728 x 90

اخبار فلسطين,اخبار خاورمیانه,

کمیسر آژانس یاری‌رسانی ملل متحد: هیچ جای امنی در غزه وجود ندارد

-

والری آموس کمیسر آژانس یاری‌رسانی ملل متحد
والری آموس کمیسر آژانس یاری‌رسانی ملل متحد
کمیسر آژانس یاری‌رسانی ملل متحد، با ارائهٴ گزارشی به شورای امنیت ملل‌متحد از هدف قرار گرفتن مکرر اماکن تحت مسئولیت ملل متحد، توسط اسرائیل در غزه خبر داد. والری آموس گفت: «بیش از 103 مورد از تسهیلات ملل‌متحد مورد حمله و آتشباری قرار گرفته است، از جمله یک مدرسه که میزبان بیش از 3300 آواره بود و دیروز (پنجشنبه 30ژوییه) مورد حمله قرار گرفت و بر اثر آن 19نفر کشته و بیش از 100نفر مجروح شدند». وی افزود: «ملل متحد 7تن از کارکنان خود را در جریان این حملات از دست داده و از زمان شروع درگیریها، تعدادی امدادگر هم کشته شده‌اند».

کمیسر آژانس یاری‌رسانی ملل‌متحد که اظهاراتش مستقیماً از سی.ان.ان (31ژوییه) پخش می‌شد خاطرنشان کرد: «واقعیت غزه امروز این است که هیچ جای امنی وجود ندارد. بر اساس گزارشات اولیه، 9هزار خانه ویران شده یا خسارت دیده‌اند… از 3 مجتمع اصلی ملل متحد، دوتا از آنها از جمله دفتر آن در غزه آسیب دیده‌اند. مراکز درمانی هم در امان نمانده‌اند و 24 مرکز درمانی ویران شده یا خسارت دیده‌اند؛ برخی از آنها بارها مورد اصابت قرار گرفتند… بخشهایی از غزه هیچ برقی ندارند و بخشهای دیگر هم تنها 2ساعت در روز برق دارند. گفته می‌شود که تعمیرات، ماهها طول می‌کشد».
خانم والری آموس در ادامه گزارش خود افزود: «دیروز دبستان دخترانه‌ای در جبلیه که آوارگان در آن پناه گرفته بودند، مورد حمله توپخانه قرار گرفت... موقعیت دقیق این مدرسه 17 بار به ارتش اسرائیل اطلاع داده شده بود؛ از جمله این‌که به آنها گفته شده بود، آوارگان در این مدرسه سکونت گزیده‌اند. اسرائیل به این آوارگان گفته بود خانه‌های خود را ترک کنند… من محکوم کردن این حمله را با قوی‌ترین کلمات تکرار می‌کنم. ما همچنین تأکید می‌کنیم که این نقض قوانین بین‌المللی است و خواستار حسابرسی هستیم و از اسرائیل می‌خواهیم که فوراً دست به تحقیق زده و یافته‌های خود را به اطلاع ما برساند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7bfae156-73b1-43a3-b118-2b55b0787743"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات