728 x 90

اخبار اقتصادی,

تشنگی و تاریکی ارمغان رژیم آخوندی برای مردم

-

مرگ نخلستان ها
مرگ نخلستان ها
بر اساس گزارش رسانه‌های رژیم، بی‌آبی نفس خراسان شمالی را به شماره انداخته است و یکی از نگرانیها و دل مشغولی‌های مردم این خطه، قطعی آب و برق است.
کشاورزی این استان نیز در معرض نابودی است، در حالی که اقتصاد غالب مردم این استان کشاورزی است.
به‌دلیل سیاستهای ضد‌مردمی دربهره‌وری از آب، 5 سد از 6سد موجود خراسان شمالی کاملاً خشک شده و مردم این منطقه باید شاهد صحنه‌های رقت انگیز خشک شدن سدها باشند.
مردم این منطقه در حالی با بی‌آبی و قطع برق مواجه هستند، که دمای اغلب مناطق استان به 40درجه می‌رسد.
بی‌آبی بیداد می‌کند و احتمال قطع آب در شهرستانهای مانه، سملقان، شیروان و فاروج وجود دارد.
در شیروان به‌دلیل خشکسالی، سد بارزو که تأمین کننده آب شرب دومین شهر بزرگ خراسان شمالی بود؛ از مرداد پارسال تا کنون آبی برای تحویل ندارد.
کارگزاران رژیم در استان اعتراف می‌کنند که به علت خشک شدن سدها امکان خاموشی در کل استان در هر لحظه وجود دارد.
معاون برنامه‌ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی با اشاره به گرمای کم سابقه هوا در این استان، از احتمال کمبود انرژی و قطع برق در روزهای آینده خبر می‌دهد.
در استان کرمان نیز بی‌آبی بیداد می‌کند و بر اثر آن کشاورزان و نخلداران به خاک سیاه نشسته‌اند.
نخلستانهای شرق استان کرمان به‌شدت تشنه‌اند و ثمره یک سال دسترنج کشاورزان شهرستان بم، ریگان و فهرج در حالی که چند روز بیشتر به برداشت محصول نمانده، بی‌نتیجه مانده است. زیرا خرما روی نخلها بر اثر بی‌آبی خشک شده است.
این وضعیت در حالی است که ناسلامتی رژیم برای استان کشاورزی را به‌عنوان محور توسعه در نظر گرفته است.
با توجه به این‌که زیرساختهای اقتصادی استان بر مبنای کشاورزی شکل گرفته و اقتصاد شهرستانهای بم، ریگان، فهرج، بروات و نرماشیر برپایه تولید خرما می‌چرخد، خشک شدن خرما بر روی شاخه نخلها مردم را از ثمره زحمات یک ساله محروم کرده است.
خشکیدگی خوشه‌های خرما در اثر بی‌آبی مشکل اصلی مردم است و معیشت آنان را به خطر انداخته است.
به‌دلیل کم آبی و عدم تأمین آب کشاورزان این منطقه، همه ساله تنها چند روز مانده به برداشت محصول، بخش قابل توجهی از محصول به یکباره بر روی خوشه‌های نخلها خشک می‌شوند، آن‌چنان که این محصول حتی قابلیت تبدیل شدن به غذای دام را هم ندارد و از دست کشاورزان هیچ کاری برنمی‌آید و این وضعیت کشاورزان منطقه را به خاک سیاه نشانده است.
از بین رفتن محصولات کشاورزان استانهای خراسان شمالی و کرمان در حالی است که ولی‌فقیه ارتجاع در مورد اقتصاد مقاومتی و خودکفایی و اتکا به محصولات داخل کشور به‌طور مرتب شعرو شعار می‌دهد، به‌اصطلاح منشور اقتصاد مقاومتی صادر می‌کند و کارگزاران رژیم از جمله دولت روحانی و شخص آخوند روحانی نیز به آن ”لبیک“ می‌گویند اما حاصل این شعر و شعارها برای مردم و کشاورزان، جز تشنگی و تاریکی و خانه خرابی نیست.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a8bb75af-064a-4fd9-b426-64ce0346963e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات