728 x 90

اخبار اعتراضي,شانزده آذر,خروش آذر,

بیانیه زندانیان سیاسی اوین و گوهردشت در حمایت از روز دانشجو

-

بزرگداشت روز دانشجو توسط دانشجویان - آرشیو
بزرگداشت روز دانشجو توسط دانشجویان - آرشیو
شماری از زندانیان سیاسی محبوس در زندان اوین و زندان گوهردشت کرج طی بیانیه‌يی روز دانشجو را گرامی داشتند. متن بیانیه‌این زندانیان به‌شرح زیر است:
«گرامی باد ۱۶ آذر، روز دانشجو
۶۱ سال از ۱۶ آذر خونین گذشت. روزی که شریعت رضوی، قندچی و بزرگ‌نیا، این ۳ دانشجوی میهن‌پرست با خون خود بنیان جنبشی را گذاشتند که هنوز هم پس از گذشت سالها، پویا و رزمنده در راه آزادی ملت ایران گام برمی‌دارد. این جنبش در ۱۸ تیر ۱۳۷۸، بار دیگر نشان داد که تمام تلاش جلادان برای سرکوب حرکات آزادی خواهانه‌ مردم ایران، آب در هاون کوبیدن است.

سخنرانیهای خامنه‌ای خطاب به دانشجویان و دعوت از آنها برای سکوت و بستن چشمانشان بر روی ظلم و جنایت مافیای زر، زور و تزویر، نشان‌دهنده‌ وحشت این حکومت سراسر جنایت از آگاهی‌یابی و آگاهی‌بخشی فرزندان دانشجوی مردم ایران است.
آری! اینان عزم دانشجو برای رهایی مردم از یوغ استبداد و ارتجاع را به مثابه‌ شکستن شیشه‌ عمر خود می‌بینند. دانشجویان پیشاپیش صفوف مردم آزادیخواه پای در میدان مبارزه می‌گذارند.

دانشجویان مبارز، دلاوران!
امروز رسالت شما آگاهی دادن به مردم است تا روزی که فریدون‌وار این ضحاک دوران را به بند بکشید و مردم این سرزمین را آزاد سازید. رسالتی بس سخت، که تنها از توان شما فرزندان راستین مردم برمی‌آید. بی‌شک مبارزات شما، دوشادوش دیگر اقشار ملت اعم از کارگران، زنان، زندانیان سیاسی و مبارزین راه آزادی به ثمر خواهد نشست و راه به سوی رهایی خواهد گشود.

ما زندانیان سیاسی امضاکننده‌ این بیانیه، ضمن گرامیداشت این روز، شما و مردم سراسر ایران را در مبارزه علیه ظلم و ستم همراهی خواهیم کرد.

پاینده و پیروز باشید
زندان گوهردشت :
افشین حیرتیان، صالح کهندل، ابوالقاسم فولادوند، رضا فراهانی، ایرج حاتمی، فرید آزموده، خالد حردانی، اسدالله هادی، سعید ماسوری، افشین بایمانی، پیروز منصوری، شاهرخ زمانی، رضا اکبری منفرد

زندان اوین:
سعید شیرزاد».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3f420dd6-33d9-42fa-9568-c61cb947acc1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات