728 x 90

سخنان مسعود رجوی درباره اعلام ریاست‌جمهوری مریم رجوی در شهریور ۱۳۷۲

مسعود رجوی - رهبر مقاومت ایران
مسعود رجوی - رهبر مقاومت ایران


مسعود رجوی ـ شهریور۷۲
مصوبه ۶/۶/۱۳72 شورای ملی مقاومت ایران
ماده 7 اصلاحی، منضم، به فصل اول برنامه دولت موقت جمهوری دموکراتیک اسلامی ایران.
مصوبه به اتفاق آراء اعضاء حاضر در اجلاسیه شورا، تصویب شد،

مقام ریاست‌جمهوری دموکراتیک اسلامی ایران برعهده خانم مریم رجوی خواهد بود.
1. تعیین زمان مناسب اعلام این مصوبه برعهده مسئول شوراست،
2. به‌محض تصدی ریاست‌جمهوری در ایران خانم مریم رجوی از کلیه مسئولیتهای سازمانی خود، استعفا خواهد کرد.
3. دوره ریاست‌جمهوری ایشان، پس از تصویب ریاست‌جمهوری جدید، در مجلس مؤسسان، و قانونگذاری ملی و انتخاب رئیس‌جمهوری جدید ایران پایان می‌یابد.
بر ملت، بر مردم ایران بر تاریخ ایران، بر مقاومت ایران و بر ارتش آزادی‌ستان مبارک باد.
و به این ترتیب، تمام رزم و رنجها، و آتش و خون، و مجاهدت نسلی که از آغاز به حق نسل انقلاب، نسل وفا، و نسل حقیقت و ایمان نام گرفت و از 30خرداد 1360، صد صد و هزار هزار، در راه آزادی، بر تیرکهای اعدام و بر طنابهای دار و بر تختهای شکنجه بوسه زد، امروز بر عالی‌ترین شاخسار تکاملی‌اش به بار می‌نشیند. مبارک باشد.
و شما، رزم آوران آزادی و مجاهدان آزادی ستان، از امروز وظیفه بزرگ، خطیر و تاریخی خود را تک به تک درک می‌کنید. بایستی امانت بزرگ ملت ایران، رئیس‌جمهور دموکراتیک اسلامی ایران را ولو با چنگ و ناخن و دندان به تهران برسانید.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ

مسعود رجوی ـ مهر ۷۲
در سی مهر پرواز سیمرغ رهایی مردم ایران بر همه شما مبارک باد و امروز ما به‌نمایندگی از سوی مردم و مقاومت ایران، و از سوی ارتش آزادیبخش ملی در مجاورت مرزهای ایران به جهان می‌گوییم که:
1. انتخاب رئیس‌جمهور مقاومت مریم رجوی در رأس شورای ملی مقاومت ایران... ... مبین بلوغ سیاسی تنها آلترناتیو دموکراتیک برای رژیم ضدانسانی خمینی و حاکی از حتمیت سرنگونی این رژیم توسط ارتش آزادیبخش ملی ا‌ست.
2. رئیس‌جمهور مریم رجوی مبین آرمانهای اکثریت قریب به اتفاق مردم ایران برای نیل به آزادی و رهایی و مبشر صلح و دوستی و پیشرفت اقتصادی و اجتماعی ایران فردا است.
3. دیکتاتوری مذهبی و تروریستی حاکم بر ایران، دیکتاتوری مذهبی و تروریستی حاکم بر ایران، از نظر مردم ایران، واجد هیچ مشروعیتی نیست و سرنگونی آن توسط ارتش آزادیبخش ملی ایران، مبرمترین خواست تمام مردم ایران است
4. بقایای خمینی در ایران منبع اصلی تنش و ترور و صدور ارتجاع و تهدید اصلی صلح و آرامش در این منطقه از جهان هستند. بحرانهای مختلف اقتصادی و اجتماعی و تضادهای جوشان درونی این رژیم، پیوسته آن‌را به‌سوی سرکوب و تروریسم هر چه بیشتر پیش می‌برد تا روزی که به‌طور قطع و مسلم توسط ارتش آزادیبخش ملی این بازوی استوار و پر اقتدار خلق قهرمان ایران سرنگون و ریشه‌کن شود.
5. کرسی ایران در ملل‌متحد از آن مردم و شورای ملی مقاومت ایران است. شورای امنیت ملل‌متحد می‌باید تحریم نفتی و تسلیحاتی این دیکتاتوری مذهبی و تروریستی را در دستور کار خود بگذارد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ

مسعود رجوی ـ شهریور ۷۲
وقتی که روز اول، مریم به‌عنوان مسئول اول معرفی شد، من که گفتم تبارک الله احسن الخالقین، و در نوروز 69، تمام سال 68 را در یک کلام خلاصه کردم که: خمینی مرد و مجاهدین از مریم و با مریم دوباره متولد شدند.

حالا هم فقط دعا می‌کنم که خدایا، با این رئیس‌جمهور و ارتش آزادی‌ستانش، ملت ایران را هر چه سریعتر از شر بقایای خمینی نجات بده، خدایا از این رئیس‌جمهور و با این رئیس‌جمهور ملت ایران حیات و تولد دوباره پیدا کنند.

خدایا بعد از این همه سرخی و سرخ‌فامی و خون، ایران را مثل پرچمش، سپید و سبز کن و انک مجیب الدعوات و قاضی الحاجات. خدایا این سرچشمه فزایندگی و خرمی و سرسبزی و رویانی را، این سرچشمه پاکیزگی مجاهدین و این سبز و سپید مجسم ایدئولوژیکی را به سرچشمه نعمت و ثروت و خیر و رحمت برای تمام مردم ایران تبدیل کن. انا اعطیناک الکوثر، فصل لربک وانحر، ان شانئک هوالابتر

خدایا به عزت و جلال خودت، به حق خون شهیدان و درد و رنج خون شهیدان، رئیس‌جمهور حقه آنها را در کنف حمایت و حفاظت خودت بگیر و او را در مسئولیت خطیرش مدد و یاری کن. والله خیر حافظا و هو الرحم الراحمین، و ادخلنا فی رحمتک و انت الرحم الراحمین و برحمتک یا ارحم راحمین.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

مسعود رجوی ـ شهریور ۷۲
برای این‌که دشمنمان را خرد کنیم، اضدادمان را کنار بزنیم. پیشروی خودمان را هموار کنیم و بعد جهش کنیم، اگر این حرف در مقابله با رژیم درست است، یک کار مهمتر و مهمترین نسبت به همه آنها معرفی رئیس‌جمهور مقاومت است
این نیاز جدی ماست، ما که نیامده‌ایم برای شوخی یا مانور سیاسی. آمده‌ایم به قطع و یقین بنای ارتجاع را داغان کنیم

ــــــــــــــــــــــــــــــــ

مسعود رجوی ۳۰خرداد ۷۶
- در هر حال آنچه که مریم و مجاهدین در این پهنه رودرروی ارتجاع زن‌ستیز خمینی بنیاد گذاشتند، یک تجربه پیشتاز تاریخی است که ترجیح می‌دهیم قرن آینده درباره آن بیشتر صحبت کند.
بله، در اوج مبارزه مسلحانه انقلابی در چارچوب ارتش آزادیبخش ملی، باب برترین جهاد یعنی ”جهاد اکبر“ هم با دنیای وحشی جنسیت و استثمار جنسی که وجه ممیزه ارتجاع سبع آخوندی است گشوده شد: مجاهدین کلید رهایی را، از مریم و با مریم، پیدا کردند. و اکنون این مظهر تکامل و اصالت مبارزه و مقاومت ملت ما و تبلور اراده ملی، در سیمای رشیدترین فرزندان ملت، و طلایه‌داران این مقاومت است.
برپا دارندگان آتشها و برافروزندگان شعله‌های فروزان آزادگی و عزت ایران و ایرانی در تاریک‌ترین ادوار تاریخ.
شعله‌های سرکش آگاهی و فداکاری، و مظاهر چیره شدن فرزند انسان بر جبر کور و فروکشنده!
.. اما در گل بالاترین شاخسار این هم تبلور درخشان ارزشهای انسانی خلق شده در کوران این مقاومت میهنی؛
ثمره فرخنده همه کشاکشها و رزم و رنج و خون و فدا؛ سیمای مجسم ایران فردا، مهر تابان آزادی و مظهر ناب پاکبازی و مسئولیت شناسی انسانی است، در رأس یگانه جایگزین مردم‌سالار؛ شورای ملی مقاومت ایران. و این پاسخ فرهنگی و تاریخی و ایدئولوژیکی مردم و مقاومت ایران است به ارتجاع ضدانسانی و زن‌ستیز خمینی،
کارآمدترین سلاح استراتژیکی ما در نبرد همه‌جانبه با استبداد مذهبی و مبشر رهایی و اعتلای زن و مرد ایرانی! بله رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران که بردوش شیران ارتش آزادی، ولو با چنگ و ناخن دندان، او را به تهران خواهیم رساند

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

مسعود رجوی ۲۳اردیبهشت ۷۸
... . نمی‌شود که تا به ابد ملتی را اسیر نگه داشت، و جلوی تابش خورشید را گرفت. همین مجاهدین و همین مقاومت، به‌عنوان عامل تعیین‌کننده تا کنون، با پرداخت سنگین‌ترین بهای خونین عامل تعیین‌کننده‌یی هستند که وضعیت دشمن را به این نقطه رسانده‌اند، و تعهد و مسئولیتشان این ‌است که آن را تابه پایان پیش ببرند. تا سرنگون کردن رژیم آخوندی در تمامیتش و تا استقرار مهر تابان آزادی مردم ایران در پایتخت شیروخورشید. این تعهد ماست و این مسئولیت ماست در برابر خدا و خلق. گفتیم و تکرار می‌کنیم که به هر قیمتی این تعهد را ولو با چنگ و ناخن و دندان و با عبور از هر مانع و تنگه و کوه و دشت و دریایی به پایان خواهیم رساند. خونها و نفسهای همه ما فدیه چنین تعهدیست و به‌خوبی به چیزی که می‌گوییم و به قیمتش؛ به تعهدی که می‌دهیم و قیمتش و به فراز و نشیبهایش و به الزاماتش آگاهی و وقوف داریم این را نه در ابتدای راه که در انتهاش پس از عبور از 7 دریای خون و انبوه توطئه‌های لاینقطع دشمنمان اعلام می‌کنیم بنابراین فوق‌العاده جدیست این یک رویارویی تاریخی‌ است که طی آن وجود و لاوجود ایران و ایرانی تعیین‌تکلیف خواهد شد بله و چنان‌که گفتید ما برایش حاضر و آماده‌ایم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/29501c66-a38c-49db-a464-0d7439ccc466"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات