728 x 90

روز جهانى كارگر,

وحشت از اعتراض کارگران و لشکر بیکاران در آستانه روز جهانی کارگر

-

اعتراض کارگران لومینیوم المهدی- بندرعباس
اعتراض کارگران لومینیوم المهدی- بندرعباس
خامنه‌ای در آستانهٴ روز جهانی کارگر عده‌یی رو تحت نام کارگر دور خودش جمع کرد و با دجالیت سنگ کارگران و جوانان را به سینه زد، از جمله در قسمتی از حرفهایش در مورد جوانان در جنگ و دعوا با باند رقیب که همه چیز را مشروط به برجام کردند، موشکهای نم کشیده نظام را به رخ کشید و گفت: «چرا به جوانان مراجعه نمی‌کنید، چرا به این ذهنهای خلاق مراجعه نمی‌کنید، چرا از اینها کمک نمی‌گیرید». (شبکه خبر رژیم8اردیبهشت95)

البته علت این دجالگری مشخص است، وحشت از نیروی انفجاری جوانان. از این دجالگری رسوا بگذریم و به بخش دیگری از صحبتهای خامنه‌ای در رابطه با رویکرد کارگران با نظام آخوندی بپردازیم: «ایشان با اشاره به وفاداری و ثبات قدم جامعه کارگری نسبت به انقلاب و نظام اسلامی در طول ۳۷ سال گذشته خاطرنشان کردند: با وجود مشکلات معیشتی، کارگران هیچ‌گاه به تبلیغات ضدانقلاب اعتنا نکردند و در مقابل نظام نایستادند بلکه همواره مدافع نظام اسلامی بوده‌اند». (همان منبع)

طرح این سؤال البته که بسیار مضحک است ولی آیا واقعاً این طور است؟ پاسخ این سؤال سراغ را خود کارگران می‌دهند. تنها کافی است به تیتر برخی از اخبار اعتراضات کارگری تنها طی یک هفته گذشته آن هم با توجه به سانسوری که رژیم اعمال می‌کند، توجه کنید:
ادامه اعتصاب و اعتراض کارکنان و کارگران شهرداری شهرستان نالوس

اعتراضات کارگران و کارکنان شرکت صدر فولاد لرستان، کارخانهٴ قند نقده و کارخانهٴ سیمان مسجد سلیمان.

اعتراضات کارگران اخراجی واحد پتروشیمی کارون در بندر ماهشهر و تجمع اعتراضی کارکنان و کارگران پیمانی پتروشیمی ایلام

ادامه تجمع اعتراضی چند هزار تن از رانندگان خودروهای سنگین در بندرعباس

اعتصاب کارگران معدن چشمه پودنه در شهرستان کوهبنان کرمان

اعتراضات کارگران کارخانه آلومینیوم المهدی در بندر عباس

اعترضات کارگران پیرانشهر و بستن جادهٴ مرزی در این اعتراضات

تجمعات اعتراضی کارگران شرکت تولیدی لبنیات تک بهار، کارگران شهرداری، کارگران نوشابه‌سازی زمزم در کرمانشاه

تجمع اعتراضی کارگران شرکت شاهو نگین پاوه و کارکنان شرکت تعاونی بسته‌بندی مواد غذایی هرسین

واقعیت این است که آنچه که فوقا آمد تنها گوشه‌یی از اعتراضات کارگران میهنمان طی یک هفته گذشته بود. اعتراضاتی که نقش کارگران جوان در آن برجسته است. البته روشن است که که لشکر جوانان بیکار به‌ویژه فارغ‌التحصیلان بیکار، بسا عظیم‌تر و اتحاد آنها با کارگران به جان آمده میهنمان، آن هم در آستانهٴ روز جهانی کارگر، برای رژیم بسیار خطرناکتر است. مسأله‌ای که سراپای رژیم از آن وحشت دارند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cc707c8d-ac26-4438-8bef-a2e62386e52d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات