728 x 90

اخبار فلسطين,

پیام پدر مانوئل مسلم کشیش فلسطینی به مردم غزه: عید، همان مقاومت است

-

پدر مانوئل مسلم کشیش فلسطینی
پدر مانوئل مسلم کشیش فلسطینی
تلویزیون الجزیره
پدر مانوئل مسلم، کشیش فلسطینی در نوار غزه: اولاً در میان این درد و رنجی که ما در ان زندگی می‌کنیم و در روز عید، من به برادرانمان در غزه قبل از این‌که به بقیه جهانیان بگویم، می گویم که عید همان مقاومت است، خوشحال و شاد باش، پس تو مقاومت می‌کنی! نماز بگزار، پس تو مقاومت می‌کنی! رو به سوی خدای آور، پس تو مقاومت می‌کنی! عدالت را بگستران، پس تو مقاومت می‌کنی! محبت و صلح را در پیرامون خودت بگستران، پس تو مقاومت می‌کنی! به فقیر غذا بده و گرسنه و تشنه را سیراب کن و گرسنگی و عطششان را برطرف کن، پس تو مقاومت می‌کنی! به یتیم و ترسیده و یاری خواهند پناه بده، پس تو مقاومت می‌کنی! صد سال به از این سالها (کل عام وانتم به‌خیر). امیدوارم هر سال به آزادی نزدیکتر شوید! آزادی سرزمینتان و انسانیت خودتان چه مسیحی باشید یا مسلمان.

جلیله کشته شده است، من او را می‌شناسم چرا که او با من در مدرسه همکاری می‌کرد او زنی ساده و بی‌ریا و فقیر بود که اگر کفشی می‌یافت می‌پوشید. فرزندانش فقیرتر از فقرا بودند. جلیله با موشکی از هواپیمای اف 16 بمباران شد. قسمتی از بدن جلیله از زیر آوار بیرون کشیده شد و در تابوت قرار داده شد و همچنین قسمتی از بدن پسرش بیرون کشیده شد یعنی پاهایش و این پاها با نصف جنازه مادرش در تابوت گذاشته شد در حالی‌که خود این پسر زنده است و نفسهای اخرش را می‌کشد. پاها در کنار نیمه بدن مادر قرار داده شد و نیمه دیگر در خاک غزه باقیماند. خون مادر و خون فرزند و قسمتی از گوشت آنها روی زمین باقی ماند تا ما به این وسیله ثابت کنیم که کسی که قبر دارد پس او وطن دارد و بنابر‌این ما از غزه کوتاه نخواهیم آمد بر این اساس که آنجا وطن فلسطین است چه مسلمانان و چه مسیحیان.

کلیسا از مردم فلسطین و تمدن فلسطین جدایی‌ناپذیر است. کلیسا برای فلسطین است. کلیسا و کشیشانش، ما مسیحیان جزیی جدایی‌ناپذیر از بافت عربی فلسطین هستیم. ما جزیی از این مردم هستیم. ما خودمان مردم فلسطین هستیم نه این‌که من به مسیحیت معتقد باشم و تو به اسلام پس ما از هم جدا باشیم، نه خیر ما یکی هستیم و تمدن واحدی داریم.

کلیسا زمانی که مسلمان خانه‌ای برای نماز نمی‌یافت خانه خدا بود و در ان نماز می‌خواند، زمانی که مسلمان جایی برای اذان گفتن نمی‌یافت تا مسلمانان را برای نماز دعوت کند از کلیساهای ما استفاده می‌کرد خانه‌های ما خانه‌های مسلمانان است کلیساهای ما مساجد مسلمانان است زمین ما زمین مسلمانان است همه ما برای آنها هستیم هر چه برای ماست برای آنهاست و هر چه آنها دارند برای ماست، این وحدت فلسطینی است بر یک اساس عمیق که از دوران عمر بنا شده است که این دوره بوده است که، دوران عمر بوده که مسیحی را برادری و شریکی برای مسلمان در همه چیز قرار داده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1ca1d890-12f8-490a-93c3-27eaaa8fd7c1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات