728 x 90

شورای ملی مقاومت ایران,حمايت جهاني از مقاومت ایران

سخنرانی نمایندگان و شخصیتهای تونس، هند و عراق در مراسم افطار ماه مبارک رمضان در اقامتگاه رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت

-

 -
-
حسنا مارسیت نمایندهٴ پارلمان تونس
حضار گرامی، سلام و درود بر همهٴ شما.
سلام و درود خاص برای خانم مریم رجوی. زنی آزاده که به‌خاطر آزادی کشورش یک مبارزه را به‌پیش می‌برد.
سلام بر روندگان به راه مجاهدین خلق، دست آنها را به‌گرمی می‌فشارم. از خدا برای آنها آرزوی موفقیت به‌منظور کاستن از دردها و مشکلات یک‌هزار زن مجاهد ایرانی در کمپ لیبرتی می‌کنم. آنها فشارهایی بسا بیشتر از مردان تحمل می‌کنند. در همین رابطه من حامل عواطف پاک زنان و مردان تونسی برای زنان و مردان ساکن در لیبرتی هستم. آنان رنج‌های فراوانی را به‌خاطر رژیم طائفی عراق که مجری اوامر ولی امرش در رژیم ایران است، تحمل کرده‌اند. درد و رنج‌های زنان ایرانی فقط مختص آوارگانی که در خارج ایران هستند نیست؛ بلکه زنانی که در ایران هستند، مجبورند روسری سر کنند و آنها بدون اجازهٴ پدر و یا همسر خود مجاز به سفر به خارج نیستند. کما این‌که به زنان برای کاندیداتوری ریاست‌جمهوری و قوه قضاییه اجازه داده نمی‌شود. اما مبارزه زنان و مردان در ایران و در جامعه مدنی، تنها عامل تعیین‌کننده در جنگ برابری بین دو جنس است تا با قوانینی حکومتی مقابله کنند.
اسلام در روح خود هیچ تناقضی با آزادی زن ندارد و این راهی است که مصلحین تونسی و سایرین از اعراب و مسلمانان آن راه را از قرن نوزدهم انتخاب کرده‌اند، اما نیروهای مرتجع که همواره دنبال بنده‌سازی انسانها هستند، در این راه سنگ‌اندازی می‌کنند. آنها به بهانهٴ دفاع از شریعت، علیه حقوق زنان هستند... . از خدای بزرگ برای مبارزه زن ایرانی موفقیت آرزو می‌کنم و برای سازمان مجاهدین، آزادی مردم ایران را آرزومندم. از سازمان ملل خواستار تلاش بیشتر برای تحقق این هدف هستم.

فاطمه غربی نمایندهٴ پارلمان تونس
السلام علیکم
بسم‌الله الرحمن الرحیم
در این‌جا در میان مجاهدین خلق که از من پذیرایی کردند حضور دارم. احساس کردم استقبال آنها یک استقبال گرم و با اخلاق عالی است. یک لحظه احساس کردیم که سرنوشت می‌توانست مثل سرنوشت ایران باشد. از این‌رو شور شوق داشتیم که در بین شما باشیم، چون که انقلاب تونس به‌خاطر شرافت، آزادی و رهایی بود. مانند انقلاب علیه شاه، اما انقلاب علیه شاه مورد سوء‌استفاده قرار گرفت و از یک انقلاب برای کرامت به چیز دیگری تبدیل شد. کسانی آمدند، یعنی خمینی آمد و سوار آن شد و از آن در مسیری سوء‌استفاده کرد که هیچ ربطی به خواسته‌های مردم ایران ندارد. همچنین سرنوشت انقلاب تونس در چنین لحظه‌یی بود. ما به‌عنوان بنیانگذاران قانون اساسی می‌دیدیم که وضعیت مشابه با ایران شده است. نگران می‌شدیم، به‌ویژه ما زنان نگران بودیم و تاریخ گواه آن است. ما وقتی به قانون اساسی تونس پرداختیم، متوجه یک جهت‌گیری مردسالارانه در اکثریت اعضای پارلمان شدیم که البته علنی نبود. مثلاً خواستار جدایی کامل بین زنان و مردان می‌شدند که یادآور جداسازی در افغانستان و قانون ایران بود و این یعنی بازگشت به عقب. ما در این‌جا می‌خواهیم پشتیبانی عمیق خود را از خانم مریم رجوی اعلام کنیم. می‌دانیم که زنان دارای احساس و آگاهی کامل به سرنوشت مردم هستند. مردم ایران شایستهٴ بیش از وضع موجود، هستند. این مردم سزاوار شکنجه و محاکمه و اعدام نیستند. رژیم روحانی ادامه رژیم خمینی است، نمی‌خواهیم که این بی‌خانمان‌سازی و این اعمال ضدانسانی علیه اشرف و لیبرتی ادامه یابد. رژیم ایران تنها خطری علیه ایران و یا عراق نیست، بلکه طرحهای رژیم ایران نابودی کل منطقه را شامل می‌شود و از این‌رو تهدیدی است بر روی تونس، الجزایر، مراکش و لیبی و تهدیدی است بر روی همهٴ کشورهای دموکراتیک موجود، به‌ویژه با پول زیاد. می‌دانیم که رژیم ایران چه‌طور به تروریسم کمک مالی می‌کند. می‌دانیم که این جنبش پیروز خواهد شد، چرا که یک جنبش اصیل است و از یک آرمان برحق دفاع می‌کند. انشاءالله شما پیروز می‌شوید.

سهیر عبدالقادر دردوری نمایندهٴ پارلمان تونس

بسم الله الرحمن الرحیم
برایتان رمضان مبارکی را آرزو می‌کنم. در قانون اساسی جدید ما که در 27ژانویه 2014 انتشار یافت، ما تعهد مردممان را به حمایت از تمامی قربانیان بی‌عدالتی هر کجا که باشند ابراز داشتیم. همچنین دفاع از حقوق مردم برای تعیین سرنوشت خودشان، حمایت از جنبش‌های برحق آزادیخواهانه و مخالفت با تمامی اشکال استعمار، سرکوب، استبداد و تبعیض نژادی. ما همچنین ارزشهای مدارا و بردبار برای گرامی داشتیم و همچنین حفاظت از حرمت و منع تمامی نقض‌ها... . ما همچنین در این قانون اساسی آوردیم که کشور باید تحریک به ارتداد و تحریک به خشونت و تنقر را منع کند و علیه آن بجنگد. این اصلاحیه‌یی بود که من ارائه کردم و شکر خدا که در نهایت به‌تصویب رسید.
بنابراین من این‌جا نه تنها به‌عنوان عضوی از مجلس مؤسسان تونس یا به‌عنوان یکی از بنیانگذاران مؤسسان ما بعد انقلاب حضور دارم، بلکه به‌عنوان یک مدافع حقوق‌بشر و به‌عنوان تنها دختر ام یحیی یکی از مدافعان حقوق‌بشر که در جریان انقلاب تونس به‌شهادت رسید، این‌جا هستم. من از تونس آمده‌ام و همراه خودم امضاهای برخی از همکارانم در مجلس مؤسسان تونس را آورده‌ام. ما یک بیانیه تنظیم کرده‌ایم که در آن همبستگی و حمایت خود را از آرمان برحق شما اعلام کرده‌ایم. مایلم این سند را به شما خانم رجوی تقدیم کنم.
متشکرم.

مرزوقی نمایندهٴ پارلمان تونس

نفیسه مرزوقی: مدالی که می‌خواهم به خانم مریم رجوی تقدیم کنم، قصیده‌یی است که هنگام ملاقاتم با خواهرانم از مجاهدین خلق سروده‌ام. من از میهمانوازی گرم و مایه‌گذاری آنها برای زنان تونسی تشکرمی‌کنم. قصیده‌یی که سروده‌ام به زبان فرانسوی است
هزار اشرف میسازیم
ای اشرف سرفراز
از غارها روانند ارواح نمناک
از آبهای فرو رفته پر از خون
مورد آزار قرار گرفته در خفا شکنجه شده
آیا انرژی و توانت تمام شده است؟
نه، اشرف، لحظه عشق است
و مبارزه‌اش ده برابر ادامه دارد
شعله‌های مقدست شیر زنان ایرانی
هزار و یک شب تو را میسازند
که هنوز در گوشه حصار و زندان زنده‌اند
مرهم گذار زخمها را بیرون رانده‌اند
رنگین کمان پیروزی برای همیشه می‌درخشد
و طلوع فرا می‌رسد بدون تردید

کوماری- رئیس مرکز تحقیقات اجتماعی در دهلی‌نو
خانم رجوی و خانمها و آقایان، من سلامهایی را از بزرگترین دموکراسی جهان با خود می‌آورم. ما اخیراً شاهد یک تغییر رژیم بودیم، با صلح‌آمیزترین روش دموکراتیک یعنی رأی‌گیری. من معتقدم در قرن بیست و یکم جامعه جهانی بایستی انتخاب کند و در کنار دموکراسی، آزادی و حقوق‌بشر بایستد. ما باید هر نوع بنیادگرایی مذهبی، استبداد و هر نوع رژیم استبدادی را محکوم کنیم. جایی برای هیچ‌گونه رژیم غیردموکراتیک وجود ندارد، رژیمی که مردم را می‌کشد، استثمار می‌کند، و به‌طور واقع مردم ایران تحت رهبری خانم مریم رجوی برای آن مبارزه می‌کنند. من معتقدم آینده متعلق به مردم ایران تحت رهبری او است همکاری من با این مبارزه به اعتراضات دانشجویان ایرانی علیه شاه ایران برمی‌گردد. ما در هند تظاهرات کردیم و در آن زمان ما هم دانشجو بودیم و به این تظاهراتها ادامه دادیم.
من معتقدم مردم هند باید اطلاعات بیشتری داشته باشند من معتقدم همه نوع داستانها و پیامها از وحشیگری که مردم ایران با آن مواجهند باید بیشتر به اطلاع مردم هند برسد. یک میلیارد و 200 میلیون نفر، مردم دموکراتیک، که در کنار شما هستند و از مبارزه شما برای آزادی، دموکراسی، رهایی و همچنین شرافت مردم ایران حمایت می‌کنند.
خانم رجوی، به‌عنوان یک مبارز برابری زنان، به‌عنوان یک فعال حقوق زن، به‌عنوان یک رهبر این جنبش در هند، من می‌توانم به شما تضمین دهم که وقتی این داستانها به هند برسد هیچ فردی در این کشور نمی‌تواند بدون ابراز حمایت از شما آرامش داشته باشد. بنابراین، حمایت کامل خود و زنان و مردم هند را تقدیم شما می‌کنم. با تشکر فراوان از این‌که من را دعوت کردید.

محمد الشیخلی - حقوقدان از عراق
بسم‌الله الرحمن الرحیم
السلام علیکم و رحمت‌الله و برکاته
انقلاب عرب آغاز شد و آزادگان عراقی هم‌اکنون مشغول ایفای نقش خودشان در مبارزه علیه دیکتاتوری نشسته در منطقهٴ سبز هستند که در حکومت مالکی سبملیزه شده و زیر نظر عمامه‌داران سیاه در تهران کار می‌کنند. مردم عراقی الآن با سخت‌ترین جنگ روبه‌رو هستند، یعنی نبرد بود و نبود. دشمنان ما سخت‌سر هستند. (حکومت) تهران ایادی خودش را در بغداد و دمشق برای انتقام از خلقهای عرب تغذیه می‌کند. ما اولین کشوری بودیم که در برابر شعارهای صدور انقلاب خمینی که مدعی بودند می‌خواهند آن‌را به جهان اسلام صادر کنند ایستادیم.
بانوی من، بانوی شرق، خواهر مبارز عزیز مریم رجوی،
ما در یک سنگر مشترک ایستاده‌ایم، خون عراقیان و مردم ایران در عراق ریخته شد. پیکرهای پاک اشرفی‌ها در خاک عراق به‌امانت سپرده شده‌اند. هم‌اکنون 3000تن از برادران و خواهران ما در زندانی به‌سر می‌برند که متأسفانه در ایجاد آن جامعه بین‌الملل که در یونامی خلاصه می‌شود نقش داشته تا این زنان و مردان را در زندانی به‌نام زندان لیبرتی قرار دهند که مساحت آن به یک کیلومتر هم نمی‌رسد و درست‌تر بگویم کمتر از آن است.
بانوی من، برادران و خواهران
مردم عراق علیه ظلم و دیکتاتوری قیام کرده و علیه برده‌سازی و ذلت و تحقیر نوری مالکی قیام کردند. نوری مالکی، برای کسی که نمی‌داند می‌گویم، او یکی از مزدوران آخوندها و ساخته و پرداخته آخوندهای تهران است.
این مالکی در زندانهای مخفی به زنان زندانی تجاوز کرد و مردان را به‌قتل رساند و هتک حرمت نمود. جوانان را در کشتار حویجه کشتند. به میدان (تظاهرات) مسالمت‌آمیز در استان کرکوک یعنی میدان حویجه حمله کردند و نزدیک به 82 تظاهر کننده مسالمت‌آمیز را به‌قتل رساندند، در حالی‌که جهان ساکت مانده بود و نمی‌دانست در عراق چه می‌گذرد ما هم‌چنان به رزم خود ادامه خواهیم داد حتی اگر با زانوان خود برخیزیم تا این‌که مردم عراق و مردم ایران را از شر گروه فاسد حاکم بر بغداد و تهران آزاد سازیم. و السلام علیکم و رحمت‌الله و برکاته.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/95bd8716-9f2d-44b0-92c0-17a5ebe858e0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات