان: یادداشت روز به قلم حسین شریعتمداری: آقای روحانی در مراسم دیروز، بار دیگر به منتقدان دولت تاختند و علاوه بر واژه‌هایی نظیر؛ بی‌سواد، بروید به جهنم، ناآگاه به مسائل جهان، بی‌شناسنامه و... این بار منتقدان سیاست خارجی دولت خود را «تازه به‌دوران‌رسیده»! نامیدند!

سیاست روز: توجه به ابعاد و عوارض نامطلوب رواج فعالیت‏های حزبی در محیط‌های دانشگاهی، علاوه بر تضعیف اهداف متعالی این جنبش هم‌چون علم‌اندوزی، استکبارستیزی و استقلال‌خواهی، هزینه‌های جنبی دیگری از جمله تشدید خطر انشعابات داخلی، موازی‌کاری تشکیلاتی، تحمیل هزینه‌های مالی و امنیتی به دانشجویان، غفلت از مطالبات ملی و صنفی دانشجویان و... را در‌پی خواهد داشت

موضوع لایحة بودجه 94 دولت روحانی در بسیاری از روزنامه‌های دو باند تیتر اصلی شده است، و هر دو باند ناگزیر به گوشه‌هایی از ابعاد ضد‌مردمی لایحه بودجه آخوند روحانی اذعان کرده‌اند و تصویر اولیه‌ای از موج گرانیهای کمرشکن داده‌اند:


جهان صنعت: افزایش قیمتها تا کجا؟ سقوط قریب‌الوقوع بالای 40 درصد جمعیت به زیر خط فقری که هر روزه با تغییر نرخ ارز دامنه آن گسترده‌تر می‌شود، نگرانی اساسی تداوم پایداری خانوارهای ایرانی را تشدید کرده و توانایی تأمین مسکن برای بخش قابل توجهی از مردم وجود ندارد... جالب آن که در حالی که از هم‌اکنون ساز افزایش 15 درصدی مزد کارگران را کوک کرده‌اند، در لایحه بودجه سال آتی افزایش حامل‌های انرژی بیش از 30 درصد افزایش یافته و حضرات قبل از لایحه هم آرام آرام شروع به افزایش نرخ خدمات عمومی کرده‌اند

سیاست روز: طبق لایحه پیشنهادی دولت برای بودجه ۹۴ بناست مالیات بر ارزش افزوده با ۲ درصد افزایش به ۱۰ درصد برسد.

در سال ۹۴ علاوه بر افزایش قانونی نرخ مالیات بر ارزش افزوده یک واحد درصد به‌عنوان مالیات سلامت به نرخ مالیات بر ارزش افزوده سهم دولت اضافه واریز می‌شود.
بر‌اساس لایحه بودجه ۹۴ وزارت نیرو از طریق شرکتهای آبفای شهری کشور مکلف است علاوه بر دریافت نرخ آب بهای شهری، به ازای هر متر‌مکعب فروش آب شرب مبلغ ۱۰۰ ریال از مشترکین آب دریافت و به خزانه‌داری کل کشور واریز کند.

در روزنامه‌های هر دو باند ابراز وحشت از نتایج فشار اقتصادی بر مردم وجه دیگری از بن‌بستهای نظام را در چنبرهٴ بحرانها نشان می‌دهد.

جهان صنعت: مردم علاقه‌مندند که این دولت نیز مثل دولت قبلی بازی شب عید را با نرخ ارز شروع نکند‌ زیرا در شرایط فعلی ادامه بازی قبلی در همان زمین گل‌آلود جز باخت نتیجه‌یی به همراه نخواهد داشت.

حمایت: ضمن پذیرش مشکلات به جا مانده از گذشته برای دولت، نمی‌توان پذیرفت که به اشتباه اقدامی انجام شود زیرا اصولاً در شرایطی نیستیم که دولت اجازه اشتباه کردن داشته باشد و شرایط آزمون و خطا وجود ندارد. چماق و شمشیری که بالای سر این دولت قرار دارد و آن را تهدید می‌کند، همان وابستگی به درآمد نفتی و تصمیمات احتمالی نامناسب است.

در روزنامه‌های حکومتی به صحنه آمدن مجدد رفسنجانی با خیز تقسیم متساوی قدرت با خامنه‌ای از آثار جنگ قدرت منهدم کننده در رأس نظام است:

آرمان: رفسنجانی: دانشجو نگذارد تحجر چوب لای چرخ پیشرفت کشور بگذارد

ابتکار: اعضای 7 حزب اصول‌گرا، اصلاح‌طلب و مستقل با هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار کردند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با توجه به تأکید رهبری مبنی بر این‌که آرای مردم حق‌الناس است تصریح کرد که این موضوع باید مورد توجه دست‌اندرکاران انتخابات قرار گیرد.
این 7 حزب اصول‌گرا، اصلاح‌طلب و مستقل اتفاق‌نظر داشتند که هاشمی رفسنجانی با توجه به مشی اعتدال و تحمل و بردباری باید در فضای سالم به دور از تعارضات بین‌ گروهها نقش‌آفرین باشد و بر این اساس هیچ گروهی نباید هاشمی رفسنجانی را برای خود مصادره به مطلوب کند.

اذعان به فساد و ناکارآمدی در عرصه‌های مختلف و بروز سایر بحرانها از دیگر موضوعات عنوانهای روزنامه‌های حکومتی در روز دوشنبه 17آذر است:


حمایت: رانت اطلاعاتی یقه سفیدها منبع فسادهای کلان اقتصادی است

آرمان: بورس از حال رفت

کسب و کار: کاهش درآمد ارزی ایران از صادرات محصولات پتروشیمی / نفت، پتروشیمی را هم پایین کشید

تعادل: لایحه بودجه 94 هم نزول شاخص را متوقف نکرد

جهان اقتصاد: قاچاقچیان در صف اول مخالفان ورود رسمی مارلبورو به ایران

جهان اقتصاد: 20میلیارد دلار واردات غیرقانونی در تراز تجاری لحاظ نمی‌شود

جهان صنعت: مذاکرات ترانزیتی ایران و ترکیه به نتیجه نرسید

امتیاز: آب زاینده رود بالا آمد مترو زیر آب رفت.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/df89c9d5-73d5-423d-a9aa-b86b91767c79"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات