728 x 90

اخبار سوريه,

توضیحات سرهنگ العکیدی در مورد وضعیت نظامی شهر کوبانی سوریه

-

سرهنگ عبدالجبار العکیدی فرمانده سابق شورای نظامی حلب
سرهنگ عبدالجبار العکیدی فرمانده سابق شورای نظامی حلب
تلویزیون الجزیره:
سرهنگ العکیدی فرمانده رزمندگان ارتش آزادی در کوبانی سوریه، وضعیت نظامی این شهر را تشریح می‌کند.

گزارشگر تلویزیون الجزیره که از سمت غربی شهر کوبانی همراه با مدافعان جدید وارد این شهر شده است، تصاویری را از درون این شهر ویران شده ارسال کرده است. او می‌گوید:
ما الآن در غرب شهر کوبانی هستیم، این محل بعد از درگیری رزمندگان کرد با داعش از امنیت بیشتری برخوردار است، اما در مرکز و خصوصاً شرق و جنوب شرقی نبردها هم‌چنان ادامه دارد.

در سمت راست من شمال شهر دیده می‌شود که در آن تانکهای ترکیه مستقر شده‌اند.

رزمندگان که به‌تازگی به این شهر وارد شدند، در تمامی نقاط درگیری تقسیم شدند و قرار است به‌زودی تمامی گردانهای رزمی اتاق عملیات مشترکی را در درون شهر تشکیل دهند و با ورود نیروهای تازه نفس که قرار است تعداد آنها در روزهای آینده افزایش یابد تعادل‌قوا در جنگ علیه داعش تغییر می‌کند.

هم‌اکنون با سرهنگ عبدالجبار العکیدی، فرمانده رزمندگان ارتش آزادی از درون شهر کوبانی تماس بر قرار کرده‌ایم.

سرهنگ وضعیت شهر را در حال حاضر چگونه ارزیابی می‌کنید؟

سرهنگ العکیدی: در دو روز گذشته مدافعان شهر با داعش که سعی دارند با استفاده از خودروهای بمب‌گذاری شده و عملیات انتحاری، پیشروی کنند، درگیریها ادامه داشته است. اما مدافعان شهر جلوی پیشروی آنها را سد کرده‌اند و کم کم تلاش می‌کنند مواضع خود را در شهر مستحکمتر کنند. ما فقط با داعش تنها در کوبانی درگیر نیستیم، به یاری خدا قصد داریم این گروه را در کل سوریه ریشه‌کن کنیم.

گزارشگر الجزیره: چه تمهیداتی برای هماهنگی و کار مشترک با نیروهای کردی که تازه وارد شهر شده‌اند در نظر گرفته‌اید؟

سرهنگ العکیدی: ما به همراه دیگر فرماندهانی که از قبل در شهر حضور داشتند اتاق عملیات مشترکی را تشکیل داده‌ایم که انشاء الله قرار است برادران کردمان نیز به آن ملحق شوند تا در کنار هم بتوانیم هر چه سریعتر دشمن را شکست دهیم.

گزارشگر الجزیره: آیا قرار است نیروهای جدید دیگری از رزمندگان برای کمک به کوبانی وارد شهر شوند؟

سرهنگ العکیدی: این بستگی به تشخیص اتاق عملیات دارد، طبعاً اگر نیاز به نیروی بیشتر داشته باشیم، انقلابیون و رزمندگان سوری آماده شرکت در این جنگ هستند. اما با برآورد ما و با توجه به وسعت منطقه و گلوله‌باران دائمی شهر توسط داعش، تراکم بیش از اندازه موجب تلفات شده و به ضد خودش تبدیل می‌شود.

اما با پیشروی در شهر و گرفتن مناطق جدید تعداد مدافعان شهر را افزایش می‌دهیم.

گزارشگر الجزیره: الآن رزمندگان آزادی در درون شهر دقیقاً چند نفر هستند؟ و چه تعدادی قرار است در آینده به این شهر وارد شوند؟

سرهنگ العکیدی: رزمندگان موجود در شهر با ما که وارد شدیم هم‌اکنون 320نفر هستند. از طرفی فرماندهان پیشمرگه به شهر وارد شدند و با بررسی دقیق اوضاع نیروها و تجهیزات لازم را وارد کردند.

گزارشگر الجزیره: در رابطه با تشکیل اتاق عملیات مشترک، در نهایت چه کسی قرار است فرمانده صحنه کوبانی باشد؟

سرهنگ العکیدی: تمام فرماندهان نظامی حاضرند، خود من هم حضور دارم، قرار است تمامی گردانها در کنار و با همفکری عملیات را پیش ببرند و اصلاً این فضا تا کنون وجود نداشته که فرمانده چه کسی است و چه کسی باید فرمان را اجرا کند. قرار است همه کارها بر اساس روح همکاری و تعاون برای پیروزی هر چه سریعتر انجام شود. اما تابحال در مورد پشتیبانی هوایی ائتلاف هیچ هماهنگی با ما انجام نگرفته است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e13cb0b4-f135-4763-916d-67e8e9bbfb3f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات