728 x 90

اختلافات سیاسی در ایران,

”خواص بی‌بصیرت“ ! یا کشیدن فرش از زیر پای ولایت!

-

خواص نظام ولایت
خواص نظام ولایت
رسانه‌ها و مهره‌های باند خامنه‌ای حملات خود را علیه دولت روحانی به‌خصوص ظریف وزیرخارجه او تشدید کرده‌اند از جمله کیهان خامنه‌ای (16مهر93) در یادداشت روز خود باند رفسنجانی- روحانی را زیرضرب برده و سیاست و ثروت آنان را با ابوموسی اشعری مقایسه کرده است.
ضمنا کیهان ولی‌فقیه یک انتقاد هم از باند خامنه‌ای کرده است که چرا عنوان ”خواص بی‌بصیرت“ را در مورد عناصری مانند رفسنجانی و شرکا به کار می‌برند. زیرا از نظراین روزنامه اتفاقاً این ”خواص“ خیلی هم با بصیرت هستند وبا ”بصیرت کامل خطوط ولی امرمسلمین“ را نه تنها اجرا نمی‌کنند، بلکه با آن مخالفت هم می‌کنند.
کیهان خامنه‌ای ضمن شرح مختصری از سوابق و مناصب ابوموسی اشعری این نظریه را رد می‌کند که او ”از جمله خواص ساده‌لوح و بی‌بصیرت بود“
بلکه او آگاهانه و از سر ”بصیرت“ و به‌خاطر حفظ اموال و...، در حکمیت، حکومت علی را رد کرد.
صرف‌نظر از صحت ‌و سقم اظهارنظر کیهان خامنه‌ای، ورود کیهان به ماجرای ابوموسی اشعری و رد نظریه ”بی بصیرتی و ساده‌لوحی او“ مقدمه‌يی است تا با استناد به حرفهای خمینی، ثروت و قدرت عناصری از باند رفسنجانی- روحانی و مشخصاً شخص رفسنجانی را البته بدون این‌که به صراحت از رفسنجانی نام ببرد زیرضرب بگیرد و حرفهای گذشته خمینی را خرج شلاق‌ کش کردن او کند چرا که خمینی در مورد این خواص گفته است: «خدا نیاورد آن روزی را که سیاست ما و سیاست مسئولان کشور ما، روی آوردن به حمایت از سرمایه‌دارها شوند»..
از نظر این روزنامه‌ این خواص در برخورداری از ”مواهب و امکانات نظام“ سهم زیادی برده‌اند، ”مفت خورده‌اند و نق زده‌اند“ ، پس باید حساب پس بدهند و ”چرا نباید دستی از آستین همت مسئولان محترم بیرون بیاید؟! نگاهها فقط به دولت نباشد. مگر مجلس، دستگاه قضایی و مراکز عریض و طویل نظارتی و... در این میان چه اقدام قابل‌توجه - که هیچ بلکه- قابل اشاره‌یی انجام داده‌اند؟!“ (کیهان16مهر)
در تعریف جدیدی که باند خامنه‌ای از این خواص ارائه می‌کند، یکی از مصادیق آن ظریف وزیرخارجه رژیم است با آنچه وی در شورای روابط خارجی آمریکا گفت و «بقای دولت روحانی را وابسته به نوع رفتار طرف مقابل (آمریکاییها) در مذاکرات هسته‌یی دانست!» (خبرگزاری تسنیم16مهر)
ارگان بسیج (روزنامه جوان 15مهر93) نیز به یکی دیگر از این خواص (علی مطهری) می تازد که: ”همانگونه که از سابقه مطهری پیداست اظهارات جنجالی وی، فاقد هر گونه ارزش تعمق و پاسخگویی اساسی است، آیا نباید از مطهری پرسید که در حال ریختن آب به آسیاب چه کسی است؟“
رسانه دیگر باند خامنه‌ای تحت عنوان ”شلیک ظریف به استقلال روحانی“ نمونه دیگری از این بی‌بصیرتیها و شاید هم بابصیرتیها را زیرضرب می‌گیرد و می‌نویسد: ”آنچه ظریف گفت ـ فارغ از اثرات مخرب آن بر نظام ـ الگوی محاسباتی آمریکا در نحوه مواجهه با ایران را نیز تقویت می‌کند“. و ”به نظر می‌رسد فرمولی که آقای ظریف در مذاکرات هسته‌یی دنبال می‌کند؛ برای دولت روحانی دردسرساز خواهد بود“ (وطن امروز15مهر93)
شدت و حدت گرفتن تضادهای درونی رژیم در شرایطی که تعادل قوای جهانی و منطقه‌یی کاملاً برخلاف منافع این رژیم است، نشانه اوضاع خراب و درهم ریخته داخلی آن هم می‌باشد. زیرا در شرایطی که می‌رود که رژیم بسیاری از دستاوردهای باد آورده را از دست بدهد، مصلحت نظام آخوندی حکم می‌کرد که برای یک مقطع هم که شده جنگ و جدال باندی فروکش کند، اما با این حال گرگها همدیگر را پاره می‌کنند.
در حالی که مذاکره‌کنندگان هسته‌یی رژیم، برای شرکت در مذاکرات وین چمدانها رامی بندند، پیش برنده اصلی مذاکرات یعنی جواد ظریف مستمراً زیرضرب باند ولایت قرار دارد و از نظر باند خامنه‌ای استقلال روحانی نیز به‌خاطر عملکرد او مورد ”شلیک“ قرار گرفته است.
جنگ و دعواهای این روزهای باندهای درونی رژیم مصداق کسانی است که به دست خود خانه‌های خود را خراب می‌کنند و نشانگر بن‌بست لاینحل نظام در همه زمینه‌هاست.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0de081d9-94f6-4a3d-9a9e-0a7cc9e305cf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات