728 x 90

اختلافات سیاسی در ایران,

مرحله جدیدی از شقه وشکاف درونی نظام ولایت

-

جنگ گرگها در درون رژیم آخوندی
جنگ گرگها در درون رژیم آخوندی
شقه در رأس نظام و جنگ و جدال سران اصلی نظام (خامنه‌ای و رفسنجانی) تضادها در پایین را با شدت وحدت بیشتری افزایش داده تا جایی که مهره‌هایی از باند خامنه‌ای آخوند حسن روحانی را متهم به براندازی نظام کردند و...
در ادامه حملات باند خامنه‌ای به باند رفسنجانی- روحانی و به‌طور مشخص حمله به شخص روحانی، اکنون این باند در مظان اتهام است که مجری سیاست بیگانگان د رکلید زدن ”پروژه تغییر حاکمیت ازدرون“ شده‌اند.
روزنامه رسالت ارگان باند مؤتلفه پروژه ”تغییرحاکمیت ازدرون“ را به قدرتهای خارجی نسبت می‌دهد و تحت پوش حمله به این پروژه، سیاستهای باند رفسنجانی روحانی را نشانه رفته است و در23تیر 93 می‌نویسد: ”پروژه تغییر حاکمیت از درون، خیلی ساده است و چند هدف عمده را دنبال می‌کند. مهم‌ترین هدف، تضعیف اراده عمومی مردم در حمایت از انقلاب اسلامی و مرعوب کردن مسئولان و شخصیتهای سیاسی و نخبگان کشور است“.
نویسنده روزنامه رسالت در ادامه مقاله باند رفسنجانی - روحانی را به ”بازتولید فتنه“ و اجرای پروژه تغییر حاکمیت از درون با همان شیوه و سبکی که به‌اصطلاح ”اصلاح طلبان“ درونی رژیم در سالهای گذشته پیش بردند متهم می‌کند: ”دشمن در تدارک و باز تولید فتنه‌ای دیگر است. هدف از این فتنه، تست هوشیاری و هوشمندی و بصیرت نسل چهارم انقلاب است“.
رسالت روحانی را مورد حمله قرارمی‌دهد که چرا مجریان این پروژه در سالهای حکومت آخوند محمد خاتمی را که ”جزو عناصر کلیدی، رسانه‌یی و عملیاتی پروژه تغییرحاکمیت از درون“ بوده‌اند را به افطاری دعوت کرده است و سؤال می‌کند: ”اکنون این سؤال مطرح است که مفهوم این ضیافت چیست؟ آیا فتنه‌گران پشیمان شده‌اند؟ این گزاره صحیح نیست. چون همین جماعت در فتنه 88 دوباره شرارت کردند!“
رسانه دیگری از باند ولی‌فقیه (جوان23تیر93) باند رفسنجانی را زیرضرب می‌گیرد که: ”در گفتمانشان سهم چندانی برای ولایت‌فقیه قائل نمی‌شوند، مگر اوقاتی که قرار است به اختیارات قانونی این مقام معترض شوند“.
ارگان وابسته به باند خامنه‌ای به‌شدت به باند رفسنجانی- روحانی حمله می‌کند که ”سهم چندانی برای ولایت قابل نیستد“.
روزنامه حامی باند خامنه‌ای تیغ اختیارات قانونی ولی‌فقیه را بر سر این باند و دولت روحانی بالا می‌برد که خامنه‌ای دولت روحانی را به‌طور مشروط تنفیذ کرده است: «بدیهی است که آن رأی (رأی مردم) و این تنفیذ تا هنگامی است که ایشان به تعهد در پیمودن صراط مستقیمی که تا کنون در پیش داشته‌اند، یعنی راه آرمانهای نظام اسلامی و دفاع از حقوق ملت و ایستادگی در برابر زورگویان و مستکبران پایبند باشند که به کمک الهی چنین خواهد بود، ان‌شاءالله». (از متن تنفیذ حکم حسن روحانی)
قبلاً نیز روزنامه سیاست روز یکی از رسانه‌های وابسته به خامنه‌ای، سیاست روحانی را شک و تردید برانگیز دانسته که با حرفها و مواضعش در راستای اهداف ”دشمن“ حرکت می‌کند و می‌خواهد اعتقادات قلبی ”مردم“ را نسبت به ارکان نظام ولایت‌فقیه و ارزشهای آن سست کند.
همین روزنامه آخوند حسن روحانی را تهدید کرد که عاقبت سرنوشت او به سرنوشت ریزشیهای نظام در خارجه گره می‌خورد و به او یادآوری کرد: ”یادمان نرفته است که برخی افرادی که خود را انقلابی دو آتشه می‌پنداشتند و معرفی می‌کردند و اکنون خارج‌نشین و عافیت‌طلب شده‌اند در سالهای نه چندان دور با برخی مردم کوچه و بازار چه رفتاری داشتند اما در همان زمان صدایی از سوی خیلی‌ها در نیامد“.
تهاجم شدید و بی‌سابقه رسانه‌های باند ولایت به باند رفسنجانی روحانی و بالابردن چوب تنفیذ مشروط خامنه‌ای بر سر دولت و طرح ”پروژه تغییر از درون“ ، اگر ‌چه ممکن است به جدال رسانه‌یی تعبیر شود، اما حکایت از یک واقعیت سرسخت دارد که سمت وسوی تضادها درجهتی است که روز به روز شدیدتر و مهارناپذیرتر می‌شود.
به‌طور معمول در زمانی که نظام درگرداب بحرانهای هولناک غوطه‌ور است، می‌بایست اجزای درونی نظام برای برون‌رفت از بن‌بست و بحرانها به فکر چاره‌جویی باشند، تا به قول خامنه‌ای نظام را ”از پیچ تاریخی“ عبوردهند، اما هر چه بیشتر رژیم گرفتار بحران می‌شود، تضادها هم در رأس و هم دربدنه نظام و رسانه‌های رژیم حادتر و آتشین تر می‌شود تا جایی که همین چند وقت پیش بود تعدادی از مهره‌های باند خامنه‌ای آخوند محمد خاتمی را به‌طور تلویحی تهدید به حذف کردند.
شدت یافتن تخاصمات درونی باندهای رژیم و ارتقای آن به وضعیت کنونی طبیعی است، زیرا ذات سرکوبگر، بحران‌زا و بحران زی نظام ولایت، بحرانهای درونی رژیم را نیز دامن می‌زند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c4df17cf-ee16-49ca-896d-0bedadfa670a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات