728 x 90

اذيت و آزار زندانيان,زندانیان سیاسی,

صدور حکم اعدام برای زندانی سیاسی هموطن بلوچ ایوب ریگی

-

زابل - سیستان و بلوچستان
زابل - سیستان و بلوچستان
بنا‌ به گزارشهای دریافتی زندانی سیاسی هموطن بلوچ ایوب (ناصر) ریگی پس از چند سال بلاتکلیفی در زندان زاهدان و تبعید به زندان زابل در حالی که در سلول انفرادی و تحت شکنجه بود، حکم اعدام را به وی ابلاغ نمودند. زندانی سیاسی ایوب (ناصر) ریگی که مرداد ماه از زندان مرکزی زاهدان به زندان زابل تبعید شده بود پس از مدتی او را به سلولهای انفرادی بند قرنطینه زندان زابل منتقل کردند. او در سلولهای انفرادی توسط بابایی رئیس مزدور سازمان زندانهای استان و پهلوانی جنایتکار رئیس اطلاعات زندانهای استان سیستان و بلوچستان تحت شکنجه‌های وحشیانه قرار گرفت. این زندانی با کابل مورد شکنجه قرار گرفت و مدتها او را با یک دست از سقف آویزان کردند. در اثر شکنجه‌های وحشیانه پهلوانی ۲ دندان وی شکسته و همچنین در اثر شکنجه‌های غیرانسانی دچار ناراحتی کلیوی حاد شده است.

زندانی سیاسی ایوب ریگی نزدیک به ۴ ماه در سلولهای انفرادی بند قرنطینه زندان زابل تحت شکنجه‌های وحشیانه و غیرانسانی قرار داشت. او از زمانیکه به زندان زابل منتقل شده است از داشتن ملاقات با خانواده و تماس تلفنی محروم بوده است و در حال حاضر ممنوع تماس می‌باشد.

زندانی سیاسی ایوب ریگی زمانی که در سلولهای انفرادی بند قرنطینه زندان زابل بود به وی حکم اعدام را ابلاغ کردند و دژخیمان بابایی و پهلوانی او را تهدید کرده‌اند که به‌زودی وی را اعدام خواهند کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dd0ffe32-1a24-454a-bf8d-05bd4f5d7294"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات