728 x 90

اعتراضات در عراق,بحران سياسي عراق,اخبار عراق,دخالت

سخنگوی پنتاگون: نیروی قدس در عراق حضور دارد

-

جان کربی سخنگوی پنتاگون
جان کربی سخنگوی پنتاگون
دریادار جان کربی سخنگوی مطبوعاتی پنتاگون در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما می‌دانیم که تعدادی از عوامل نیروی قدس در داخل عراق می‌باشند که به تعدادی از نیروهای امنیتی عراق و مهمتر این‌که به شبه‌نظامیان شیعه آموزش و مشورت می‌دهند ”.
وی افزود: ما همچنین می‌دانیم که رژیم ایران تجهیزات، تسلیحات و مهمات و حتی تعدادی هواپیما نیروهای مسلح عراق را، تأمین کرده است“.
دریادار جان کربی که سخنانش روز چهارشنبه 18 در سایت وزارت دفاع آمریکا نیز منعکس شده، تصریح کرد که هیچ‌یک از همسایگان عراق نباید شعله تنشهای فرقه‌ای را در این کشور دامن بزند.

وی اضافه کرد: وضعیت در عراق پیچیده است و آمریکا رویکردی ”حساب شده و حساس“ از طریق تقسیم نیروهایش برای دو مأموریت امنیت دیپلوماتیک و ارزیابی از انسجام نیروهای امنیتی عراق، اتخاذ کرده است و حدود 640 نیرو برای دو مأموریت تقسیم شده‌اند.

کربی گفت، ”ماموریت ارزیابی شامل 6 تیم اساساً مستقر در داخل و اطراف بغداد و دو مرکز عملیات مشترک است که یکی در داخل بغداد و دیگری در اربیل است. این ارزیابیها در حال اتمام مرحله اولیه خود می‌باشند. با این ارزیابیها رهبری دولت آمریکا این فرصت را خواهد داشت که آنها را بررسی نماید و ما از آن نقطه حرکت می‌کنیم“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/43499082-98da-4332-b508-5b837189abb4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات