728 x 90

اخبار فلسطين,

حمایت کشورهای آمریکای لاتین از مردم فلسطین

-

حمایت جهانی از مردم فلسطین
حمایت جهانی از مردم فلسطین
کشورهای آمریکای لاتین یکپارچه در کنار مردم فلسطین قرار دارند.
گزارشی از بخش انگلیسی تلویزیون الجزیره:
وزیر خارجه فلسطین به کاراکاس، پایتخت ونزئولا سفر کرد. ریاض مالکی به آمریکای لاتین عبور کرد تا برای اهداف مردم فلسطین حمایت بیشتری کسب کند. این منطقه‌یی است که همواره علیه حملات اسرائیل به مردم غزه مواضع سفت و سختی داشته است.
از مکزیک تا السالوادور مردم آمریکای لاتین به‌طور یکپارچه حمایت خود را از فلسطینیان ابراز می‌کنند. شیلی که بزرگترین جامعه فلسطینیان در خارج از خاورمیانه را دارا می‌باشد، سفیر خود را از اسرائیل فراخوانده است. اکوادور، پرو، السالوادور و برزیل همه دست به همین اقدام زده‌اند.
لوئیس آلبرتو فیگوریدو (وزیر خارجه برزیل) : «این کار را کردیم چرا که تعداد کودکان، زنان و سالمندان فلسطینی که کشته شده‌اند برای ما غیرقابل‌قبول است».
دولتهای دیگر از این هم فراتر رفته‌اند. آنها اسرائیل را به نسل‌کشی متهم کرده‌اند. ولی تنها حمایت سیاسی نیست. این‌جا درونزئولا یک کارزار ملی برای کمک به مردم غزه در جریان است. تا به‌حال 250تن مواد غذایی، دارو و پوشاک بسته‌بندی شده است. این کودکان برای دوستان فلسطینی خود اسباب بازی درست می‌کنند. این در حالی است که ونزئولا آماده می‌شود اولین کشوری باشد که در هفته‌های آینده تعداد نامعلومی کودکان یتیم و مجروح را از غزه بپذیرد.
لیندا سوبوج (سفیر فلسطین درونزئولا) : ونزئولا پیشنهاد کرده که تعدادی بیمارستانها و خانه‌های ویژه تأسیس کند تا کودکانی که دست و پای خود را از دست داده‌اند و نیاز به رسیدگی پزشکی دارند به این‌جا بیایند و بعد از دریافت رسیدگی‌های لازم به فلسطین برگردند.
آمریکای لاتین یک جامعه بزرگ عرب را در خود دارد که به این‌جا مهاجرت کرده بودند. اکثر آنها لبنانی، سوری و فلسطینی می‌باشند. آنها با جامعه یهودیان در صلح به‌سر می‌برند. بدون شک آمریکای جنوبی قویترین مواضع علیه تهاجم اسرائیل در غزه را گرفته است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e9488412-97d5-41be-becc-06ba2cf72e76"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات