728 x 90

اختلافات سیاسی در ایران,

در تنگنای فتنه و سیلی‌های پیاپی از درون و بیرون

-

سران رژیم آخوندی
سران رژیم آخوندی
صدای آه و ناله هم‌چنان از همه جای رژیم به گوش می‌رسد و هر روز بالاتر می‌گیرد. از اظهارات امام جمعه‌های خامنه‌ای در سراسر کشور، تا تلویزیون رژیم که در ساعتهای مختلف و در قالب برنامه‌های گوناگون ابراز نگرانی می‌کند. از اظهارات معاون وزیر خارجه رژیم، تا سخنگوی وزارت‌خارجه آخوندها و تا محمد جواد لاریجانی، تئوریسین اعدام و شکنجه و نقض حقوق‌بشر در دستگاه قضایی رژیم، همه با بیانهای مختلف وحشت شدیدی را ابراز می‌کنند.

اگر تا کنون بخش عمده سوز و گدازها به‌خاطر دریافت سیلی‌های بین‌اللملی و منطقه‌یی بود این روزها ناله به‌خاطر کشکمش‌های باندی در درون رژیم بر سر مسائل مختلف نیز به همان اندازه بالا گرفته و رسانه‌های آخوندی را پرکرده است. این وضعیت در نمایش جمعهٴ (25مهر) تهران برجسته بود. آخوند احمد خاتمی در قبال فتنه 88 و استمرار آن به زبان دجالگرانهٴ آخوندی آه و ناله کرد که «در روز عاشورا تهران را به میدان جنگ تبدیل کردند و به امام توهینها کردند». وحشت او از سر برداشتن قیام بزرگ مردمی آن‌قدر زیاد بود که نتوانست آن را با دجالگریهای آخوندی بپوشاند و اذعان کرد که چنین قیامی در تقدیر است. به همین دلیل او برای آرام کردن دل دلواپسان و ریزشیها گفت: «حماسه‌سازان دوباره نخواهند گذاشت قلیلی از فتنه‌گران میدان‌داری کنند و با تمام وجود در مقابلشان خواهند ایستاد». اما اگر از این آخوند هراسان سؤال شود اگر چنان که می‌گویی فتنه‌گران عده‌یی قلیلند پس این همه وحشت و این خط‌ و نشان کشیدنهای عصبی چیست؟ البته هیچ جوابی ندارد. اما او در خلال این ابراز نگرانی، وعدهٴ یک تسویه‌حساب باندی را هم داد که قابل‌توجه است، آنجا که گفت کسانی که می‌خواهند از فتنه «قبح زدایی کنند» بدانند که سرسپاران ولایت «با تمام وجود در مقابلشان خواهند ایستاد».

وجه دیگر آه و ناله‌ها که ناشی از سیلیهای منطقه‌یی است درست بلافاصله پس از ابراز نگرانی از قیام در اظهارات امام جمعهٴ نمره موقت رژیم ظاهر می‌شود آنجا که خاتمی در حمله به دولت عربستان سعودی به‌خاطر این‌که وزیر خارجه آن، رژیم ولایت‌فقیه را بخشی از مشکل منطقه توصیف کرده بود و تلویحاً به هدف قرار گرفتن نهایی این رژیم در تحولات منطقه‌یی اشاره کرده بود، عنان از کف داد و با عبارت سخیفی مانند این‌که عربستان «دست پیش را گرفته» یا این‌که به‌خاطر سرنگون نشدن بشار اسد «عقده‌یی» شده واکنش نشان داد و پارس خوابیده کرد. لحن و نوع عباراتی که خاتمی به‌کار برد میزان سوزش ولی‌فقیه را از این ضربات، به نمایش می‌گذارد.

سنگینی ضربه وارده از سوی وزیر خارجه عربستان آنجا آشکار می‌شود که امیر عبدالهیان معاون وزارت‌خارجه رژیم آخوندی از باند رفسنجانی ـ روحانی هم در تلویزیون رژیم همین ناله‌ها را تکرار کرد و سخنان وزیر خارجه عربستان را «ضد ایرانی» و «در تعارض با مذاکرات دیپلوماتیک دو کشور» توصیف کرد.

آخوند سعیدی، نمایندهٴ خامنه‌ای در سپاه پاسداران هم با این‌ بیان که «آمریکا همه فرقه‌های اسلامی را به‌جان هم انداخته» و «غرب به‌دنبال جنگ نیابتی است تا کشورهایی هم‌چون عربستان، قطر و ترکیه به‌جای آمریکا به آتش‌افروزی بپردازند» وحشت رژیم از تحولات منطقه و ائتلاف به وجود آمده که تماماً به زیان رژیم پیش می‌رود، ابراز کرد.

نمایندهٴ خامنه‌ای در نمایش جمعهٴ تبریز آخوند مجتهد شبستری نیز همین وحشت را آشکار کرد و گفت: «اگر دولت ترکیه به سیاست دو‌گانه خود ادامه دهد لازم است (نظام) در روابطش با این کشور تجدیدنظر کند».

اظهارات پر سوز و گداز محمد جواد لاریجانی در مورد گزارش گزارشگر حقوق‌بشر ملل‌متحد علیه رژیم و این‌که «قوه قضاییه» رژیم «سیبل تهاجمات بین‌المللی» قرار گرفته نیز ناشی از سوزش یک سیلی بین‌المللی دیگر است.

علت این وضعیت وخیم و در گل ماندن نظام ولایت را علی آقا محمدی مهرهٴ باند ولایت و عامل با سابقه صدور تروریسم رژیم و مسؤل قبلی پرونده عراق، چنین توصیف کرده است: «از یک شیب تندی می‌خواستیم رد بشویم این ماشین نکشیده، این شیب سه تا مسأله است» تهدیدات (داخلی)، تحریم خارجی، تهدید خارجی.

بیان این مهرهٴ رژیم توصیف جامع و کوتاهی از در گل‌ماندگی رژیم و در محاصره بحرانهای همه‌جانبه است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a2b8eb33-65a4-49d6-a773-45de47793615"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات