728 x 90

تشدید سرکوب ,

افزایش مقاومتهای مردمی و عجز نیروهای سرکوبگر

-

درگیری با نیروی سرکوبگر انتظامی - آرشیو
درگیری با نیروی سرکوبگر انتظامی - آرشیو
همزمان با افزایش گشتهای سرکوبگر رژیم به بهانه ماه رمضان، مقاومت مردمی در برابر تحمیل مقررات ارتجاعی گسترش یافته است و روزانه در تهران و سایر شهرها مقابله مردم و جوانان با مأموران رژیم به‌ویژه نیروی انتظامی جنایتکار آن ادامه دارد.
مقابله جوانان با گشتهای رژیم در بسیاری از موارد به درگیری کشیده می‌شود و در جریان این درگیریها عمدتاً نیروهای انتظامی و سایر گشتهای رژیم توسط مردم و جوانان گوشمالی می‌شوند. روز یکشنبه 29تیر مردم و جوانان اهوازی با مأموران گشت سرکوبگر که قصد دستگیری یک دختر جوان را داشتند، درگیر شدند.
28تیر وقتی که نیروهای رژیم با یکی از رانندگان تاکسی درگیر می‌شوند مردمی که شاهد صحنه بوده‌اند به نیروهای رژیم اعتراض می‌کنند.
جمعه شب 27تیرماه نیروهای مزدور انتظامی رژیم در منطقه سعادت آباد برای جوانان مزاحمت ایجاد می‌کنند، جوانان در مقابله با مزدوران رژیم یکی از آنان را گوشمالی می‌دهند.
27تیرماه مصادف با شب قد‌ر جوانان در منطقه چیذر تهران عکس خامنه‌ای را از یک بنر بزرگ در خیابان پاره می‌کنند.
26تیر درمراسم شب قدر میان مردم و بسیجیان به‌خاطر مزاحمت آنان برای زنان درگیری ایجاد می‌شود و مردم بسیجیها را از مراسم شب قدر بیرون می‌کنند.
26تیرماه جوانان بندرعباسی به‌خاطر جشن و شادمانی مورد تعرض مأموران گشت نیروی انتظامی قرار می‌گیرند. جوانان با آنان به مقابله برمی‌خیزند تا جایی که مأموران سرکوبگر اقدام به تیراندازی هوایی می‌کنند.
21تیر در پارک جمشیدیه تهران گروهی از جوانان با مزدوران بسیجی درگیر شده و آنها را گوشمالی دادند.
مزدوران بسیجی، به بهانه مقابله با روزه‌خواری قصد ایجاد مزاحمت برای جوانان را داشتند.
20تیرماه، تعدادی از جوانان در منطقه فردیس کرج با مأموران انتظامی که با موتور گشت می‌دادند، درگیر شدند و آنها را گوشمالی دادند. این درگیری زمانی رخ داد که مأموران قصد ایجاد مزاحمت برای زنان و دختران به بهانه بدحجابی را داشتند.
حوالی ساعت 2 بامداد 18تیر مأموران انتظامی در تهران چند دختر را در پارک نیاوران دستگیر کردند که به‌دنبال مقاومت و اعتراض آنان و حمایتهای مردم، مزدوران مجبور شدند بازداشت‌شدگان را آزاد کنند.
17تیرماه شماری از جوانان در تنکابن، در مقابل مزاحمتها و زورگوییهای بسیجیان در میدان اصلی شهر با آنها درگیر شدند. با بالا گرفتن درگیری، نیروهای کمکی به محل اعزام و جوانان را دستگیر و به نقطه نامعلومی منتقل کردند.
گسترش اعتراضات مردمی در برابر مقررات ارتجاعی حکومت آخوندی و درگیری مردم و جوانان با آنان خصوصاً در ماه رمضان که رژیم به بهانه‌های آخوند‌ساخته مأموران سرکوبگر را بسیج می‌کند، حاکی از این واقعیت است که سرکوب مانند گذشته برای رژیم آن‌چنان کارآیی ندارد که بتواند توسط آن مردم و جوانان را مرعوب کند.
در مرحله‌ای که اعتراضات اجتماعی و مقابله مردم با مأموران رژیم افزایش پیدا کرده است، نیروی سرکوب رژیم فاقد این توانایی است که مانند گذشته از عهده سرکوب مردم و جوانان برآید.
با توجه به این واقعیت است که نظام آخوندی به‌رغم بسیج نیروی انتظامی و گشتهای سرکوبگر در ماه رمضان، نتوانست آن‌چنان که مد نظر سران نظام و آخوندها است مقاومتهای مردمی را عقب براند و این مردم و جوانان هستند که به‌طور عمده صحنه را به نفع خودشان تعیین‌تکلیف می‌کنند و در موارد بسیاری در درگیری با مزدوران رژیم آنان را گوشمالی و فراری می‌دهند.
ارتقای اعتراضات اجتماعی به درگیری با مأموران سرکوب رژیم، نشانه بن‌بست رژیم در سرکوب و در مرحله پایانی رژیم است.
بی‌دلیل نیست که این روزها آخوندها ضمن آه و فغان نسبت به بی‌توجهی مردم به ارزشهای ارتجاعی رژیم برای مردم و به‌خصوص زنان و جوانان خط و نشانهای پوشالی می‌کشند و منبرهای جمعه و جماعات را تبدیل به محلی برای یقه درانی در وصف ارزشهای برباد رفته نظام کرده‌اند.
مقاومت مردمی در برابر نظام ضد‌مردمی آخوندی و مقابله آنان با ارزشهای ارتجاعی نظام، باعث سرریز شدن تضادهای پایین جامعه در هرم حکومتی نیز شده است.
بنابراین تضادهای درونی رژیم در نحوه مقابله با مردم نیز ناشی از بن‌بست سرکوب است؛ چرا که نظام ولایت‌فقیه تمامی حربه‌های زنگ‌زده را برای سرکوب مردم به‌کار گرفته است که نتیجه آن افزایش بیش از پیش مقاومت مردم بوده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/71df9b40-4e3a-4480-a1a3-374ed20f1850"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات