728 x 90

اخبار سوريه,اخبار امريكا,دخالتهای ایران,

سوزان رایس همکاری با رژیم ایران برای مقابله با داعش را رد کرد

-

سوزان رایس
سوزان رایس
وی که با تلویزیون ان.بی.سی.مصاحبه می‌کرد، گفت: بر سر هیچ‌یک از جنبه‌های جنگ علیه داعش ما در هماهنگی یا مشاورهٴ مستقیم با (رژیم) ایران نیستیم.
مشاور امنیت ملی آمریکا درباره مطرح‌شدن این موضوع در مذاکرات هسته‌یی با رژیم، تصریح کرد: در حاشیهٴ مذاکرات اتمی، گفتگوهای غیررسمی درباره برخی از مسائل منطقه‌یی داشته‌ایم. ولی هیچ هماهنگی و همکاری بر سر کارزار ضدداعش وجود ندارد.
سوزان رایس در بخش دیگری از این مصاحبه، گفت: نیروهای عراقی  طی سالها تحلیل رفتند، چرا که مالکی نخست‌وزیر سابق با شیوه بسیار فرقه‌گرایانه‌یی حکومت می‌کرد و ارتش عراق را به ارتش بخشی از عراق و نه همهٴ عراق تبدیل نمود؛ بسیاری از تجهیزات و آموزش‌ها هدر رفت. ما برای بازسازی این توانایی، راه درازی را با دولت جدید عراق در پیش داریم.
مشاور امنیت ملی آمریکا، اضافه کرد: ترکیه متعهد شده که در وهلهٴ اول به آمریکا و شرکای ما اجازه بدهد از پایگاهها و زمینهای آن برای آموزش نیروهای اپوزیسیون مدره سوریه استفاده کنند. این یک تعهد جدید است و آنها در این رابطه به عربستان می‌پیوندند..
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c449499a-d291-456e-94e8-12cc14b4ad75"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات