728 x 90

اخبار امريكا,اخبار سوريه,

باراک اوباما: سربریدن خبرنگار آمریکایی جمیز فولی جنایتی هولناک است

-

باراک اوباما
باراک اوباما
باراک اوباما در یک کنفرانس خبری گفت:
امروز کل جهان از قتل بی‌رحمانه جیم فولی به‌دست گروه تروریستی داعش وحشت‌زده شد. جیمز یک خبرنگار یک فرزند یک برادر و یک دوست بود، او از مکانهای مختلف و خطرناک گزارش می‌داد، گواهی بر زندگی انسانها در آنسوی جهان بود.
وی حدوداً دو سال پیش در سوریه به گروگان گرفته شد، وی با شجاعت در زمان درگیری، از آنجا گزارش می‌کرد. جیمز را در زمانی از ما گرفتند که خشونت وجدان تمامی جهان را جریحه‌دار کرده است.
او 41سال داشت، از خانواده‌ای با 5 فرزند بود. پسر و مادر و پدر او به‌طور خستگی‌ناپذیری برای رهایی او تلاش کردند. ارزشهایی که زندگی جیمز فولی بر آنها استوار بودکاملاً در نقطه مقابل قاتلان آن بود. اجازه دهید در مورد داعش روشن کنیم، آنها در سراسر شهرها و روستاها دست به وحشیگری زده، شهروندان بیگناه و غیرمسلح را به شیوه‌ای کاملاً بزدلانه به قتل رسانده‌اند. آنها زنان و کودکان را ربوده و شکنجه و تجاوز کرده و به بردگی گرفته‌اند، آنها هزاران مسلمان هم شیعه و هم سنی را کشته‌اند.
آنها مسیحیان و اقلیتهای مذهبی را هدف قرار می‌دهند، آنها را از خانه‌های خود بیرون رانده و زمانی که توانستند آنها را کشته‌اند، صرفاً به‌دلیل این‌که به مذهب دیگری معتقد بودند.
آنها جاه‌طلبی خود را با قتل‌عام مردمی کهن ارضاء می‌کنند. لذا داعش هیچ مذهبی را نمایندگی نمی‌کند، قربانیان آنها اکثراً مسلمانان می‌باشند و هیچ مذهبی آموزش قتل‌عام مردم بیگناه را نمی‌دهد.
هیچ خدای عادلی کاری که آنان روز گذشته انجام دادند یا هر روزه انجام می‌دهند را تأیید نمی‌کند. لذا داعش هیچ ایدئولوژی ندارد، تهی از هر ارزش انسانی است، ایدئولوژی آنها ورشکسته است. آنها ممکن است مدعی شوند، بنا‌ به مصلحت، در جنگ با آمریکا یا غرب می‌باشند ولی واقعیت این است آنها همسایگان خود را به وحشت می‌اندازند و به آنان چیزی جز بردگی بی‌پایان از دیدگاه پوچ خود ارائه نمی‌دهند و نشانه‌ای از فروپاشی هر گونه ارزش متمدنانه انسانی می‌باشند.
افرادی مانند اینها در نهایت محتوم به شکست هستند. آنها شکست می‌خورند زیرا آینده توسط کسانی ساخته می‌شود که می‌سازند نه این‌که تخریب کنند، جهان توسط کسانی شکل داده می‌شود مانند جیم فولی و حالا تمامیت چشمگیر انسانیت از قاتلان آن منزجرند.
آمریکا به‌کار به آنچه ما باید بکنیم ادامه می‌دهیم تا از مردم خودمان حفاظت کنیم. ...
مردم عراق از حمایت ما علیه داعش برخوردار خواهند بود. ما این جنگ را ادامه می‌دهیم و آنها باید با هم متحد شوند تا این تروریستها را از جامعه خودشان اخراج کنند.
مردم سوریه همان‌گونه که جیم فولی گفت؛ شایسته نیست که زیر سایه یک مستبد یا تروریستها زندگی کنند ما از تلاش آنها برای آینده‌یی با کرامت حمایت می‌کنیم. برای دولتها و مردم در سراسر خاورمیانه باید یک تلاش مشترک باشد تا این سرطان را جراحی کنیم تا نتواند گسترش یابد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5ea9bcf1-2689-4034-a9cd-ed0743a5b804"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات