728 x 90

اختلافات سیاسی در ایران,

”آچمز“ بودن مجلس، یا آچمز بودن نظام ولایت‌فقیه

-

--
--
در جریان جنگ و جدال نمایندگان باند خامنه‌ای در مجلس رژیم با آخوند حسن روحانی بر سر وزارت علوم ورد صلاحیت وزرای پیشنهادی او، خامنه‌ای برای خروج موقت از این بحران ناگزیر شد شخصاً به صحنه بیاید و با حکم حکومتی سرپرستی محمدعلی نجفی در این وزارتخانه را تمدید کند.
خامنه‌ای در حالی به سرپرستی محمدعلی نجفی تن داد که همین فرد یکی از سه وزیری بود که در جریان معرفی کابینه روحانی به مجلس به‌دلیل دست داشتن در ”فتنه“ و همراهی با ”فتنه‌گران“ رد صلاحیت شده بود.
در جریان رد صلاحیت آخرین وزیر پیشنهادی روحانی در مجلس رژیم، نقوی حسینی یکی از نمایندگان باند خامنه‌ای با استناد به نظر خامنه‌ای گفت: ”مقام معظم رهبری فرمودند فتنه خط قرمز ماست. ما از این خط عبور نمی‌کنیم و صریح و روشن عرض می‌کنم اگر 20نفر دیگه معرفی بشوند و ویژگی میلی منفرد - فرجی دانا - دانش آشتیانی رو داشته باشند این مجلس رأی نخواهد داد. بعد از آقای میلی منفرد آقای توفیقی سرپرستی وزارتخانه را به‌عهده گرفت توضیح بدین توفیقی کیست فیلم رو بگذاریم نشون بدیم که کیست؟ شما نمی‌تونید عبور بکنید آقای رئیس‌جمهور. به فرجی دانا در شورای انقلاب فرهنگی تذکر داده شد، از سوی مقامات مسئول تذکر داده شد گوش نکرد “
روشن است که شورای انقلاب فرهنگی رژیم، تیول خامنه‌ای است. بنابراین تذکر داده شده به فرجی دانا، حداقل از حمایت او برخوردار است. اما وقتی خامنه‌ای می‌بیند حنای ولایتش آن‌چنان که باید رنگی ندارد که فرد مورد نظرش به مجلس معرفی شود و جدال باندها بر سر قبضه کردن وزارت علوم در حال تبدیل شدن به یک بحران بزرگ برای نظام ولایت است، به‌رغم این‌که مجلس قبلاً صلاحیت نجفی را به‌دلیل دست داشتن در ”فتنه“ رد کرده بود، به‌اجبار به تمدید سرپرستی او بر وزارت علوم تن می‌دهد و با حکم حکومتی او را در این مقام ابقا می‌کند.
پس از صدور حکم حکومتی خامنه‌ای روزنامه سیاست روز2آذر93 تیتر زد ”مجلس هم‌چنان در آچمز“ است. در حالی‌که بنا بر آنجه فوقا آمد این کلیت نظام و در رأس آن شخص خامنه ا‌ی است که در ”آچمز ”است.
مشکل باندخامنه‌ای فقط تمدید شدن دوره سرپرستی نجفی نیست، باند خامنه‌ای با محمد فرهادی آخرین فردی که روحانی به مجلس معرفی کرده نیز مشکل دارد. زیرا فرهادی کسی است که در دولت دوم موسوی وزیر بهداشت و در دولت اول آخوند محمد خاتمی نیز به‌عنوان وزیر حضور داشته است و آن‌چنان که از اظهارنظرهای نمایندگان باند خامنه‌ای در مورد او برمی‌آید این است که با فرهادی نیز مشکل دارند.
چنان‌چه نمایندگان باند خامنه‌ای به فرهادی رأی اعتماد بدهند واضح است که در این مورد به ”فرموده“ عمل کرده‌اند و در انتخاب بین بد و بدتر، بد را انتخاب کرده‌اند
مرتضی آقا تهرانی یکی از نمایندگان شاخص مجلس رژیم از باند خامنه‌ای پس از معرفی فرهادی به‌عنوان وزیر علوم به مجلس گفت: ”برخی متأسفانه تنها مدعی ولایت پذیری هستند ولی در عمل به‌صورت دیگری عمل می‌کنند، در حالی‌که رهبر معظم انقلاب فتنه را خط قرمز اعلام می‌کنند برای تصدی پست وزارت در دولت کسانی را معرفی می‌کنند که از حامیان فتنه و فتنه‌گران بوده‌اند، کسانی که حتی از مواضع خود علیه نظام اسلامی عذرخواهی هم نکرده‌اند“.
نماینده دیگری از باند خامنه‌ای در مورد فرهادی می‌گوید:” وی باید در مجلس حاضر شده و در تمام مسائل به‌ویژه خط قرمز مجلس که همان خط قرمز انقلاب اسلامی است، یعنی فتنه، مواضع خود را صریح و روشن اعلام کند. اگر مواضع وی در مجلس نسبت به فتنه صریح و روشن باشد، مجلسیها به وی برای سکانداری وزارت علوم اعتماد می‌کنند“. (رسالت 2آذر93)
حکم حکومتی خامنه‌ای ممکن است در نقش مسکن موقتی، برای این بحران عمل کند، اما ”آچمز ”بودن مجلس و دولت در این زمینه، ریشه در بحرانهای کلان و آچمز بودن کل نظام ولایت دارد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/eed7c2c4-6cfe-4f62-82e1-b356da4805f0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات