728 x 90

پرونده هسته ای ایران,

توافق بدون بازشدن گره‌ها موقعیت نظام را ضعیف‌تر می‌کند

-

سایت الف
سایت الف
سایت متعلق به احمد توکلی در تحلیلی اذعان کرد: . تمدید شدن توافق بدون باز شدن گره‌ها، در واقع رژیم ایران را در موقعیت ضعیف‌تری قرار خواهد داد.

سایت الف نوشت: همان‌طور که یکی از دیپلوماتهای نزدیک به تیم مذاکره‌کننده گفته، نظام، همکاری نهایی با آژانس را به بعد از توافق موکول کرده است. به بیان ساده‌تر این آخرین برگ ایران در مقابل غرب است. که اگر به آن عمل کند تمام خواسته‌های غرب را به اجرا گذاشته و هیچ امتیازی برای روز مبادا (روزی که به توافق نرسند) در اختیار نخواهد داشت.

سایت احمد توکلی افزود: در این وضعیت به نظر می‌رسد تمدید توافق ژنو بیش از آن‌که به نفع ایران باشد، به نفع طرف مقابل است. امروز در شرایطی قرار داریم که قیمت نفت به پایین‌ترین حد در سالهای اخیر رسیده است. دیگر مانند سه سال قبل اروپا از ایران نفت وارد نمی‌کند و هیچ نگرانی نیز از بابت تأمین انرژی در زمستان پیش رو، احساس نمی‌کند. پس در این شرایط، چه دلیلی دارد که ایران را در همین شرایط نگه ندارد؟ …
سایت الف در پایان نوشت: وقت آن است که نظام به‌طور جدی به گزینه عدم تمدید توافق و یافتن راه‌حل‌های جدید فکر کند یا این‌که حداقل تفکیکی در سیاستهای اعمالی و اعلامی خود داشته باشد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/130f3c53-d6fe-450f-9cbb-78851c408e0f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات