728 x 90

قیام در عراق - انصراف محمد توفیق علاوی از نخست‌وزیری بر اثر پایداری انقلابیون عراق + عکس و فیلم

میدان تحریر
میدان تحریر

این خبر تکمیل می‌شود.

 

 

پس از تظاهرات میلیونی امروز قیام کنندگان عراقی در بغداد و استانهای جنوبی، محمد توفیق  علاوی انصراف خود را از نخست وزیری اعلام کرد.

محمد توفیق علاوی، نخست وزیر عراق، در پیامی ضمن عذرخواهی از رئیس جمهور عراق، عدم امکان تشکیل دولت را اعلام و تصمیم خود مبنی بر کناره گیری از سمت خود را بیان کرد.

تمامی سیاستهای علی خامنه‌ای ولی فقیه ارتجاع  در عراق با شکست روبرو شده است و مردم عراق با عبور از مقتدی صدر و محمد توفیق علاوی، روز به روز به پیروزی نهایی نزدیک می‌شوند.

 

 

بنا‌ به فراخوان کمیته برگزاری تظاهرات اکتبر در عراق، امروز یکشنبه ۱۱اسفند مردم و انقلابیون عراق از بغداد و سراسر استانهای جنوبی به تظاهرات و تحصن در منطقه سبز اقدام می‌کنند. هدف از این فراخوان خیزش علیه دژخیمان رژیم سهمیه‌ای فرقه‌گرای فاسد اعلام شده است.

 

قیام عراق - سیل عظیم جمعیت از استانهای جنوبی به سوی منطقه سبز بغداد

قیام کنندگان عراقی در تظاهرات عظیم خود در بغداد علیه اشغالگری حکومت آخوندی و  دم و دنبالچه های آن شعار دادند.

به دنبال فراخوان کمیته برگزاری انقلاب اکتبر عراق برای برپایی تظاهرات در منطقه سبز علیه حاکمان فاسد و دست نشاندگان ولایت فقیه، هزاران تن قیام کنندگان عراقی  از استانهای جنوبی و مرکز راهی بغداد شدند و علیه معرفی محمد علاوی از سوی باندهای وابسته به رژیم ایران برای منصب نخست وزیری شعار دادند.

قیام کنندگان عراقی از ناصریه، کربلا، نجف، دیوانیه، المثنی، العماره، واسط و سایر مناطق بپاخاسته جنوب عراق در میدان تحریر بغداد و اطراف پلهای سنک و جمهوری تجمع کردند و بر استمرار قیام تا سرنگونی حاکمان فاسد و مزدور رژیم ایران در عراق تاکید کردند و علیه آنها شعار دادند.

نیروهای سرکوبگر حکومتی راههای ورود به منطقه سبز را مسدود کردند.

همزمان در ناصریه دانشجویان با برگزاری تظاهراتی از خواست قیام کنندگان میدان تحریر بغداد برای سرنگونی نظام فرقه گرای وابسته به حکومت آخوندی تأکید کردند.

 

درگیری در میدان خلانی بغداد

نیروهای سرکوبگر امنیتی و شبه نظامیان وابسته به رژیم ایران در میدان خلانی بغداد با قیام کنندگان انقلابی که در این موقعیت مستقر بودند درگیر شدند. نیروهای سرکوبگر به سمت جوانان انقلابی گاز اشک آور و تفنگ ساچمه‌ای شلیک کردند. در این درگیری یک نفر شهید و نزدیک به ده نفر دچار خفگی و با سلاح ساچمه‌ای مجروح شدند.

راهپیمایی دانشجویان به سمت میدان تحریر بغداد - ۱۱ اسفند۹۸

تظاهرات مردم و دانشجویان در بغداد در مسیر منطقه سبز بغداد 

 

هزاران تن از مردم عراق از استانهای مختلف به‌ویژه استانهای جنوبی به‌سمت بغداد سرازیر شده و اکنون در میدان تحریر و اطراف پل سنک و جمهوری تجمع بزرگی را بوجود آورده‌اند.
 قیام کنندگان عراقی که گفته‌اند به‌سمت منطقه سبز  در حرکت هستند، از جمله شعار می‌دهند: ای رژیم ایران سگهایت را جمع کن،‌ مردم از تو هراسی ندارند.

بغداد- تظاهرات مردم و دانشجویان دراطراف منطقه سبز- ۱۱اسفند۹۸

بغداد - خیابان علاوی - تظاهرات مردم عراق -۱۱ اسفند۹۸

 

انقلابیون کوت در بغداد در حال پیوستن به قیام کنندگان -۱۱اسفند

 

انقلابیون بغداد از منطقه کرخ در تظاهرات امروز در مقابل منطقه سبز شرکت کردند-۱۱اسفند۹۸

 

انقلابیون دیوانیه به قیام کنندگان بغداد ملحق شدند۱۱ اسفند۹۸

 

انقلابیون واسط - کوت -۱۱اسفند

 

قیام کنندگان بابل در بغداد-۱۱اسفند

دولت عراق، اطراف سفارت رژیم و دربهای ورودی منطقه سبز را با دیوارهای بتونی و سیم خاردار و نیروهای امنیتی بست.

بستن اطراف سفارت رژیم در بغداد با دیوارهای بتونی

بستن اطراف سفارت رژیم در بغداد با دیوارهای بتونی

بستن دربهای ورودی منطقه سبز در بغداد با دیوارهای بتونی

بستن دربهای ورودی منطقه سبز در بغداد با دیوارهای بتونی

 

 

انقلابیون واسط- کوت به بغداد رسیدند-۱۱ اسفند

تجمع دانشجویان و دانش‌آموزان بغداد مقابل وزارت آموزش و پرورش

 

شب گذشته انقلابیون در استانهای جنوبی آمادگی خود را برای حرکت اعلام کردند. تعدادی از شهرها از استانهای جنوبی شب گذشته به سمت بغداد حرکت کردند.

تعدادی از قیام‌کنندگان شهرها امروز صبح به میدان تحریر رسیدند و اقدام به تظاهرات و اعلام آمادگی برای حرکت انقلابی و مردمی امروز کردند.

کمیته برگزاری تظاهرات اکتبر روز گذشته در بیانیه‌یی تأکید کرده بود که تظاهرات امروز مردم عراق برای تحصن و محاصره منطقه سبز صورت می‌گیرد.

 

کمیته برگزاری تظاهرات اکتبر عراق روز گذشته در بیانیه شماره ۲۰۹خود به سرکوب تظاهر کنندگان صلح‌جو توسط نیروهای ضدشورش (ضد مردمی) اشاره کرد و نوشت در هفته گذشته فقط ۹نفراز جوانان قیام‌کننده شهید و بیش از ۱۳۲نفراز این جوانان مجروح شدند که وضعیت برخی از آنها بسیار وخیم است.

در بخشهایی از این اطلاعیه آمده است:

شبه‌نظامیان جنایتکار و نیروی ضدشورش (ضد مردمی) به دستور مستقیم فاسدین که در لانه‌های خود در منطقه سبز خزیده‌اند به استفاده از نیروی قهر مفرط و خشونت نامشروع علیه متحصنان صلح‌جو ادامه می‌دهند،آنها این شیوه‌های سرکوبگرانه را از شروع تظاهرات عظیم مردمی در اول اکتبر ۲۰۱۹ در پیش گرفته‌اند، قیام‌کنندگان قهرمان از آن تاریخ تاکنون بهای سنگینی با بیش از ۳۰۰۰۰کشته و مجروح و معلول، پرداخته‌اند، و این در حالی است که از زمان نامگذاری فاسدِ محکوم ”محمد توفیق علاوی“ برای منصب نخست وزیری، وی با اظهارنظرهای دروغین ماهواره‌ها را پر کرده که او به حفاظت از تظاهر کنندگان خواهد پرداخت و اجازه نمی‌دهد که نیروهای امنیتی سرکوبگر به مقابله با متحصنان بپردازند.

 

بعد از اظهارنظرهای فرقه‌گرایانه خبیثانه و تهدید تظاهر کنندگان به قتل و تصفیه فیزیکی و آدم‌ربایی از سوی یکی از مهمترین طرفهای پروسه سیاسی، حمله به تظاهر کنندگان و موارد آدم‌ربایی و ناپدیدشدن، افزایش یافته است، در هفته گذشته فقط ۹نفر از جوانان قیام‌کننده شهید و بیش از ۱۳۲نفر از این جوانان مجروح شدند که وضعیت برخی از آنها بسیار وخیم است.

میدان تحریر بغداد

میدان تحریر بغداد

میدان تحریر بغداد

میدان تحریر بغداد

اتوبوس قیام‌کنندگان بابل

اتوبوس قیام‌کنندگان بابل

 قیام‌کنندگان ناصریه در حال سوار شدن به اتوبوس

قیام‌کنندگان ناصریه در حال سوار شدن به اتوبوس

ناصریه

ناصریه

ذی قار

ذی قار

استان واسط

استان واسط

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/87f550c9-4e1b-414d-9ae7-eee9104c3644"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات