728 x 90

گفته ها و نا گفته ها,

گفته‌ها و ناگفته‌ها از میان روزنامه‌های رژیم ۱۲شهریور ۱۳۹۳

-

گفته‌ها و ناگفته‌ها - رسانه‌های رژیم
گفته‌ها و ناگفته‌ها - رسانه‌های رژیم
روزنامه‌های حکومتی وابسته به باند ولی‌فقیه در روز چهارشنبه 12شهریور در برجسته‌ترین خبر صفحات اول خود تلاش کرده‌اند با بزرگنمایی مسابقات والیبال و یا گرفتن کرسی شورای شهر تهران، چهره نظام را با سیلی سرخ نشان دهند و روزنامه‌های باند رفسنجانی – روحانی با انعکاس خبر فوت دکتر ناصر کاتوزیان و پیام تسلیت روحانی تلاش کرده‌اند او را به نام خود مصادره کنند، اما در دعواهای باندی دم خروس از زیر عبای اعتدال بیرون زده است:

شرق: در هیچ دولتی، به رکاب دولت پا نداد و خود را و دانش خود را رهین منت کس نکرد... و سالهای دراز هم با قبول محرومیتهای ناروا، سختی‌هایش را به دوش کشید.

شرق: با شروع انقلاب فرهنگی «هیأت بازسازی نیروی انسانی» با اعضایی که مخفی بودند و دادرسی هم پنهانی و بی‌حضور متهم انجام می‌شد، دکتر امیرناصر کاتوزیان، قاضی سابق، استاد تمام‌وقت دانشگاه، مدیرگروه حقوق خصوصی، رئیس موقت دانشکده حقوق‌دانشگاه تهران، نویسنده چندین جلد کتاب حقوقی را به انفصال ابد از خدمات دولتی محکوم کرد.

در صفحات اول روزنامه‌های حکومتی روز چهارشنبه 12شهریور، تخاصمات باندی و بحرانهای مختلف گریبانگیر نظام در میان دود و دمهای حکومتی کاملاً بارز هستند:


اعتماد: بازی تکراری جریان اقلیت برای تخریب رئیس مجلس

مردم‌سالاری: در افتتاحیه شانزدهمین دور اجلاس خبرگان رهبری مطرح شد؛ خبرگان، حامی تیم مذاکره‌کننده هسته‌یی

مردم‌سالاری: سودان مرکز فرهنگی ایران در خارطوم را بست

ابتکار: حداد عادل: مقابله با ماهواره و فیس‌بوک باید ادامه یابد

جهان صنعت: 3 هفته پس از فاجعه سقوط ایران 140 سکوت ادامه دارد

جهان صنعت: استیضاح هم عبادت شد!

کار و کارگر: ظریف: تحریمهای آمریکا شرایط مذاکره را دشوارتر می‌کند

کار و کارگر: حکم اداره کار هم منجر به پرداخت حقوق کارگران «سنگ فرش قرمز» نشد


در روزنامه‌های باند رفسنجانی- روحانی تأکید بر ضرورت زهر خوران نظام به‌رغم تحریمهای اخیر در کنار خبر همراهی مجلس خبرگان نظام با این سیاست، وجه روشن تری از تنگنای نظام در پای میز مذاکرات را نشان داده است:


ابتکار: حمایت خبرگان رهبری از دستگاه دیپلوماسی

اعتماد: ظریف: خوشبین‌تر از گذشته‌ام / عراقچی دور تازه مذاکرات در نیویورک خیلی مهم است

جهان صنعت: ظریف بعد از دیدار اشتون: به پیشرفت مذاکرات خوشبین هستم

اعتماد: عراقچی (در شبکهٴ خبری فرانس 24) دورنمای همکاریهای ایران و آمریکا در مسائل منطقه‌یی نکاتی را خاطرنشان کرد و در پاسخ به پرسشی درباره مذاکرات جاری هسته‌یی میان ایران و 1+5 در سایه تحریمهای جدید یک جانبه آمریکا گفت: تلاش می‌کنیم چیزی مانع دستیابی به توافق نهایی نشود... ما هنوز پای میز مذاکره هستیم و تا آخرین دقیقه می‌مانیم.
عدم دستیابی به توافق، طرفین را در موقعیت دشواری قرار می‌دهد. اما دیپلوماسی هرگز متوقف نمی‌شود.
عراقچی در پاسخ به سوالی در خصوص راکتور آب سنگین اراک و مسأله نگرانی غرب از پلوتونیوم تولید شده در این رآکتور گفت: ایران آماده رفع این نگرانی است و قبلاً طراحی‌هایی را برای ایجاد تغییرات و کاهش میزان پلوتونیوم خروجی انجام داده است.

اعتماد: مردم انتظار دارند رئیس‌جمهور به صراحت و شفافیت به آنان توضیح دهد که سختی کار برای توافق نهایی که ایشان می‌گوید کجاست. آیا واقعاً «زیاده‌خواهی» طرف مقابل مذاکرات را با دشواری روبه‌رو کرده یا فشارهای اردوگاه «دلواپسان» به ثمر نشسته است؟ برای مدیریت هوشمند و البته توانمند تحولاتی که می‌تواند بر امنیت ملی ما تاثیر بگذارد نیازمند گذر هرچه سریع از تونل وحشت هسته‌یی هستیم.

در روزنامه‌های باندولی‌فقیه اذعان مهره‌های شاخص و سرکوبگر نظام به انزوای اجتماعی رژیم و وحشت ازخیزش مردمی از میان دود و دمهای آنها، تصویرگویایی از وضعیت اجتماعی در فاز اضمحلال و سرنگونی نظام را می‌دهد.

مردم‌سالاری: سرلشکر صفوی: رسالت ما پاسداران در دهه چهارم انقلاب سخت‌تر از دهه‌های قبل شده است‌ ... از نظر نرم افزاری پیچیدگی مسائل بیشتر شده است و علت اصلی آن هم درهم تنیدگی مسائل فرهنگی اقتصادی، سیاسی با امنیت ملی است... کسب آمادگیهای رزمی و انگیزه‌های جهادی و اشراف اطلاعاتی نسبت به توطئه‌های دشمنان داخلی و خارجی برای عموم پاسداران یک ضرورت است.

مردم‌سالاری: حداد عادل: برای حفظ آرامش فرهنگی... نباید کلید کارها را به دست کسانی سپرد که در فتنه 88 مقصر بودند، من صریحاً به آقای روحانی گفتم آدم مار گزیده از ریسمان سیاه و سفید می‌ترسد.

اعتماد: فرمانده ناجا با مجرمانه خواندن اقدام برخی افراد در توهین به خمینی در شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه گفت: ما با کسانی که حدود آزادی را رعایت نکنند و از قوانین کشور تخطی کنند، به‌عنوان یک مجرم و متخلف برخورد خواهیم کرد.

جمهوری اسلامی: لغو اعدام در ملأعام به‌خاطر حمله آشنایان قاتل
این حمله ناگهانی سحرگاه 10شهریورماه امسال در حالی رخ داد که از قبل زمان و مکان اجرای حکم به مردم محمودآباد اعلام شده بود.
بنابراین گزارش، از نخستین ساعتهای صبح تعداد زیادی از مردم محمودآباد برای دیدن صحنه اجرای حکم اعدام عامل جنایت در میدان شهر گرد آمده بودند. تمهیدات لازم برای اجرای حکم اعدام فراهم شده بود ولی به‌دلیل مسائل امنیتی ناشی از حضور بستگان مرد اعدامی و با صلاحدید شورای تأمین و مقامات قضایی شهر، اجرای حکم به وقت دیگری موکول شد.


فساد و ناکارآمدی در عرصه‌های مختلف، از دیگر موضوعات روزنامه‌های حکومتی است.


کیهان: بازگشت به روش تسویه بدهی دولت از محل تفاوت نرخ ارز

راه مردم: پشت پرده میلیاردها دلار رانت ارزی

رسالت: جعفر قادری: مجلس مخالف تسویه بدهی 40هزار میلیارد تومانی دولت از محل تسعیر ارز است

شهروند: فاضلاب شهری و پسابهای صنعتی نفس سواحل شمالی را گرفت / یورش میکروبها به 16 شناگاه ساحلی / 9 شناگاه در مازندران، 6 شناگاه در گیلان و یک شناگاه در گلستان عفونتهای گوارشی و ریوی و ناراحتیهای چشم، گوش و پوست ایجاد می‌کنند

کار وکارگر: پانزدهمین روز از اعتصاب معدنچیان بافق، معاون استاندار با لیست مطالبات کارگران متحصن معدن بافق راهی یزد شد

امتیاز: 10 هکتار از منطقه قرق شده «تنگ سرخ» سوخت.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ab825803-cd18-425d-8cf7-46536c34d394"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات