728 x 90

اختلاس در ایران,

گروکشی دزدهای حاکم از یکدیگر

-

گروکشی دزدهای حاکم از یکدیگر
گروکشی دزدهای حاکم از یکدیگر
چپاول و غارت ایادی و مهره‌های رژیم از ثروتهای مردم ایران، به حدی سرسام‌آور و حیرت‌انگیز است که مقامات بالایی رژیم نیز نمی‌توانند آن را پرده‌پوشی و لاپوشانی کنند. لذا در جریان جنگ وجدالهای باندی، ناگزیر از اعتراف به بخشی از آن می‌شوند. اما این فاش گوییها هم در جهت غارت و چپاول هر چه بیشتر است و هدف مقام و یا مهره‌ای که علیه باند مقابل افشا گری می‌کند، پس زدن باند رقیب است.
در روزهای اخیر کار گروکشی و افشاگری باندها علیه یکدیگر به جایی رسیده که مقامات دانه درشت و بالایی رژیم و دولت آخوند حسن روحانی هم به صحنه آمده‌اند. از جمله این مقامات جهانگیری معاون روحانی است که در زمینه فساد باند رقیب به میدان آمده و می‌گوید: ”ای‌کاش فقط بابک زنجانی وجود داشت، اما فساد به سطوح مدیریت عالی کشیده شده است. زیرا عده‌یی بدون داشتن حداقلها بورسیه شده‌اند“.. (سیاست روز3شهریور).
تا پیش از این، آنچه که در حکومت فاسد ولایت‌فقیه از فساد و رانت‌خواری به بیرون درز می‌کرد، فساد ورانت خواری در زمینه مسایل اقتصادی بود. اکنون مشخص شده است که حاکمیت ننگین ولایت‌فقیه وباندهای درونی آن، این پدیده شوم را در تمامی زمینه‌ها رسوخ داده‌اند به حدی که دانشگاهها نیز از فساد ورانت خواری درامان نمانده است، اما نوع آن در دانشگاهها از طریق دادن بورسیه تحصیلی است. از جمله فساد ورانت در دانشگاهها۳هزار بورسیه تحصیلی غیرقانونی است که فرجی دانا قصد داشت برای کوتاه کردن دست باند رقیب از دانشگاهها اسامی بورسیه گیران را افشا کند، اما حریف زودتر جنبید و خود او را برکنار کرد. این دعوا خاتمه یافته نیست، بلکه باند روحانی که ضربه را خورده، اکنون درصدد تلافی است.
روزنامه ابتکار در همین رابطه می‌نویسد: ”پرونده استیضاح بسته شد، پرونده بورسیه‌ها اما هم‌چنان باز است“ (ابتکار1شهریور 93)
باند ولی‌فقیه نیز متقابلاً به افشاگری و گروکشی علیه باند رفسنجانی- روحانی مبادرت کرده است. در این رابطه یک روزنامه وابسته به باند خامنه‌ای در مورد بورسیه‌های غیرقانونی و رانتی در دولتهای پیشین از جمله دولت آخوند محمد خاتمی می‌نویسد: ”چنین بورسیه‌هایی در دولتهای گذشته به‌ویژه در دولت اصلاحات بسیار اتفاق افتاد و دهها نفر از اصلاح‌طلبان برای ادامه تحصیل با استفاده از بورسیه به خارج از کشور رفتند و اگر قرار است فساد در بورسیه‌ها بررسی و پیگیری شود باید از دولتهای پیشین شروع شود“. (سیاست روز 4شهریور93) .البته افشای دزدی و رانت‌خواری محدود به دانشگاهها نیست.
یک روزنامه دیگر باند ولی‌فقیه در مورد رانت‌خواری مهره‌های باند رفسنجانی- روحانی در زمینه نفت و قراردادهای خائنانه نفتی می‌نویسد: ”دکتر روحانی در آذر ماه سال 81 و از جایگاه دبیر شورای عالی امنیت ملی با ارسال نامه‌یی خطاب به رئیس‌جمهور وقت عملکرد بیژن زنگنه وزیر نفت کابینه اصلاحات را به‌شدت مورد اعتراض قرار داده و اقدام به انعقاد قرارداد نفتی «کرسنت» را بیرون از چارچوب قانون توصیف کرده بود“. (کیهان2شهریور93)
کیهان ولی‌فقیه در زمینه عواقب انعقاد قرارداد نفتی ”کرسنت“ و به یغما رفتن میلیاردها دلار از اموال مردم ایران به سود کشورهای دیگر و لابی گری دلالان و واسطه‌های دولتی در این زمینه می‌نویسد: ”به نظر می‌رسد مدیران کرسنت با به‌کارگیری دلالان ایرانی مورد وثوق مدیران در دوره انعقاد قرارداد کرسنت که امروز به لطف دولت یازدهم مجدداً بر کرسی قدرت تکیه زده‌اند، تصمیم دارند مسیر را برای رتق و فتق مجدد پرونده به نفع طرف اماراتی رقم زنند. به نوعی می‌توان گفت کرسنت مسیر را به‌نحوی چیدمان کرده که ایرانیان میان دو گزینه تن‌دادن به جریمه هنگفت میلیارد دلاری یا ساخت و پاخت با اماراتی‌های خوش‌اشتها مخیر به انتخاب اجباری یکی باشند“
روزنامه دیگر باند ولی‌فقیه در مورد کرسنت و ملاحظات پیرامون آن می‌نویسد: ”گرچه در انعکاس خبرهایی در‌ باره کرسنت برخی ملاحظات را باید در نظر داشت اما سؤال آنجاست که چرا باید برای طفره رفتن از آخرین وضعیت این پرونده، اذهان عمومی به سمت موضوعی نخ‌نما شده و همگانی که قطره چکانی اطلاعات از آن، نشان‌دهنده برنامه‌ریزی برخی جریانهای برای بهره‌گیری به‌منظور کاهش فشارها به وزارت نفت است“. (جوان 1شهریور93)
یک وسیله و زمینه دیگر چپاولهای میلیاردی باندهای غارتگر رژیم، بانکها هستند. یحیی آل اسحاق رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به فساد نهادینه در بانکها به سود منافع باندهای درونی رژیم می‌گوید: ”از جمله مشکلات نظام بانکی کشور را عدم نظارت دقیق از سوی بانک مرکزی دانست شاید بتوان یکی از مشکلات بروز وضعیت کنونی بانکها را عدم قدرت و اقتدار لازم از سوی حاکمیت برای مقابله با تخلفات بانکی دانست و این امر شوخی نیست. منافع جریانها و گروه‌های سیاسی اجازه نمی‌دهد که بانک مرکزی در مسیر اهداف خود قرار گیرد چرا که هم‌اکنون بانک مرکزی محل قدرتی برای جریانهای سیاسی است“ (کیهان 2شهریور93)
در راستای این گروکشی و افشای چپاول و غارت توسط مدیران ارشد دولتهای ضد‌مردمی درحاکمیت ننگین آخوندی است که روزنامه وابسته به باند ولی‌فقیه فاش گویی می‌کند که مقامات بالایی رژیم از جمله در دولت احمدی‌نژاد و دولت روحانی پولهای هنگفتی به جیب زده و می‌زنند: ”جناب روحانی آیا خبر دارید مدیران شما نیز پای خود را جای پای مدیران دولت سابق گذاشته و در حمله به بیت‌المال گوی سبقت را از یکدیگر ربوده‌اند و پشت به پشت برای چپاول از بیت‌المال، از یکدیگرحمایت غارتگرانه کرده و با عناوینی چون مشاور و مدیرکل خود را صاحب مقام کرده و حقوقهای ۳ میلیونی خود را بعضاً به ۷ تا ۱۰میلیون رسانده‌اند؟!“ (سیاست روز4شهریور 93).
نتیجه این دزد بازار نظام ولایت، که چپاولگران حاکم ثروتهای مردم را به یغما می‌برند، زندگی جهنمی اکثریت مردم و فقر سیاه میلیونها تن است که حتی نمی‌توانند در شبانه روز یک وعده غذا بخورند.
این فاصلهٴ وحشتناک طبقاتی و این خشم و نفرت متراکم و فزایندهٴ توده‌های محروم و غارت شده، تا کی و تا کجا می‌تواند ادامه پیدا کند؟ نشانه‌ها و علائمی که بالاترین مقامهای رژیم هم ناگزیر به آن اذعان می‌کنند، حاکی از این است که انفجار بسیار نزدیک است!
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0412d969-ffd4-4f90-a678-7ee3f202e6e1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات