728 x 90

-

سقوط هواپیماهای ایران رهاورد ولایت‌فقیه

-

قربانیان هواپیمای شرکت ایران 140 که در نزدیکی فرودگاه مهرآباد سقوط کرده است
قربانیان هواپیمای شرکت ایران 140 که در نزدیکی فرودگاه مهرآباد سقوط کرده است
خامنه‌ای در خرداد 92 در سخنانی شیادانه از پیشرفتهای علمی حرف زد و گفت: ”مراکز سنجش جهانی درباره ایران، قضاوت می‌کنند که رشد پیشرفت علمی او و شتاب پیشرفت علمی، یازده برابر متوسط دنیاست. این چیز کمیه؟ مراکز سنجش علمی پیش‌بینی می‌کنند که تا چند سال دیگر، تا سال2017، ایران در رتبه چهارم علمی قرار می‌گیره، این چیز کوچکی است؟“ ...

اما واقعیت چیست؟
به‌عنوان یک نمونه از پیشرفتهای این رژیم، وضعیت هواپیمایی آن را بررسی می‌کنیم:
19مرداد 1393: سقوط هواپیمای ایران 140 در کنار فرودگاه مهرآباد. 48 هموطن جان باختند.

13اسفند 1392: سقوط یک فروند فالکن 20 سازمان هواپیمایی کشوری در آب‌های خلیج‌فارس

19 دی 1389 سقوط یک فروند بوئینگ 727 متعلق به شرکت ایران ایر در نزدیکی ارومیه. در این سانحه 77 هموطن جان باختند.

31شهریور 1388: سقوط یک فروند هواپیمای نظامی ایلیوشین 76 دارای سیستم آواکس در حین مانور هوایی در جنوب قرچک ورامین.

دوم مرداد 1388: پرواز شماره 1525 هواپیمایی آریاتور در فرودگاه مشهد در نتیجه باز نشدن چرخ جلو و اشکال در چرخ‌های عقب در هنگام فرود از باند خارج شد و به دیوار فرودگاه برخورد کرد.

24تیر 1388: سقوط هواپیمای مسافربری توپولف تی‌یو 154 متعلق به شرکت هواپیمایی کاسپین که عازم ارمنستان بود.

بر اثر سقوط این هواپیما 168نفر از جمله 45تن از هموطنان ارمنی کشته شدند

27بهمن 1387: سقوط هواپیمای مسافربری ایران -140 در حوالی فرودگاه شاهین شهر اصفهان. پنج سرنشین هواپیما جان باختند.

6آذر 1385: سقوط هواپیمای آنتونوف 74 متعلق به سپاه در فرودگاه مهرآباد، و کشته شدن 36نفر.

10شهریور 1385: سقوط هواپیمای توپولف -154 شرکت ایران ایرتور در فرودگاه مشهد. در این حادثه 28نفر کشته و 50نفر زخمی شدند.

19 دی 1384: سقوط هواپیمای فالکن-20 متعلق به سپاه پاسداران در شمال غرب ایران.

15آذر 1384: سقوط هواپیمای سی-130 ارتش رژیم، بر روی منطقه‌یی مسکونی در تهران، بیش از 110 کشته بر جا گذاشت.

21بهمن 1382: یک فوکر-50 در هنگام فرود آمدن در فرودگاه شارجه به زمین برخورد کرد.

27اردیبهشت1382: سقوط هواپیمای یاک- 40 از شرکت فراز قشم در نزدیکی ساری.

30بهمن 1381: سقوط ایلیوشین-76 متعلق به سپاه رژیم در جنوب شرق ایران.

23بهمن 1380: هواپیمای توپولف-154 شرکت ایران ایرتور در نزدیکی خرم‌آباد با کوه برخورد کرد.

این گوشه‌یی از ارمغان شوم نظام ولایت‌فقیه در زمینه‌ی هواپیمایی در طی 12سال از سال81 تا 93 برای مردم ایران بود. سقوط پیاپی هواپیماها و هر بار جان باختن فوجی از مردم بی‌گناه

نقش سپاه در تخریب زیر ساختهای حمل ونقل هوایی ایران

(سقوط هواپیمای ”ایران 140“ در 19مرداد)
بررسی آخرین سانحه علاوه بر این‌که به‌خوبی ویژگی ضدمردمی رژیم ولایت‌فقیه را نشان می‌دهد و به‌طور خاص نقش سپاه پاسداران را در تخریب زیرساختهای مربوط به حمل و نقل هوایی در ایران برملا می‌کند.

به گفته‌ یکی از متخصصان هوایی، هواپیمایی که صبح یکشنبه در تهران سقوط کرد و جان دهها تن از هموطنان ما را گرفت، از نوع هواپیماهای آنتونف 140 ساخت اوکراین بوده و برای انتقال دام و طیور طراحی شده بود، اما یک شرکت هواپیماسازی سپاه پاسداران موسوم به «هسا» با خرید این هواپیماها و ایجاد تغییرات جزئی، آنها را به هواپیمای مسافربری تبدیل کرده و نام «ایران 140» برآنها گذاشته است.

سقوط‌های پیاپی ”ایران 140“ در این چند سال
جالب است که به اعتراف رسانه‌های رژیم این پنجمین هواپیما از این مدل است که در ایران سقوط می‌کند. که در فهرست بالا که در روزنامه‌های رژیم به چاپ رسیده، تنها سه مورد آن آمده است.

یک مقام هواپیمایی رژیم فاش کرد که هیچ‌شرکتی حاضر نشده هواپیمای «ایران 140» را خریداری کند و به ناچار سپاه پاسداران، یک شرکت هوایی به نام «ایران 140» راه‌اندازی کرد. اغلب هواپیماهای تولیدشده‌ی این شرکت در مراحل آزمایشی سقوط کرده و از بین رفته‌اند.

سال گذشته نیز در اطراف اصفهان یک هواپیما از همین نوع ایران 140، سقوط کرد و همه خدمه آن کشته شدند اما چون مسافر نداشت بازتاب پیدا نکرد. به گفته منابع هواپیمایی رژیم، در دو سال اخیر پنج بار موتورهای این هواپیماها در حالی که حامل مسافر بوده‌اند، در حین پرواز از کار افتاده که ممکن بوده به سقوط هواپیما منجر شود.

چهار سال پیش بازرسانی از ایکائو استفاده از این نوع هواپیما را به‌دلیل استانداردهای پایین، ممنوع اعلام کردند این اقدام به‌خاطر سقوط یک هواپیما از این نوع در حوالی اصفهان بوده است.

دو سال پیش نیز جمعی از مقامات بررسی استاندارد پرواز و سازمان هواپیمایی رژیم، پرواز با این نوع هواپیما را خطرناک دانسته و گفته بودند اگر ایرادها و عیبهای این هواپیماها برطرف نشوند مجوز پرواز مجدداً لغو می‌شود.

یک عضو مجلس ارتجاع به نام خسروی فاش ساخت «از همان ابتدای ساخت این هواپیما در مورد موتور آن «شک و تردیدهای بسیاری» وجود داشت

اتفاقاً همین سانحه سقوط هواپیمای ایران 140 که در 19مرداد امسال اتفاق افتاد، نمونهٴ خوبی است که می‌شود در آن ماهیت ضدمردمی این رژیم و نقش تخریبی و جنایتکارانه‌ای را که در تمامی سیاستهایش به‌خصوص در زمینه خدماتی که رو به مردم است دید. چون همه از نامناسب بودن و خرابی این هواپیما مطلع بوده‌اند. و اصلاً این هواپیما مخصوص پرواز طیور و دام بوده. اما بدون هیچ توجهی به جان مردم هواپیما را به‌عنوان هواپیمای مسافربری به پرواز درآوردند.

احمد خرم، وزیر راه اسبق رژیم درمرداد ماه امسال در گفتگو با روزنامه آرمان ضمن تأکید بر این‌که «‌هواپیمای ایران- ۱۴۰ اجازه پرواز نداشت»، گفته است: «‌به ایرلاینها هم ابلاغ شده که از این هواپیما استفاده نکنند»،

مهرداد لاهوتی نمایندهٴ مجلس رژیم بعد از سقوط این هواپیما می‌گوید به این هواپیما نباید اجازهٴ پرواز داده می‌شد. البته به‌رغم این‌که تا کنون چندین مورد سقوط و آتش گرفتن موتور اتفاق افتاده تا کنون مجلس در مورد پرواز این هواپیماها واکنشی نشان نداده است.

تأیید پرواز، به‌رغم عیب موتور
در اعترافهای که در رسانه‌های رژیم و خبرگزاری حکومتی ایسنا در مورد این سقوط شده بود، معلوم شد که در پرواز قبلی این هواپیما (که از اصفهان به تهران آمده بود) بخش مهندسی زمینی متوجه ضعف موتورهای ملخی ایران ١٤٠ شده بوده و اعلام کرده، که یکی از موتورها مشکل دارد و موتور دیگر هم توان حمل و کشیدن هواپیما رو ندارد. اما این هواپیما را به‌رغم وجود همهٴ این چیزها، برای پرواز به طبس آماده می‌کنند.

باز هم از نکاتی که جنایتکاری متولیان این رژیم را نشان می‌دهد این است که، اصلاً معلوم شده که طراحی اولیه موتور این هواپیما برای هلیکوپتر بوده، اما در اوکراین با ایجاد تغییراتی آن را برای پرواز هواپیما تغییر داده‌اند. و دیگر این‌که این موتور برای پرواز ٥٠ نفر ظرفیت نداشته است و تعداد مسافر در آنتونوف ١٤٠ باید بین ٣٥ تا ٤٠ نفر می‌بوده. همهٴ اینها از یک چیز که در همهٴ سیاستهای این رژیم جاری و ساری هست خبر می‌دهد، و آن این‌که اساس وجود حکومت ولایت‌فقیه و این دار و دستهٴ جنایتکار که انقلاب ایران را سرقت کردند، بر دو محور سوار است. یکی چپاول و غارت مال و داراییهای مردم از هر طریق و هر شیوه. و دیگری حفظ امنیت و بقای خودش به هر قیمت و هزینه. یعنی وقتی موضوع مسائل مردم و ساخت و بهبود زیر ساختهای کشور و ارتقاء آنها مطرح است، از جمله همین وضعیت هواپیمایی، رژیم برای آن هیچ ارزشی قائل نیست و از دست رفتن جان انسانها در واقع اصلاً دغدغه‌اش نیست. اما وقتی نوبت به منافع و غارتگریهای سران و عوامل این رژیم و حفظ و امنیت این رژیم می‌رسد، میلیاردها دلار از جیب مردم ایران برای آن می‌پردازد، از جمله همین پروژه بمب‌سازی اتمی و همچنین هزینه‌های کلان برای حفظ دیکتاتورهایی مثل بشار اسد و صدور سلاح و تروریسم منطقه‌ای. و ساخت و ساز در لبنان و ونزوئلا و هر جایی دیگری که می‌خواهد چنگ بیا‌ندازد.

کهنه‌ترین هواپیماهای دنیا در ایران
روزنامه حکومتی اعتما‌د نوشت کهنه‌ترین هواپیماهای دنیا در ایران پرواز می‌کنند... متوسط عمر ناوگان هواپیمایی در ایران بالای 20سال است در حالی که استاندارد جهانی کمتر از 10 و حتی 5سال است... بر اساس اطلاعات سازمان مشاوره هوانوردی انگلیس، ایران 189 هواپیما در ناوگان فعلی خود دارد که به‌طور متوسط عمر 22ساله دارد؛ همچنین این کشور 76 هواپیمای ذخیره با عمر متوسط 24سال دارد... این در حالی است که سن استاندارد یک ناوگان هوایی تنها 6سال است. (روزنامه حکومتی اعتماد 21مرداد93)

71 سانحهٴ هوایی در حکومت آخوندی
بر اساس آمارهای سازمان هوایی کشور از ابتدای انقلاب سال ۱۳۵۷ تا سال ۱۳۹۰، ۷۱ سانحه هوایی برای هواپیماهای مسافربری ایران اتفاق افتاده است که در نتیجه آنها ۱۸۱۷ نفر کشته شده‌اند. البته این آماری است که خود رژیم اعلام می‌کند و چه بسا آمار واقعی بالاتر از این باشد. علت هم واضح است. در بررسی علل این وضعیت هم اصلاً بحث تحریم و نبود قطعات یدکی و غیره، واقعی و درست نیست، و این هم خودش یک دجالگری است. چرا که عوامل این رژیم از همین تحریمها هم به‌دنبال سودجویی خودشان و وارد کردن اجناس بنجل و چاپیدن مردم ایران هستند.

تحریمهای سود آور برای دار و دسته‌های حکومتی
اخیراً آخوند حسن روحانی نیز به این واقعیت اعتراف کرد که غارتگران این رژیم که خودش و دار و دسته‌اش هم جزو همانهاست از همین تحریمها هم سود برده‌اند. یعنی با فرصت‌طلبی از نیازهای مردم ایران و وارد کردن و گران کردن کالا و هزار کلک دیگر. وی اعتراف کرد: ”در همین کشور، عده‌یی به نام این‌که باید در برابر قدرتها و ابر قدرتها مبارزه کنیم و بایستیم، جیب مردم را زدند، اموال مردم را غارت کردند“.

باز همان داستان قدیمی
داستان غم‌انگیز هواپیمایی میهنمان، همان داستان تمامی ایران و ملت ایران است. و ریشهٴ همهٴ مصا‌ئب نیز در ماهیت این حاکمیت سرقتی نهفته است. حاکمانی که به جای صرف دارایی و سرمایه‌های ملی مردم در راستای بهبود ساختارهای زیر بنایی کشور از جمله همین وضعیت هواپیمایی کشور، همه چیز را خرج غارتگریها و حفظ قدرت و حکومت خود از طریق صدور ارتجاع و تروریسم و جنگ‌افروزی می‌کنند. و راه نجات هواپیمایی ایران نیز در برکندن ریشهٴ این حکومت نهفته است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1d1b3163-6685-4942-98eb-4f7db0a0c74e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات