728 x 90

عراق حقوق بشر,اخبار عراق,اخبار سوريه,

گزارش دفتر کمیسر عالی حقوق‌بشر ملل‌متحد و یونامی در مورد جنایات داعش و نیروهای امنیتی عراق

-

گزارش دفتر کمیسر عالی حقوق‌بشر ملل‌متحد و یونامی در مورد جنایات داعش و نیروهای امنیتی عراق
گزارش دفتر کمیسر عالی حقوق‌بشر ملل‌متحد و یونامی در مورد جنایات داعش و نیروهای امنیتی عراق
دفتر کمیسر عالی حقوق‌بشر ملل‌متحد و یونامی طی گزارشی درباره حفاظت از غیرنظامیان در درگیریهای عراق به جنایتها و موارد متعدد نقض حقوق‌بشر توسط گروه وحشی داعش و نیز نیروهای امنیتی عراق و شبه‌نظامیان وابسته به رژیم آخوندی پرداخته‌اند.

در قسمتی از این گزارش که مقطع زمانی بین 6 ژوئیه و 10سپتامبر را در برمی‌گیرد، آمده است،

یونامی و کمیساریای عالی حقوق‌بشر گزارش‌هایی از نقض جدی قانون انسان‌دوستانهٴ بین‌المللی و نقض فاحش حقوق‌بشر توسط داعش و گروه‌های وابسته به آن دریافت کرده‌اند؛ به‌نظر می‌رسد این اعمال، نهادینه و گسترده باشند. از جمله حملاتی که مستقیماً غیرنظامیان یا اماکن غیرنظامی را هدف قرار می‌دهد، و نیز اعدام و کشتارهای طراحی شده غیرنظامیان، آدم‌ربایی، تجاوز و خشونتهای دیگر علیه زنان و کودکان، تخریب اماکن مذهبی و سلب آزادیهای بنیادین.

بنا‌ به این گزارش، اقلیتهای قومی و مذهبی عراق هم‌چون ترکمن‌ها، مسیحیان و ایزدیها به‌طور خاص تحت تأثیر این شرایط قرار گرفته‌اند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است، یونامی و کمیساریا همچنین گزارش‌هایی از نقض‌های جدی قانون انسان‌دوستانهٴ بین‌المللی و نقض فاحش قانون حقوق‌بشر بین‌المللی توسط نیروهای امنیتی عراق و گروه‌های مسلح وابسته به آن در همین مدت دریافت کرده‌اند.

گزارش سازمان ملل به چند نمونه از جنایتهای گروه عصائب وابسته به رژیم ایران اشاره کرده و از جمله می‌نویسد: در 31 ژوئیه گزارش شد که اجساد 15 مرد توسط گروه مسلح عصائب اعدام شده و از تیرهای چراغ برق شهر بعقوبه آویزان شده‌اند. روز 27 ژوئیه یک منبع دیگر در این منطقه، 4 جسد را مشاهده کرد که در بعقوبه... از تیرهای چراغ برق آویزان شده بودند.

گزارش مشترک دفتر کمیسر عالی حقوق‌بشر ملل‌متحد و یونامی همچنین می‌افزاید، سه فرد در مصاحبه با یونامی و کمیساریا گفتند، روز 20 ژوئیه ارتش عراق و عصائب با استفاده از چاقو، 17-18 سنی را در Nofal در مقدادیه دیالی به‌قتل رساندند.

این گزارش همچنین از 5 مسجد سنی‌ها در مناطق منصوریه و مقدادیه استان دیالی نام می‌برد که توسط شبه‌نظامیان عصائب از بین رفته است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f7990517-a546-4dc8-9347-0d8ac91a0a41"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات