728 x 90

پرونده هسته ای ایران,

آسوشیتدپرس: با وجود جان کری در وین، هیچ راهگشایی در مذاکره با رژیم ایران در وین صورت نگرفت

-

وزيران خارجه آمريكا و آلمان در مذاكرات وين
وزيران خارجه آمريكا و آلمان در مذاكرات وين
خبرگزاری آسوشیتدپرس از وین گزارش داد:
با توجه به این‌که تنها یک هفته برای رسیدن به توافق باقی مانده، تلاشهای مشترک جان کری وزیر خارجه آمریکا و سه وزیر خارجه غربی دیگر در روز یکشنبه برای پیش‌بردن گفتگوهای اتمی در حال تلو‌تلو خوردن با رژیم ایران، ناموفق بود.
ویلیام هیگ، وزیر خارجه انگلستان بعد از ملاقات با کری و وزیران خارجه فرانسه و آلمان و ایران گفت، ”امروز هیچ راهگشایی وجود نداشت“ ... .
هیگ طی اظهاراتی مشابه دیگر وزیران خارجه گفت: ”شکاف عظیمی وجود دارد“.
والتر اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان و لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه روز یکشنبه، چند ساعت بعد از ورودشان آنجا را ترک کردند.
جان کری و ویلیام هیگ برای یک روز دیگر باقی ماندند.
اما، این نزاع و دیگر اختلافات موجود، قویاً بیانگر این است که 6 قدرت جهان و رژیم تهران نیاز به ادامه مذاکرات تا 20 ژوئیه دارند.
جان کری پیش از ملاقات به کاترین اشتون گفت: ”به‌وضوح ما هنوز برخی شکافهای خیلی مهم داریم، بنابراین ضروری است ما ببینیم آیا می‌توانیم پیشرفتی داشته باشیم“ ... .
فابیوس گفت: ”این حیاتی است که مطمئن شویم رژیم ایران قصد تولید تسلیحات اتمی را ندارد، و این‌که برنامه آنها صلح‌آمیز است. این چیزی است که ما در تلاش برای دستیابی به آن این‌جا هستیم“ ... .
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a812536d-b5f1-4959-b4a9-f3ca540e9bb3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات